Skulle ni gift er om er sambo sa så här!
Panzerfaust skrev 2009-07-07 10:42:08 följande:
Jag gjorde precis samma sak, jag är ateist till att börja med så att lova saker inför "gud" känns mer än lovligt fånigt. Sedan är jag skeptisk till ritualen som sådan. Jag menar jag älskar ju inte min sambo mer eller mindre för att vi gifter oss.Jag tycker det ska bli en kul grej visst men det är inte samma sak för en kille att gifta sig som det är för en tjej som vad jag förstått börjar planera sitt bröllop vid 6 års ålder.MEN eftersom min blivande fru tycker att det är viktigt så blir det ju i viss mån viktigt för mig med och då inte riten och ceremonin utan just det att hon verkligen vill göra det och eftersom hon gör tokiga saker med mig så är det god tid att återgälda det.TS: jag förstår att det måste kännas tråkigt när man inte har den andre personen med sig fullt ut men samtidigt kan det ju vara som Aleta skriver att det faktiskt är ngt fint att han gör det "för din skull". Jag och fästmannen har båda gjort saker för den andres skull under planeringen av bröllopet (och såklart annars ). Vi tycker alla att olika saker är mer eller mindre viktiga helt enkelt.