• ChristLin

Secret box, vad ska man tänka på innan?

Huva! Imorgon är det dags, då ska det plåtas till den Secret Box jag ska ge min M2B, jag är lite nervös! Jag undrar vad jag ska tänka på...
    Ska fixa fransk manikyr ikväll, ska ha löst sittande kläder imorgon, ska raka benen och fixa och dona ikväll. Finns det något annat viktigt att tänka på? Ni som gjort detta kanske har tips och råd?

• Svar på tråden Secret box, vad ska man tänka på innan?
  • 20090801

Kan skvallra om att jag har grym träningsvärk efter alla poser.{#lang_emotions_smile}

• BrideToBe09

Är ju faktiskt rätt häftigt att fotas så där. Jag menar, när gör man det annars!?
    Man kanske skulle fixa en sån fotografering då....kolla runt lite iaf. Lika bra att passa på innan man får fler barn, för jag misstänker att kroppen INTE kommer att förändras till det bättre då.... Räcker med att den inte längre ser ut som innan första graviditeten.

• Nordiskbrud

Någon som kan tipsa om vart man kan göra detta? Letar runt lite men vet ju inte om tidigare kunder blivi nöjda... Någon som kan gjort secretbox fotografering i Skaraborg eller Stockholm?

• Tindre

Jag träffade en tjej som heter Erika och har hemsida gerdemark.se som jag föll pladask för. Jag var ganska avigt inställd till det här med secret box men sen gick en kompis kompis och fotade sig hos just Erika och bilderna blev så otroligt vackra! Och blivande bruden menade att det var en sån enorm egotripp och riktigt kul, så då bestämde jag mig för att också göra det. Kroppen kommer antagligen (som flera andra redan sagt) inte se lika fin ut efter eventuella barn och tidens tand. Hon är ju inte billigast i stan, men inom foto så gäller det ju att använda sig av någon man känner sig "bekväm" med, som gör att man glömmer linsen... och det tror jag faktsikt att hon kan få mig att göra. Sen är det ju upp till dig vad du gillar i bilderna så välj med magen om du ska göra det. Ett tips bara.

• Red Scarlet
    Nordiskbrud skrev 2009-07-02 09:29:32 följande:
    Någon som kan tipsa om vart man kan göra detta? Letar runt lite men vet ju inte om tidigare kunder blivi nöjda... Någon som kan gjort secretbox fotografering i Skaraborg eller Stockholm?
    Jag gjorde secretbox-fotografering hos Linda Broström Cabrera (www.lindisima.se) som även gjorde vår bröllopsfotografering och secretboxfotona kostade runt 2500:- för ett tiotal bilder i album. Jag valde såklart till en massa extra bilder så det blev runt 3500:- totalt men ändå rätt skapligt. Hon fotar ofta på plats, typ i hotellrum eller andra lokaler, själv ville jag bli fotad utomhus så vi fotade i Hagaparken. Det finns några bilder under 'starka bilder' i mitt galleri. Jag blev otroligt nöjd så kan verkligen rekommendera henne.

Vad man ska tänka på förutom vad de andra sagt...hmm se till att du har gått om tid att göra dig i ordning innan, typ med hår och smink, så att du känner dig riktigt nöjd och kan utstråla det i bilderna. Fundera på vad din blivande tycker bäst om med dig och din kropp och säg det till fotografen, jag tog tex lite kort som framhävde min bak och mina lår för de ääälskar min make, andra killar kanske älskar ens nacke, rygg, leende, midja osv. Så tänk på att även om du ska känna dig bekväm med korten och det är en egoboost som heter duga att göra en secretbox-fotografering så är det ju din blivande som ska få korten. Så tänk lite på vad HAN skulle vilja se, så blir ni nog båda jättenöjda. Lycka till
  • lönnsjö

Red Scarlet skrev 2009-07-02 17:52:36 följande:
    Jag gjorde secretbox-fotografering hos Linda Broström Cabrera (www.lindisima.se) som även gjorde vår bröllopsfotografering och secretboxfotona kostade runt 2500:- för ett tiotal bilder i album. Jag valde såklart till en massa extra bilder så det blev runt 3500:- totalt men ändå rätt skapligt. Hon fotar ofta på plats, typ i hotellrum eller andra lokaler, själv ville jag bli fotad utomhus så vi fotade i Hagaparken. Det finns några bilder under 'starka bilder' i mitt galleri. Jag blev otroligt nöjd så kan verkligen rekommendera henne.Vad man ska tänka på förutom vad de andra sagt...hmm se till att du har gått om tid att göra dig i ordning innan, typ med hår och smink, så att du känner dig riktigt nöjd och kan utstråla det i bilderna. Fundera på vad din blivande tycker bäst om med dig och din kropp och säg det till fotografen, jag tog tex lite kort som framhävde min bak och mina lår för de ääälskar min make, andra killar kanske älskar ens nacke, rygg, leende, midja osv. Så tänk på att även om du ska känna dig bekväm med korten och det är en egoboost som heter duga att göra en secretbox-fotografering så är det ju din blivande som ska få korten. Så tänk lite på vad HAN skulle vilja se, så blir ni nog båda jättenöjda. Lycka till

Jättebra tips!! Tack

• ElMac

Måste bara säga att det låter jättefint med de där bilderna ni pratar om som fotats ute bland hästar och hagar.. Nu börjar jag nästan ångra att jag inte tänkt på att göra ngt sånt där.. men kanske kan ge honom det i ettårspresent :)

• 20090801

Men du hinner att ta sådana bilder ochfå den i ett album. Det tar två till tre veckor att få allt färdigt.

• Zoria

Iiiii det ska bli så kul!
    Har precis bokat rum på clarion på måndag! Gisses... ganska så nervös då jag precis som de andra säger här har en del kilon :)
    Men samtidigt så vad fan... jag vet att min M2B älskar mig och min kropp så det är väl bara att köra järnet!

Jag bestämde mig för att göra god girl- bad girl tema...
    Så jag har nu en lång lista på saker som ska med:
    blommor
    Jordgubbar
    Bubbel t. bad
    handbojor
    sexleksaker
    skor
    korsett
    smycken
    nalle
    saker som är vi...
    Hörlurar, stora (vi är musik älskare)
    Hans ena synt
    Hans skjorta o slips
    Levande ljus

Kanske kan inspirera någon.
    Och jag kan varmt rekommendera www.estethia.com/
    En jättetrevlig tjej som heter Christel med många bra och roliga idéer!

• ElMac

Jo men jag måste ju ha tiden att förbereda det och fota det.. Vi ha masser kvar till bröllopet så jag vill inte ha mer stress än det redan är :)

20090801 skrev 2009-07-02 18:50:20 följande:
    Men du hinner att ta sådana bilder ochfå den i ett album. Det tar två till tre veckor att få allt färdigt.
  • BrideToBe09

Har nu pratat med svägerskan som fotar mycket, och som ska fota oss på bröllopet, om att ta lite spännande bilder på mig. Hon blev superförtjust i att få vara med och fixa dem. Letar nu efter någon snygg korsett i vitt som jag även kan ha på bröllopsnatten.

• Zoria

Wee fotades idag och det var super kul! :D
    Men jag vill bara lägga fram att Cristel är en god vän till mig som endast göra kompisjobb för tillfället och tar inga andra jobb. Så det var fel av mig att lägga upp en länk till hennes hemsida. Men man kan ju alltid titta och inspireras :)

Lycka till ni andra!

Svar på tråden Secret box, vad ska man tänka på innan?