• Silla69

MENS

Finns här någon som haft mens i flera veckor??
    Jag har haft mens i 9 veckor så försvann den för att komma tillbaka 4 dagar efteråt och det är väldigt rikligt.

Om det finns någon som haft det vad var det som var fel??

• Svar på tråden MENS
  • FiaoJonny

Jag har haft mens i en månad och därefter till och från vid ett tillfälle för några år sedan. För min del berodde det på att jag hade slutat med p-pillrena för att se om mensen kunde komma igång av sig självt (har PCO-S). Men eftersom jag får "mensen" när jag slutar med pillrena och "blir av med den" när jag börjar knapra igen så blev det bara ett enda långt mensmarathon.

Som jag vet så kan man få mensrubbningar av stress och liknande. Vet inte hur pass mycket det är min egen tro eller ren fakta dock. Kolla på netdoktorn eller vad han nu heter... netdoktor.se tror jag.

• agtiwi

Det kan ju grunda sig i olika preventivmedel, ålder, stress mm. Är du tex i klimakteriet är det inte särskilt ovanligt att blöda ganska länge i sträck, ha ett kort uppehåll och sedan börja blöda igen. Är du stressad kanske du ska försöka varva ner lite.

• Silla69

Hej
    jag har inga p medel och jag är 39år.
    Har suttit o läst lite men hittar liksom inga bra sidor..

• Fotbollsfru

Prova att ha mens i 6 månader i streck. Utan uppehåll. Sex månader!!! Vi snackar dygnet runt. Jag visste dock vad problemet var. Hade satt i en p-stav som inte var min grej tydligen. Ring läkaren och kolla vad ditt "problem" kan vara. Säkrast så.

• Evvelina

Om jag var dig skulle jag gå in på www.godoc.se där de finns en sjuksköterska man kan ställa såna här frågor till! kram

Svar på tråden MENS