Jag och gubben var helt säkra på att han skulle bli tagen i lördags, vilket så också blev fallet.
Jag skulle ju jobba, så för mig var det ju lugnt. Trodde jag. Blev hippad på jobbet! Jag hade INTE tid just då, ville göra allting annat, förutom att följa med.
Fick en slöja på huvudet, sen bar det iväg.
Blev tilldelad öl i bilen, så det var bara att börja dricka. Sen fick jag en väska fylld med en massa fiskegrejer. Tankarna snurrade i huvudet. Vad f*n ska jag göra?
Det bar hem till oss, där grannarna höll på att ramla av altanen, dom visste inte att vi ska gifta oss, nu lär dom veta det. Fick packa en väska med oömma kläder, badkläder, smink och festkläder. Sen bar det av igen. For in till stadsparken, där vi hade picknick och mös. Vilken tur vi hade med vädret. Sen blev det åtskilliga rundor på stan, innan vi mötte upp grabbarna och svensexe gänget för en busstur till tuna och bowlingen. Där bowlades det, bastades och åts mat. Fick en underbar present av mina vänner. Dom hade köpt mig nagelförlängningen jag ska göra nästa vecka! Perfekt! Dom tyckte det var bättre, än att dra runt en på en massa pinsamheter som dom vet att jag skulle vägrat.
Efter bowling och mat, bar det in till stan för skumpa och färjan. Så den där fiskeväskan och oömma kläder vara bara vilseledande för att få ens tankar på andra banor.
Vi kom hem långt in på småtimmarna, trötta men glada.