• FruTez

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!

Hej hej!

Tillbaka på jobbet igen... Usch och fy!!! Är på så dåligt humör. Vet inte om det är för att jag är tebax på jobbet eller för att jag är gravid. Haha! En kombination kanske??

Måste bara få gnälla av mig lite så jag kan bryta mitt hemska humör!

Inte så kul att det första man möter är två problem. Det ena är att tyvärr, som vanligt, att folk inte "bryr sig" om alla andra utan skriver upp sig själva på rastlistan utan att ta hänsyn till hur belastningen blir. Det ska vara 50/50, men inte när jag kom, 5 på ena och 2 på andra! *muttrar*

Det andra är precis det jag fruktat skulle hända under semestern. Schemat över receptionen måste ändras pga. att vårt andra stora schema har fått nya tider. Man sitter alltid 2 pers. i receptionen. Mina kära kamrater har flyttat på MIN dag. Enligt nya förslaget ska jag jobba ihop med just den kvinnan som jag verkligen absolut INTE ville jobba med. Hon är den enda som jag inte kan jobba med, det bara är så... Vet att hon är svår och det kanske är därför som de andra sett chansen att sätta mig (som hade semester och inte kunde mottsäga mig det) på just den dagen för att slippa själva?!?!?

Jag ska prata med min chef när hon kommer in imorgon och förklara som det är. Man passar helt enkelt inte ihop med alla människor och varför sätta två personer som är som olja och vatten att jobba tätt ihop?

*brrrrr*

Nu lovar jag att jag ska sluta gnälla!!! Hahahha!

Lite pirrig i magen! Tänkte gå 5 minuter tidigare och berätta för de som har första rasten att jag är gravid! Hoppas det inte ringer så mycket så jag kan lämna min arbetsplats tidigare. Jag känner att jag måste berätta idag. Har inte berättat tidigare, för jag ville berätta för alla samtidigt och inte när vissa var på semester...

• FruTez

Så, nu har jag berättat!!

Vissa reaktioner från första klungan:
    Där ser man!
    Va skoj!
    Jaha, då kommer det en ny vikarie igen! (?!?!? Va svarar man på det?)

Reaktioner från andra klungan:
    Åh, grattis!!!
    jätteroligt!
    Superkul (och kramar!)

Hmm... lite skilda reaktioner va?

• FruTez

Nibla: Va skönt att ni fick ut katten oskadd! Va hemskt med fällan!!! :-s

• FruTez

Abbe: Sitter inte där idag så du kan lugnt gå förbi, hihi!

• FruTez

Nu har jag berättat för alla kollegor på jobbet och även visat upp UL bild. En intressant kommentar från en var att hon misstänkt nått för att jag tydligen hade haft ett hiskeligt humör vid nått tillfälle?!? Oj då! Usch... hoppas inte alla tycker jag varit värsta surisen, men det är inte lätt när man mått illa hela tiden!

Vilket härligt väder det är idag! Synd bara att man först jobbar till 17 och sedan går direkt till tandläkaren, istället för att göra nått annat trevligare! Hoppas bara jag slipper gå tillbax och laga nått.

Abbe: Är du bättre från snuvan nu?

• FruTez

Abbe: Skönt att det inte var nått allvarligare. Chefens mans vuxna som insjuknade i konstaterad Svininfluensa för två veckor sedan.... *brrrr*

Har funderat på vad jag ska göra. Vi sa att vi inte ska köpa nått till varann, även om det skulle vara trevligt att få en blomma eller chokladask, hihi! Har själv funderat på att ge honom nått litet. Slå in en stock snus eller nått, hahaha! Vi ska gå ut och äta, men jag vet inte vart. Det är maken som har planerat! Va ska ni själva göra?

• FruTez

Skrev fel, det ska vara:
    "Chefens mans vuxna SON... "

• FruTez

Hade jag inte varit gravid så hade jag inte brytt mig så värst om detta med svininfluensan. Nu när man har knodden i magen att tänka på så blir man ju lite mer fundersam. Gravida är tydligen lite mer känsliga har jag läst. Jag tänker inte vaccinera mig. Vete tusan hur vaccinet påverkar bebisen. Däremot så kanske maken kommer vaccinera sig för att skydda oss!

Vilken härlig dag ni kommer få imorgon. Hoppas vädret håller i sig!

• FruTez

Nån som vet om var man kan köpa roliga saker? Tex. t-shirt, strumpor eller kalsonger till stora som små, med nått roligt tryck på?

• FruTez

Glömde säga att det helst ska vara en affär i stan som jag kan gå till och som gärna får ligag i närheten av Nordstan?

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!