• FruTez

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!

Abbe: Låter riktigt härligt!

• FruTez

Frujj: Tråkigt med datorhaveri! Verkar vara nått med det tekniska idag. Vi hade packat husvagnen full, skulle bara lägga in maten i kylskåpet. Då är det pajj!!

Maken har jobbat ett par timmar med att försöka plocka ur det och svärfar ringt runt. Ett nytt kylskåp kommer först om 3 dagar och kostar "endast" 10 tusen kr!!! Pricken över i:et... får inte ut det gamla ur husvagnen, dörren är för smal!!! Antagligen har de installerat den innan ytterväggarna...

Så nu skiter vi i allt och packar om allt in i bilen istället... *pust* Klockan är redan 5 juh!?!?

Ringde pappa och vi åker ner till Skummeslöv istället. Tur i oturen att det inte är fullt med folk just denna veckan så vi kan komma! Vi är helt ensamma tom. lördag!

Hoppas allt är bra med er girls! KRAM KRAM!

• FruTez

Spännande Nides!! Har du varit och bowlat eller? *blink* Hoppas att han äntligen bestämt sig för att titta ut nu så man får träffa finaste bebisen!

Abbe: Har letat och hittat peruken du frågade efter igår, vill du låna den och isåfall när behöver du den?

• FruTez

Abbe: Ok, det är bara att säga till då så tar jag med mig den till jobbe!

• FruTez

Måste rådfråga er girls en sak...

Två vänner till mig och maken gifte sig i smyg för två veckor sedan. Tråkigt att inte få vara med tycker jag, men inte alla som vill eller har råd med en fet fest. Iaf.... Jag anser att hon är en nära vän, även om vi inte pratas vid varje dag, och tycker att hon kunde ju åtminstonde höra av sig till mig med de roliga nyheterna efter bröllopet?

Nu till min fråga, är det för mycket begärt?

Nu fick jag reda på det via hennes status på Facebook istället och jag tycker det är helt fel....

• FruTez

Bauti: Hon svarade mig att de inte sagt något till någon alls utan de allra närmaste. De satte in en annons i GP dagen efter bröllopet, men det är ju inte lätt att hålla utkik efter för någon efterom det var hemligt.

Jag sa som jag kände att jag blev lite besviken över att hon inte ens ringt och berättat utan att jag skulle behöva få reda på det via ett ställe som Facebook. Hon sa bara att de hört av sig till de allra närmaste (och fattade vinken, jag är inte en av dom uppenbarligen). Hon hade tyvärrr ingen förståelse över att jag var besviken, hon hade inte hunnit ringa för hon hade fullt upp med de två barnen osv. och att jag skulle minsann förstå detta om ett halvår när jag själv har barn...

Ok, jag har inga barn, men ett telefonsamtal hinner man väl alltid med vid nått tillfälle under loppet av två veckor???

• FruTez

Frujj: De hade kyrkbröllop med full brudklädsel, tiara, brudklänning brudbuketter m.m. m.m. Så det var nog ändå lite "big deal", annars går man kanske till rådhuset med vanliga kläder??

Dom gifte sig hemligt för att slippa ha fest som dom kände att dom varken hade tid eller råd med. Ville lägga pengar på annat istället. Det förstår jag. Hon bjöd med sig sin familj och vad jag förstår allra allra närmaste vänner. Det jag reagerade över var bara att jag trodde att jag var tillräckligt nära vän att få åtminstonde ett telefonsamtal efter en sådan ändå viktig grej.

Att gifta sig var för mig stort. Jag ville att alla nära och kära skulle vara med. Jag förstår att hon inte ville/hade den möjligheten. Däremot så tycker jag det känns helt fel att få reda på en sådan händelse via ett ställe som Facebook?

Är det bara jag som tycker att det är väldigt Opersonligt?

Jag blev besviken för jag trodde att vi var närmare vänner än så... hennes förklaring var att hon inte haft tid att ringa runt. Jag anser att VILL man nått så GÖR man det... Kanske kommer jag att förstå bättre nån gång i framtiden, när jag själv har fullt upp med barn.

Tack för era åsikter! Jag hör gärna fler...

• FruTez

Bauti: Det var en ny vinkel på det hela... Det kanske är så, man kanske inte ringer runt till folk man inte bjudit? Hmm.... *funderar vidare på det hele*

• FruTez

Abbe: Krya på dig!

Carma: Tack för dina tankar kring mina funderingar. Intressant att höra!

Maken har alltid frågat mig när jag sms:ar varför jag inte ringer istället för att det är mer personligt. Nu förstår jag honom litegranna. Jag tycker nämligen att Facebook är ett lite mer opersonligt forum eftersom det är riktat till så många på en gång. Både vänner och bekanta och en del bekantas bekanta bekanta. Jag kan bara se till mig själv och jag tror inte att jag skulle meddela mina vänner om stora nyheter på ett ställe som Facebook, just för att det är enligt mig lite opersonligt. Bekanta och de som är långt ner på vänskapslistan är ok via FB, men mina vänner... Då är tom. ett mail eller ett sms personligare eftersom det ändå kan vara riktat till en person. Vem vet, jag kanske sticker ut huvet och riskerar att bli halshuggen, men detta är mina tankar och funderingar.

Linum: Ha det så skoj i Halmstad! Två vänner kommer över ikväll och vi ska lite ha kräftkalas. Jag ska förbi affären sedan och köpa massa gott. Tänkte göra lite drinkar ikväll! Har en toppenbok med massa smarriga och enkla graviddrinkar. De andra får bara häll i lite Rom eller Vodka för att få en Non-Virgin variant! Hihi!

• FruTez

Carma: Ja det är så sant så! Ingen baksmälla för mig inte, hihi!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!