• FruLjungberg

Vilka skall man bjuda?

alltså närmaste familjen är ju givet att man bjude roch lite vänner.

men tänkte bjuda släkten jag inte umgås med så ofta. blev dock inte bjuden på min mosters bröllop..
    ska mna ändå bjuda. träffades nyligen efter 6-7 år och knappt hörts emellan... samma med kusiner..

Kanske är dumt att göra det eller?

• Svar på tråden Vilka skall man bjuda?
  • Kajsalisan

Du får känna efter vilka du verkligen vill ha där? Som ska dela er dag. Hörs man inte av på flera år kanske det kan kvitta om de kommer eller inte?? Hur många hade ni tänkt att bjuda?
    Är det vänner och människor ni måste stryka för att kusiner och moster ska få plats??

Det beslutet är upp till er. Hoppas det löser sig

• FruLjungberg

Hade tänkt bjuda 50 st. men vi känner faktiskt inte jätte mkt folk vi umgås med ofta. behöver inte stryka någon

• 2009FruD

Jag tycker att man kan tänka på ett bröllop som ett sätt att återknyta kontakten med släkt man inte träffat på länge. Jag hoppas verkligen min kusin som jag umgicks med som barn men inte träffat på ca 10 år kommer. Osa går ut i dagarna.

• anki26e

Jag har 8 morbröder och en moster dvs väldigt många kusiner. jag kommer att bjuda tre av familjerna, de familjer jag umgåtts med sen jag var liten.... man kan inte bjuda alla!!

• Skogsälvan

Vi har gjort så att på min sida har vi bjudit hela min familj/släkt till och med kusiner m. resp. Detta då de dels inte är så många och vi är väldigt tighta.

På min m2b´s sida har vi bjudit hans familj t.o.m. syskonbarn. Sedan har han bjudit sin ena faster med make, men inte den andra. Vi har inte bjudit några kusiner på den sidan. Vi har också bara bjudit hans ena moster med man(hans mamma har flera syskon)men där har vi bjudit alla kusinerna från den familjen + resp.

Anledningen till detta är att vi känner att vi hellre bjuder fler vänner som vi trivs med än släktingar vi inte gillar/känner.

• Hjartafró

Vi har bjudit våra föräldrar, syskon med respektive samt mor-/farföräldrar. Utöver det bara gamla och nya vänner med respektive, alla vill fira våra stora dag med helt enkelt.

Totalt blir vi 80 personer om alla tackar ja.

Svar på tråden Vilka skall man bjuda?