Inlägg från: PennyJenny |Visa alla inlägg
  • PennyJenny

Skulle ni gift er om er sambo sa så här!

Aleta skrev 2009-06-29 20:28:47 följande:
    Men han har ansträngt sig och friat på ett fint sätt skriver ju TS.Man måste väl ändå få tycka att olika saker i livet är viktiga?Han offrar ju ännu mer än en man som verkligen vill gifta sig, så man kan lika gärna säga att hans frieri är MER värt än andras.Jag tycker att det är viktigt att man får vara sig själv och bli älskad för den man är i ett förhållande. Detta visar han genom att fria och ha ett stort bröllop fast han inte tycker att det är särskilt viktigt. Varför måste han ändra sig och tycka samma sak som TS om bröllop?Uppenbarligen så älskar han henne väldigt mycket som vill göra detta för henne.Jag är för att man pratar med varandra och kommunicerar, men man kan faktiskt analysera sönder saker också.Tänk efter vad det blir för förhållande när han inte får säga vad han tycker och inte tycka vad han tycker?Vad är problemet? Det verkar ju till och med som att det är han som har tagit initiativet till giftermål.
    Håller med!

Man värderar inte allt lika i livet. Hela livet går ut på att kompromissa och hitta lösningar som båda tycker är bra och ok. Han kan eg lika gärna vara utan bröllopet, men han gör det för att du vill. För att du är någon han vill leva med och älskar och eftersom det är viktigt för dig så gör han det. Han ordnar då med en stor fest, för då känns det bra för honom, för det vill han ha. Kyrkan kunde han vara utan, men det är ok för du vill det. Det förminskar inte hans kärlek till dig eller det faktum att han lovar att dela sitt liv med dig på det sättet, för mig är det tvärtom, det betyder ännu mer eftersom han gör det för din skull. En handling utan själviskhet, gjord av kärlek för den man älskar och vill se lycklig.
Svar på tråden Skulle ni gift er om er sambo sa så här!