• mammabruden

Blomsterarmband någon?

Hej, är det ngn som valt att ha blomsterarmband istället för brudbukett eller både och som har ett foto på det i så fall? Jag tänker mig ett enkelt blomstersmycke, inget som slingrar sig över armen. Har ni sett ngt sådant, ni som haft, var ni nöjda?
    Tack!!

• Svar på tråden Blomsterarmband någon?
  • För  kärlekens  skull

hur ska man kunna fästa den på armen... är det ngt speciellt band man har eller gör man av ståltråd???

• Lakritsbåten

Floristen har "virkat" ett armband i tunn metalltråd i vilket blommorna ska fästas. Det ska tydligen finnas färdiga att köpa också.

• För  kärlekens  skull

jag har varit o kollat o jag hittade inget och när jag frågade var dem oförstående.... var hittade du det och vad kostar dem.....

Lakritsbåten skrev 2009-08-02 08:35:26 följande:
    Floristen har "virkat" ett armband i tunn metalltråd i vilket blommorna ska fästas. Det ska tydligen finnas färdiga att köpa också.
  • J D

Jag hade det på min bal men kan varna för att alla florister inte har helt hundra koll på vad det är för ngt... Min handledsblomma var rätt konstigt utförd faktiskt. Har man bild borde det lösa sig dock.

• Lakritsbåten

Floristen hade ett band och gör det. Kostnaden blir ca 500-800 kr för tärnans.

Lakritsbåten skrev 2009-08-02 08:35:26 följande:
  • För  kärlekens  skull

vi hade tänkt att göra dem själva..... vad ska man då använda......

• Lakritsbåten

kanske finns det något armband på typ Glitter eller något i vilket det finns "hål" där du kan binda fast stårdarna för att fästa blommorna i?

• jojanna

kan tillägga att min kostade ca 120kr.

• passionsblomman

Det är inget jag rekommenderar eftersom det är ett teknikarbete som faktiskt kräver en del även av en florist för att bli bra. (se vad J D skrev tex)

För kärlekens skull skrev 2009-08-02 11:04:48 följande:

vi hade tänkt att göra dem själva..... vad ska man då använda......
  • J D

passionsblomman skrev 2009-08-04 14:17:31 följande:
    Det är inget jag rekommenderar eftersom det är ett teknikarbete som faktiskt kräver en del även av en florist för att bli bra. (se vad J D skrev tex)För kärlekens skull skrev 2009-08-02 11:04:48 följande:

Ja, håller med dig! Det är nog lättare att göra en bukett (i hyfsat tveksamt utförande men ändå ) faktiskt.

Svar på tråden Blomsterarmband någon?