• Frujj

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!

Ab: Vad var det för båt? Hur stor?
    För våran del har det inte blivit mycket segling denna sommar, tråkigt nog. Men vädret har ju varit sådärkul och vi har haft fullt upp med våran övervåning :) Perfekt väder för att renovera.... :) Täntke lägga upp bilder på Es nya färdiga rum på bloggen men min dator där jag la in alla bilder igår har gått o dött!! Så irriterande, den vägrar o ladda Windows. Surt.. har hela datorn full med jobb, bilder, mail mm mm. Ns kompis skulle komma o titta på den idag, hoppas det går att lösa. Har ju kopierat en del saker men det gör man ju inte varje dag + att allt går inte att kopiera heller ju :(

• Frujj

Oj, ja då känner man sig liten. Ändå är ju inte en 32 fots sååå liten. Förr i världen var det ju en STOOOR båt...(innan alla båtar plötsligt växte) :)

• Frujj

Jahaja, så jag var inte saknad då... ;)

Hoppas ni hade en trevlig fika, hade varit kul att vara med men idag började simlekskolan/babysimmen så det kunde jag ju inte missa. Och kan ju inte skicka iväg N på det själv som ni vet. (inte köra bilen you know)

• Frujj

Det kanske var det som var lite vitsen för dom med att gifta sig hemligt, att "slippa" ringa runt till alla och berätta att man gift sig, för dem kanske det räckte med att bekanta får reda på det "när det blir" liksom.
    Det kanske inte är nån "big deal" för dom att dom gift sig, och vill heller inte därför göra nån jätteaffär av det sen heller?

Med närmaste menar hon kanske släkt?

...och när man har barn så går två veckor jättefort... jag lovar ;)

• Frujj

Stort grattis till mamma Nides och pappa J :D

I helgen fyller W 3 år så idag förbereder vi för kalas, bakar tårta och fixar och har oss!
    Trist väder idag :( Men det ska bli bättre sägs det.

Funderar på att ta mig in till stan för lite shopping nästa vecka. Någon som är lunchsugen? Tis ons tor är W på dagis 9-14 så då har jag tänkt åka in. Hojta om nån är intresserad!

• Frujj

God eftermiddag. Underbart väder idag! Och kul med lite liv i tråden igen :)

Jag tänker (nog) vaccinera mig själv och resten av familjen mot svininfluensan. Med tanke på alla de bacillusker som W drar med sig hem från dagis och den dåliga hygienhållningen de verkar ha där (det finns ett hygienprojekt i gbg stad för bl a förskolor som säger att de exvis ska använda pappershanddukar och sprita av ytor där de byter blöjor för att minska smittspridning, på Ws avdelning använder de frottéhanddukar (blä!!) och spritar av skötbordet efter ALLA barn... inte emellan.. ) så känns det som ett bra beslut. Har dock inte bestämt mig 100 än, vill veta lite om biverkningar mm först.

• Frujj

Grattis på bröllopsdagarna idag Ab och Tezz!
    Och gratts på namnsdagen lilla L! :)

Hrmf man måste verkligen ha ögonen och huvudet med sig när man ringer på annonser på tex Blocket. Jag är ju på jakt efter en ny klädsel till den soffan som numera står i Es rum, har letat lite men det är jättesvårt att hitta nån, och de som finns säljs snabbt som 17. I söndags hittade jag en annons, en som sålde 2 st såna klädslar, visserligen i Stockholm men man kan ju skicka den. Så jag ringde, men fick ingen som svarade. Efter en stund fick jag ett sms: "Smsa för jag kan inte svara nu" Ok.. Gjorde det och sen följde en liten sms-konversation om hur man gör när man skickar paket osv och vad det skulle kosta. Konstigt nog kunde hon inte svara i tel men hon kunde gå o väga klädseln?? (förstod av det vi smsade att hon inte visste vad den vägde) Sen funderade jag lite på var hon bodde så jag kollade upp telnr på eniro och upptäckte att hon inte alls hette det namnet som stod i annonsen. Hm ok man kan väl skriva ett "vanligt" namn för att slippa utgå med sitt egna men vad har man att dölja.. Sen tänkte jag på nästa grej, ohc det var att bilden i annonsen inte var en "hemmatagen" bild, utan tagen från företagets. Hmm misstänksam blir man ju. Smsade tillbaka att jag skulle fundera och ringa om jag var intresserad. Men det kom jag fram till att jag inte var, vet ju inte ens om hon har några klädslar när det inte ens är en "riktig" bild.
    Så inte nog med det. Idag kom det ett sms från henne där hon skriver att "det kostar 300 kr att skicka + 1400 kr för klädslarna, 2st". Hmmm Jag minnss 100% säkert att hon annonserade BÅDA klädslarna för 700 kr eller 400 kr st. Så vips har man höjt priset också. Svarade bara att jag inte är intresserad...

• Frujj

Carma: Ja vad skönt med läkare som bryr sig. Och skönt att de kommit fram till att det inte är nåt!
    Ns läkare han har för sin ep är tvärtom, N får jaga honom och får ändå inga svar, de har en futtig timma teltid per dag och då är det såna köer att man inte ens kan ställa sig i kön!! Katastrof tycker jag!

Tez: Det blir en bra present tycker jag:) Och det går säkert att höra mer sen när bebben blir lite större i magen.. annars är det säkert kul att lyssna på tarmar oxå ;)

• Frujj

Förresten, ingen här som kan ta emot en praoelev (E) en vecka i höst...? :D

• Frujj

Bauti Tråkigt med Linus, hoppas det inte är något allvarligt och att han kryar på sig snart!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!