• Persianbride2009

blommor panik

Sitter här med 2 lite drygt två veckor kvar till bröllop och har ingen florist!!!

Någon som kan tipsa om en bra florist i Göteborg??!!!

• Svar på tråden blommor panik
  • Persianbride2009

Ok, tack för tipset, ska kolla med dom.
    En annan fråga till dig som är florist...
    Är det rimligt att betala per blomma i arrangemangen om man ska beställa 25 stycken? Jag har fått pris på två olika ställen där dom räknar att en ros kostar 40 kr och tex liljor 50 kr styck... Känns konstigt att betala per styck när man beställer så mycket.
    Eller? Är det så man gör?

Tack på förhand =)

• Med stor förväntan

Vi har också fått pris/st, så det är nog så det brukar räkna.

Persianbride2009 skrev 2009-07-01 08:33:09 följande:
    Ok, tack för tipset, ska kolla med dom. En annan fråga till dig som är florist...Är det rimligt att betala per blomma i arrangemangen om man ska beställa 25 stycken? Jag har fått pris på två olika ställen där dom räknar att en ros kostar 40 kr och tex liljor 50 kr styck... Känns konstigt att betala per styck när man beställer så mycket. Eller? Är det så man gör?Tack på förhand =)
  • passionsblomman

Jo det är så man räknar. Du betalar en materialkostnad för det som ska användas-det vill säga alla blommor och allt grönt som måste köpas in för arrangemangen, utöver det betalar du för arbetstiden som går åt för att göra jobbet åt dig.

Men när man sedan specar upp det brukar man ju prissätta det färdiga arrangemanget, medan man när man pratar storlek och sådant inför beställning ofta måste nämna lite vad olika blommor kostar för att ge en tydlig bild av vad kunden kan förvänta sig.

• Persianbride2009

Ok, då vet jag. Jag kollade med två andra ställen idag och de räknade också så. Jag har aldrig beställt några arrangemang så jag var osäker på om det var så man gjorde.

Jag ska till det stället du rekommenderade imorgon. Tack igen för det.

passionsblomman skrev 2009-07-01 11:31:46 följande:
    Jo det är så man räknar. Du betalar en materialkostnad för det som ska användas-det vill säga alla blommor och allt grönt som måste köpas in för arrangemangen, utöver det betalar du för arbetstiden som går åt för att göra jobbet åt dig.Men när man sedan specar upp det brukar man ju prissätta det färdiga arrangemanget, medan man när man pratar storlek och sådant inför beställning ofta måste nämna lite vad olika blommor kostar för att ge en tydlig bild av vad kunden kan förvänta sig.
Svar på tråden blommor panik