Nej hade faktiskt också för mig att det inte är fattigt längre. Visst är inte saker lika välordnade som i Svedala men det är det ju långt ifrån i Grekland heller..
Att det är mycket turister gör mig ingenting, tvärtom att åka till ett ställe där inte turistkänslan finns är inte intressant för oss. Tycker inte det finns något värre än att känna att det är någons vardag när man är ledig.
Jag tror inte det blir Lissabon, kanske att man åker dit över en dag men tror inte det är riktigt rätt för oss en hel vecka.
Ska kolla upp Sesimbra vet att ving har hotell där...
Ja maila jättegärna bidler!! Inboxar min mailadress.
Såg att ni bokat bröllopsresa till Madeira, bra val!! Världens vackraste plats..
lillabruden skrev 2009-06-29 04:14:57 följande:
Var i hela världen har ni fått för er att Portugal är fattigt?! Det var det när jag var liten, inte nu och inte sen dem gick med i EU! Jag har halva släkten där nere och är där jätteofta, har varit längs med kusten upp och ner och lite hit o dit. Ni som tycker det är fattigt, hur lever ni egentligen?Jag tipsar Algarve till dig TS. Där är allt du nämnt att du vill ha, men där är också jättemycket turister.. har man tillgång till bil så är det jättemysigt att köra runt lite och dem bästa restaurangerna är ute på vischan Dem har forum lite överallt i hela Portugal där dem har 4våningar med shopping,mat och nöje. Dem stänger midnatt i dem städerna jag varit på forum, i Lissabon området. Ska du till Lissabon så kan jag säga att Costa Da Caparica stranden har förändrats drastiskt, det är mindre sandstrand och därmed mindre plats att sola på....det är mer en surfingstrand nu tror jag....Sesimbra är den absoluta stranden i Lissabon området för mig!!! Hittar du ett bra hotel där så åk! Och TS, vill du ha ltie bilder från Portugal som jag tagit så hör av dig!!