Paris eller Barcelona?
Ja som titeln lyder :) Vart ska vi åka på bröllopsresa i början av september? Paris eller Barcelona? Vi har inte varit i någon av dem tidigare.
Ja som titeln lyder :) Vart ska vi åka på bröllopsresa i början av september? Paris eller Barcelona? Vi har inte varit i någon av dem tidigare.
Jag har varit i båda städerna.. vad vill ni ha ut av er resa?
Jag har oxå varit i båda... Tycker det känns som att det finns mer att se i Paris, men å andra sidan har ni ju en härlig strand att steka på i Barca om det är bra väder medan ni är där...
Paris om det är en bröllopsresa, solklart!
Maten varierar ju mellan spansk o fransk, vilken föredrar ni? Båda städerna har ju kulturen...
Jag har varit i båda och föredrar Paris närsomhelst. Renare och mysigare stämning tycker jag. Tyckte även mer om Milano än Barcelona om man vill åka till en mer avslappnad stad med typ samma klimat.
Jo, det enda vi kan göra är att säga våra åsikter och smaken är ju som baken... beror helt på vad ni är ute efter och vad ni gillar. Jab föredrar nog spanien före frankrike... men men..
Jag har inte varit i Barcelona, men Paris rekommenderar jag skarpt, den staden är helt underbar och fantastiskt och passar perfekt till en smekmånad!
Paris, då kan ni åka med en Segway guidad tur, själva guidningen vara ok, kunde säkert göras bättre, men att köra Segway var skitkul..
citysegwaytours.com/paris
Åker till Barcelona nästa måndag, hoppas att det kommer bli en härlig resa. De som jag träffat har tyckt att staden är helt underbar. Dock var det länge sedan jag var i Paris, men vad jag kan komma ihåg så är det helt ok.
Pratar ni franska Paris om inte välj Barcelona...Det är mest bara jobbigt att vara i Frankrike om man inte kan franska lite grann iaf... Men det är ju bara min åsikt
Me lööööööööööv Barcelona.
Gå definitivt på ett ställe som heter Champanyet
Meee tooo! Skulle definitivt välja Barcelona!
BlomAnna skrev 2009-06-29 15:41:09 följande:
Vi var i Barcelona på kort bröllopsresa i sep-okt i fjol. Älskar staden!
Har iofs bara åkt igenom Paris, så där vet jag inte så mkt...
Hmm... verkar svårt att välja faktiskt. Lutar nog åt Paris iaf. Måste prata med m2b först bara ;)
varit i bägge, och vill tillbaks till bägge med ;) mkt att titta på och jättefint i båda städerna - men paris kommer vi nog åka tillbaks till snart igen! :)
tycker inte att det va nga bekymmer alls med språket i paris, hade hört så mkt men det va ingen som va otrevlig och de pratade gärna engelska.
Här kan du läsa lite om Barcelona
www.svd.se/resor/lasarguider/artikel_1117105.svd