Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!
Bauti: Så tråkigt för er. Skickar massor av kramar och tänker på dig!
Bauti: Så tråkigt för er. Skickar massor av kramar och tänker på dig!
Godkväll
Hoppas ni alla har haft en bra helg. Det har iaf varit ett underbart väder.
Här är det äppelpyssel högt och lågt. Äppeldrickan tycker jag blev supergod och tänker göra en sats till. Äppelskivor i taket, massor av äppelmos och jag testar att göra äppelcidervinäger. Imorgon blir det förhoppningsvis lite tid över att testa äppelchips.
Ab: Hur brukar du torka äpplen? Har för mig att du brukar göra det. Finns massor av olika sätt så jag tänkte prova mig fram på lite olika.
Hejsan
Krya på er alla sjuklingar. Lilltjejen har snorig näsa och är hängig och jag hoppas att det inte smittar av sig på mig.
Tez: Skönt att åka bort när man inte orkar med något annat. Stockholm låter jättemysigt. Tyvärr har jag inga tips.
Idag kommer maken äntligen hem från sista mässan. Men det dröjer ytterligare till helgen tills jag kan få sovmorgon. Känner mig helt slut nu efter att ha varit själv med bustrollet i nästan tre veckor.
Underbart väder idag!! Hade egentligen velat spenderat den här dagen ute i trädgården men det hinns tyvärr inte med. Först ska jag passa på att göra mig i ordning och lite andra saker medans lilltjejen sover och i eftermiddag blir det en tur till familjecentralen.
Hoppas ni alla får en bra dag.
Godkväll
Tez: Om du menar med graviditeten så har jag mått lite diffust illa på kvällarna precis som förra gången. Men efter ostmacka och oboy brukar det släppa. Och så har det varit si och så med matlusten på kvällarna så jag har sett till att ha ätit bra lunch iaf. Men det börjar släppa nu vilket känns skönt.
I övrigt tror jag nog att jag åkt på samma sak som Tez. Blev snabbt förkyld ikväll och det kändes som att det kom från ingenstans. Men jag tänker att om det har ett så snabbt förlopp så blir man snabbt frisk igen.
Tezz: Jag mådde bättre under dagen, men det har blivit lite sämre nu igen. Bara jag får tummen ur och går och lägger mig tidigt ikväll och får sova så brukar jag bli frisk.
Nibla: Har också ätit rotfruktspytt idag fast med kyckling. Gott!!
Godmorgon
Fortfarande inte helt kry. Attans vad segt. Idag blir det en lugn dag hemma.
Hoppas ni andra får en bra dag.
Godmorgon
Det var en seg förkylning. Både jag och lilltejen är trötta och snuviga och missar sångstunden idag. Skönt med helg snart så jag förhoppningsvis får sova lite. Sömn är bästa medicin.
Annars inte mycket planerat i helgen förutom en liten tur till barnmässan för att se om jag kan fynda lite. Och ett litet stopp på Allum på vägen hem, har redan växt ur mina kläder. Ja, och trädgård och lite mer äppelpäppel förståss.
Hoppas ni andra får en trevlig fredag och helg.
abbe: tgif??
Abbe: Brukar du göra äppelgelé? Funderar på att testa en omgång med det. Ska bara leta upp ett recept först.
Godmorgon
I helgen har det minsann varit full fart i köket. Jag har plockat ner de sista äpplena från trädet, sorterat de bästa från de något sämre, en sista sats äppeldricka, äppelgelé, björnbärssylt med äpple (som är sådär), björnbärspaj och kycklingsoppa. Tyvärr hann jag inte diska det sista så det har jag kvar idag. Så trist att komma upp till disk, men vad gör man när man är supertrött.
Sitter och väntar på ett telefonsamtal från Shell. Fick i fredags en avi om ett paket som jag har väntat på länge. Med glada steg gick jag dit för att hämta det och då fanns det inte där. Tjejen tog mitt telefonnummer och min avi för att leta upp det. Efter hon ringt Stenkullen som är centralen här fick hon veta att paketet inte fanns där heller. Så idag ska de höra med den personen som delade ut posten här i fredags. Attans om det paketet försvinner. Posten ersätter ju, men det är en beställning som inte går att göra om. Så håll tummarna idag!
Bauti: Låter som en härlig helg. Skönt att bara ta det lungt. Och speciellt om man har foglossning kan jag tänka.
Ang lördag har jag mailat er.
Nibla: Maskiner för att göra äppelmos? Iofs så använder jag ju mixern kom jag på.
Bauti: Vad skönt att få salongen hemma. Då kan man ju ganska lätt ta strökunder när du är hemma med liten. Iaf till en början.
Idag ska vi iväg till familjecentralen en sväng. Idag ska det pratas om "om att får syskon" vilket jag tyckte var ett passande ämne.
Nibla: Aha, då förstår jag verkligen varför man vill ha en maskin när man gör äppelmos. Det är ju allt skalande och delande som tar tid.
Ska kolla upp scrapmaran. Vet att de brukar ha en här men hade inte koll på när den var. Synd att du inte kan gå. Inte kul att gå själv på en mara. Dessutom brukar de vara ganska dyra.
Tez: Krya på dig. I sådana lägen är det suveränt med Internet för då kan man snattra hur mycket som helst utan att belasta halsen.
Full fart i tråden och så hinner jag inte med. Men så kul att den får lite liv. Linum, du får vara hemma lite oftare.
Linum: Trevlig resa sedan när ni åker.
Bauti: Passa på att ta det lungt på hållplatsen för bussen du får åka sedan går i 180 knyck medan livet susar förbi på utsidan.
Frujj: Kul med soffan och snyggt blev det också.
Nibla: Skulle vara jättekul att "gästscrappa" om möjlighet finns. Men förstår också om det inte funkar.
Tezz: Vad skönt att allt såg bra ut hos bm och att ni känner er nöjda med den nya. Tycker det är viktigt att den biten känns bra för det är ju henne man lyssnar på när man själv inte vet något.
Bauti: Får nästan komma och hälsa på dig i busskuren och plocka med lite fika. Blir nog mysigt där när du har fått blinga till den lite.
Usch, kramperna i vaderna hade jag glömt. Usch, det ser jag inte fram emot.
Ab: Vad mysigt med halvdag och en lugn eftermiddag. Ha det kanonkul imorgon.
Nibla: Vad skönt att det ordnade sig. Jag har heller inte fått pengarna idag och med tanke på den långa kön kanske det är fler som har fått det så. Får nog ringa och kolla.
Jag har nog haft väldig tur när jag har varit i kontakt med FK och fått jättebra hjälp varje gång. Vid ett tillfälle när jag saknade en utbetalning och ringde och frågade om den så fixade hon allt på en gång i telefon. Så det kan ju inte ta allt för lång tid för dem att kolla igenom ärendena. Men med tanke på vad som hände Nibla idag kanske jag ska vänta till imorgon och hoppas på att det är bättre personal som jobbar.
Nu ringde jag FK och de måste ha problem med utbetalningarna för de hade ett alternativ om man bara ville fråga om utbetalning och det har de inte haft innan. Där kom jag fram på en gång men hon kunde inte så att någon utbetalning var på gång. Attans!! Det innebär att jag också får problem med min utbetalning med andra ord.
Problemet var inte så stort ändå. Hon fixade mitt ärende på några minuter på en gång. Skönt!