Grattis på bröllopsdagarna idag Ab och Tezz!
Och gratts på namnsdagen lilla L! :)
Hrmf man måste verkligen ha ögonen och huvudet med sig när man ringer på annonser på tex Blocket. Jag är ju på jakt efter en ny klädsel till den soffan som numera står i Es rum, har letat lite men det är jättesvårt att hitta nån, och de som finns säljs snabbt som 17. I söndags hittade jag en annons, en som sålde 2 st såna klädslar, visserligen i Stockholm men man kan ju skicka den. Så jag ringde, men fick ingen som svarade. Efter en stund fick jag ett sms: "Smsa för jag kan inte svara nu" Ok.. Gjorde det och sen följde en liten sms-konversation om hur man gör när man skickar paket osv och vad det skulle kosta. Konstigt nog kunde hon inte svara i tel men hon kunde gå o väga klädseln?? (förstod av det vi smsade att hon inte visste vad den vägde) Sen funderade jag lite på var hon bodde så jag kollade upp telnr på eniro och upptäckte att hon inte alls hette det namnet som stod i annonsen. Hm ok man kan väl skriva ett "vanligt" namn för att slippa utgå med sitt egna men vad har man att dölja.. Sen tänkte jag på nästa grej, ohc det var att bilden i annonsen inte var en "hemmatagen" bild, utan tagen från företagets. Hmm misstänksam blir man ju. Smsade tillbaka att jag skulle fundera och ringa om jag var intresserad. Men det kom jag fram till att jag inte var, vet ju inte ens om hon har några klädslar när det inte ens är en "riktig" bild.
Så inte nog med det. Idag kom det ett sms från henne där hon skriver att "det kostar 300 kr att skicka + 1400 kr för klädslarna, 2st". Hmmm Jag minnss 100% säkert att hon annonserade BÅDA klädslarna för 700 kr eller 400 kr st. Så vips har man höjt priset också. Svarade bara att jag inte är intresserad...