Inlägg från: Tess80 |Visa alla inlägg
  • Tess80

Nice eller Paris

Åh vad svårt he he! Men jag är ju totalt nerkärad i Paris he he! Så dit skulle jag nog åka till om jag var du. När vi var i Paris i höstas så bodde vi på ett hotell som man bara bor på om man vill bo billigt och inte särskillt romantiskt i sig. Men vi tog det bara för att ha någonstans att sova och äta frukost.

Men här ser du mer hotell som du kan kika på och även läsa recensioner

www.booking.com/searchresults.html

• Tess80

När vi åkte i höstas så åkte vi med Ryanair. Dom hade då superbilliga priser! Vi betalade 30kr för tre personer (jag, min m2b och vår son) tur och retur (men vi hade inget bagage med oss, bara ett handbagage var för vi stannade bara en weekend). Biljetterna kostade nämligen 5 kr enkel resa/pers.

Vi bokade hotellet för sig. Ryanair flyger till flygplatsen Beauvais och där går det flygbussar som man kan köpa biljetter på flygplatsen (jätte enkelt)! Dom kostar 13 EUR/pers/tur o retur. Bussar avgår 20 minuter efter varje ankommande flight.

Bussen går till Paris, Porte Maillot, och det tar ca 60 - 90 minuter att åka. (där du även kliver du även på flygbussen när det är dax att åka hem igen). Det ligger ett Metro i närheten av Porte Maillot! Det bästa är att du kan kolla en karta över Paris (om var ni ska bo) och även titta på deras tunnelbanelinjer (Metro) så vet nu var ställena ligger och hur ni tar er fram.

Om ni ska åka mycket Metro, så vill jag tipsa om att ni köper "Carnet full fare" på en metro station (alla M har dessa). Då får du 10 biljetter som du kan åka på både bussar och Metro. Dessa kostar 11.60 EUR (för 10 st då) På varje biljett du använder så får du åka hur mycket som helst på den biljetten inom 1 ½ timme.

Du kan gå in och kolla dessa länkar och läsa mer:

www.paris-turist.se/index.htm

www.ratp.info/informer/anglais/ticket_t.php

Oj det blev ett långt inlägg hi hi!

Svar på tråden Nice eller Paris