Inlägg från: CeciliaA |Visa alla inlägg
  • CeciliaA

Har någon här varit i Alcudia, Mallorca?? Bott på Las Gaviotas??

Hej!

Jag håller på att leta efter en resa till mina föräldrar och fastnat för Mallorca. Vet dock inte riktigt vilken ort man ska kika på, har hört att Alcudia ska vara bland de vackrare? Några andra tips? Det ska vara lagom lugnt, bra mat, fin starnd osv.

Hittade det här hotellet och tycker det ser väldigt fräscht ut. www.fritidsresor.se/resa/spanien/mallorca/alcudia/hotell--lagenheter-las-gaviotas/

Någon som bott där?

Vill ha alla tänkbara tips´någon kan ha att ge!

Mvh Cecilia

• Svar på tråden Har någon här varit i Alcudia, Mallorca?? Bott på Las Gaviotas??
  • CeciliaA

Hej!

Ja jag tycker det verkar härligt! Lagom långt bort för en semestervecka i september (hoppas vädret fortfarande är bra). Vilken ort bodde ni på? Alla festställen är helt uteslutna (Magaluf etc) och Palma tror jag inte heller är helt rätt. Men det får inte vara för dystert heller, typ en badvik och 3 restauranger.

Någon med tips om en prisvärd charterarrangör dit?

Hur är maten på mallis? Prisläget?

• CeciliaA

Äldra par hahaha! :P Det skulle de höra.. Nejdu mina föräldrar är inte gamla!

Ska kolla Soller

• CeciliaA

Kollade som hastigast upp Puerto Pollensa och Soller men då fick jag precis sms från mamma att de bokat resan jag visade ovan. De hade pratat med grannar som precis kommit hem ifrån Alcudia och tyckte det avr helt fantastiskt..

Så vi får hoppas att det blir toppen där för dom, det är de verkligen värda, hårt slitande egenföretagare utan semester.

Att det är långgrunt trot jag inte gör dem någonting, är uppvuxen sommartid på öland i köpingsvik och där är det ju ganska långgrunt.

Hoppas bara att maten är bra och det finns lite att kika på så ska det nog bli en bra resa för dem.

Det är andra gången de är utomlands så de är inte sådär jätteanti "turistiga" ställen ännu *ler*

Ingen som har tips på något sevärt/bra restaurang/fin badstrand i alcudia?

• CeciliaA

Jag tror det kommer bli en toppenresa för dem!

• CeciliaA

Det låter bra =)Har hört mycket gott om stället...

Svar på tråden Har någon här varit i Alcudia, Mallorca?? Bott på Las Gaviotas??