• Carma07

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!

Hejsan

Bauti: Vad kul att Linus får komma hem. Håller tummarna att allt går bra så han får stanna hemma.

Tez: Det är vanligt att tandköttet kan bli känsligt, blödande och inflammerat när man är gravid. Jag fick det med lilltjejen och det känns som att det kommer att bli likadant nu. Man får en inflammation som det kallar något tjusigt av hormonerna. Det blir bättre sedan när ungen har kommit ut. Jag fick rådet att låta bli tandtråden under tiden eftersom tandköttet är extra känsligt.

Idag har jag och lilltjejen varit på playdate hos Nibla och lilla L. Men lilltjejen tyckte det var mest spännande att sitta i L`s lilla soffa. Får nog fundera på att skaffa en sådan till henne.

Visste inte ens att de hade mammakläder i Ullared. Jag är lite sur äver att Lindex verkar ha slutat med sina.

• Carma07

Bauti: Kul att höra att Linus mår bättre.

• Carma07

Tez: Vi har också en del spindlar men tycker att det har blivit bättre än innan. Alltså några mindre. Jag går inte ner i källaren utan att kika ordentligt först så det inte är en spindel någonstans. Är det det så rusar jag uppför trappan i blind panik och skriker i högan sky efter maken. Som för övrigt är rätt trött på mig vad gäller småkryp i huset.

Ab: Har också hört att det är tvärtom vad gäller spindlar. De säger att spindlarna gillar smådjur som trivs i fuktig miljö så då kan det väl inte vara helt bra att ha många spindlar. Ingen tröst för mig iaf om det skulle vara bra att ha spindlar. Jag ser absolut ingen nytta med spindlar "what so ever".

• Carma07

Ab: Vad bra förresten att du la ut recept på äppeldricka på din blogg. Har tänkt testa det i år och nu slipper jag leta efter det. Allt är inhandlat och tänkte ge mig på det idag.

• Carma07

Nä, tvestjärtar är inte heller roliga. Men tycker nog gråsuggorna är värre. De brukar också smyga in i källaren på höstkanten.

• Carma07

Ab: Man behöver väl inte skala äpplena till drickan?

• Carma07

Ab: Mysigt med Italien. Läste på din blogg att du får en dag till att strosa omkring.

Idag har vi varit på sångstund. Lilltjejen hade fullt upp med att spana in alla de andra barnen. Hon stod mitt i ringen och tittade undrande på alla när de började sjunga. Senare på eftermiddagen ville hon gå ut så vi gick bort en sväng till familjecentralen och testade den. Jättetrevligt och lilltjejen fick återigen fullt upp med att spana in alla andra barn. Hon tyckte det var så kul att jag knappt fick henne därifrån sedan.

Ab igen: Hur ska äppeldrickan förvaras sedan? Räcker det att jag ställer flaskorna i matkällaren? Den ska hålla +10 grader.

• Carma07

Halloj

Vilket underbart väder idag!! Och kom alldeles lagom till vår promenad/fika med morsorna.

Tez: Vet inte ännu hur det går med äppeldrickan. Än så länge är det bara att röra omkring i den. Vad kul med festen.

Bauti: Hur mår Linus?

Idag har jag och lilltjejen varit en kort sväng på dagiset som är intressant och lämnat in en ansökan. Det är för start om först ett år så vi är ute i väldigt god tid för en gång skull. Vi kikade även runt lite på avdelningen och lilltjejen ville inte alls gå hem sedan. Det lovar gott till när det är dags.

• Carma07

Frujj: Det är nästan en hel månad kvar på tråden.

Dagiset är ett föräldrakooperativ så förutom taxan får man hjälpa till lite grann med städning, passning och lite annat. Som det såg ut nu så var det 14 barn i gruppen och tre fröknar vilket jag tycker låter bra. Alla jag har pratat med har pratat väldigt bra om dagiset och lilltjejens alla kompisar går där. Jag tyckte det var väldigt mysigt där och all personal var jättetrevliga.

Dags att väcka lilltjejen och trycka i henne lite mat innan det blir promenad i det härliga vädret.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!