De vanligaste inläggen nu för tiden är geléhallon. De finns i olika hårdhetsgrader, former och storlekar. Koksaltimplantat är väldigt mjuka och är svårare för kirurgen att "forma", men resultatet är ofta väldigt naturligt då brösten blir mjuka och "gungiga". Själv har jag droppformade geléhallon av hårdaste silikonet, men de är faktiskt väldigt mjuka ändå De flesta kliniker erbjuder både geléhallon och koksalt, men ofta är en klinik mer inriktad mot det ena. Jag rekommenderar dig att gå på konsulation på flera kliniker och ser vad de olika kirurgerna rekommenderar dig för sort. Valet av implantat beror på en massa olika faktorer, t.ex. hur bred bröstkorg du har, avståndet mellan brösten, vilken storlek du vill ha, vilken mjukhetsgrad du vill ha etc.
Jag oroade mig också för hur jag skulle berätta det för min familj, men det visade sig vara enklare än jag trott faktiskt. Jag trodde verkligen att min pappa skulle bli väldigt upprörd, men han frågade bara om det var farligt och om det skulle läka fint Lycka till!
Farwyn skrev 2009-09-04 19:37:42 följande:
Jag funderar starkt på att göra en bröstförstoring jag med på Citadellkliniken. Jag är 178, vägar väl en ca 84 - 86 kilo, har riktiga "barnföda" höfter och är ganska nöjd med min kropp tills man kommer upp till brösten. Jag kan inte ha en A kupa men fyller knappt en B kupa och det ser så oproportionerligt ut tillsammans med resten av kroppen. Nu är jag 20 år och de lär knappast bli större av sig själv. Har alla kliniker olika typ av inlägg? Gelehallon som de kallas, koksalt? Det ligger mellan de inläggen och jag antar att det är en grej man diskuterar med läkaren i fråga, vilket som passar bäst. Men jag vill vara säker på att kliniken har de både typerna så att det finns större valmöjligheter :) Och sen undrar jag; Hur ska man berätta för folk om att man ska göra det? Min sambo och min syster stöttar mig fullt ut men det känns lite jobbigt att berätta för mina föräldrar eller tex mormor som jag står nära. Hur nojig är jag på en skala? :)Lycka till newboobies och berätta hur det gick :)