• Engla2006

3200 för inbjudningskort, vad kostar egengjorda, o vad behövs?

Hej på er.
    Har nu fått en offert på mina inbjudningskort, placeringskort, i form av en liten påse. basen till festprogram, 3200 kr, handgjort. Är det väldigt dyrt? FUnderar på att försöka mig på att göra det själv, är det värt det o vilka grejer behöver man, kan man sätta in tjockare finare papper i en skrivare?

SÅ otroligt tacksam för svar

• Svar på tråden 3200 för inbjudningskort, vad kostar egengjorda, o vad behövs?
  • December 2009

Hur många personer? Jag gör till 36 inbjudningskort nu, har material till festprogram vigselprogram, och paceringskort. Allt som allt gick materialet på 950 kr Att göra korten tar ca 3 h men ärmycket småpill för mig

• December 2009

Totalt är vi 80 gäster beräknat på festprogram, placeringskort mm

• SecretOne

Vi har gjort våra kort på egen hand. Kuvert 6kr/st, cellofanomslag runt 4kr/tror jag) Papper 4kr/st och sen har jag skrivit adresser för hand och tryckt papperen på jobbet. Köpte små hjärtan, ca 0.50kr/st (som jungfruben) att sätta fast papperen med.
    Om man har en riktigt bra skrivare går det jättebra att göra det själv för då blir trycket riktigt bra. Annars riskerar man att det blir otydligt i kanterna och att texten flyter ut något.
    På vår jobbmaskin kan vi ha papper på upp till 160g men det är en värstingmaskin. Bäst blir det på max 120g. Har du hemmakopierare skulle jag låta någon annan trycka.
    Våra inbjudningskort kom ut igår och vi har fått jättemånga positiva kommentarer.

• Engla2006

vi är 42 gäster, ca 25 inbjudningskort blir det väl, har suttit o kollat här lite o det verkar ju som om det kan löna sig att göra det själv, men är ingen pysselnisse dessvärre, o har världens sämsta tålamod
    Men är det värt att bela så mycket för att slippa jobbet egentligen..är ju ganska roligt att ha gjort det själv..

• MimmiMama
    Engla2006 skrev 2009-06-27 22:27:49 följande:
    Hej på er.Har nu fått en offert på mina inbjudningskort, placeringskort, i form av en liten påse. basen till festprogram, 3200 kr, handgjort. Är det väldigt dyrt? FUnderar på att försöka mig på att göra det själv, är det värt det o vilka grejer behöver man, kan man sätta in tjockare finare papper i en skrivare?SÅ otroligt tacksam för svar
    Låter dyrt men blir säkert fint. Men du kan göra riktigt fina saker själv om du har tid och gillar lite pyssel.
    Panduro och andra butiker har färdiga kort och pysselsatser.
    Jag gjorde våra själv och det är många som sagt att det var fina Priset för egna beror mycket på hur mycket pyssel du vill ha på och vilken typ av papper du väljer.
    Men det finns många pysselaffärer som har pysselkvällar där man kan få testa och även låna en del stämplar ody.
    Lycka till! Det är jättekul att göra egna grejer!
  • Engla2006

har tittat en del på panduros hemsida, hur långt räcker egentligen 1 stämpel? O Vad menas med omonterad stämpel?

• MimmiMama
    Engla2006 skrev 2009-06-27 22:55:49 följande:
    har tittat en del på panduros hemsida, hur långt räcker egentligen 1 stämpel? O Vad menas med omonterad stämpel?
    En stämpel kan du stämpla med massor med gånger! Du behöver bara en stämpeldyna till den i en färg du gillar
    Omonterad stämpel betyder att den behöver monteras på ett fjädrande material innan du kan stämpla med den. Om du sett en stämpel på en träkloss så kanske du har sett att det sitter ett lager mellan gummistämpeln och klossen. Detta är för att den ska gå lättare att stämpla
    När man monterat på sådant material kan man ha den på en akrylkloss. Detta låter kanske krångligt men kolla på panduros tips sida eller på t ex www.scrappiz.se där kan man få en del tips. Men du kan även googla
  • Engla2006

hm...ja detta låter lurigt, får nog ta mig till en hobbyaffär helt enkelt o kolla mig runt om se vad saker o ting kan tänkas kosta.

• SecretOne

Jag använde stämpel till att börja med men det blev inte alls bra. Provade både med bordeauxfärg och med guld men ingen av dem blev det riktigt bra trycka av utan en mer suddig känsla. En kompis som har koll på layout gjorde en egen symbol åt oss istället med två hjärtan och våra namn i, det blev kanon. Den kan vi använda till placeringskort, tackkort och allt annat.

• Engla2006

det e lite så jag funderar oxå, tänk om det inte blir bra, så sitter man där med allt material...eftersom man inte har en susning o hur det ska vara

Svar på tråden 3200 för inbjudningskort, vad kostar egengjorda, o vad behövs?