• källerudd

Hu skickar man en askinbjudan

Funderade mycket på hur våra inbjudningar ska se ut..har funderat på allt möjligt, men inte riktigt hittat nått som känns 100...

Idag hittade jag ett jätte smart sätt att vika askar på... så jag var bara tvungen att testa gör dem till inbjudnings kort och jag blev sååå jätte nöjd (hoppas m2b blir lika nöjd när han kommer hem =)) Tyvärr blir de ganska höga, närmare bestämt 5,5cm, så jag har ingen aning om hur man skall skicka dess, är det ens möjligt?? eller någon som har något bra förslag??

de blev ju så bra... :S

• Svar på tråden Hu skickar man en askinbjudan
  • konstigabaralillajag

Det går väl att skicka dem med posten som brev men eftersom de blir skrymmande så kostar varje inbjudningskort porto efter vikt + skrymmandeavgift...

• källerudd

mmm det har jag förstått...men du tror inte det är någon risk att de liksom blir tillplattade...vanliga brev är ju liksom platta...

• konstigabaralillajag

Ingen aning. Det finns ju alltid en risk med det då postens hantering kan vara ovarsam... Hur ser asken ut?
    Hela poängen kanske försvinner om man lägger den i en annan ask också...

• källerudd

Finns bilder i mitt galleri

• JBB

Jag tror tyvärr att paketen kommet bli tillplattade under postens gång, kan du inte köpa en ask av hårdplast/kartong som du skickar i? Så slipper du oron att askarna blir platta men även så slipper du skriva adress och sätta på frimärken på dina fina askar.

• camilla 32

ja det kommer att bli helt platt.
    Post är tungt. Det måste vara väldigt stadiga kartonger
    om det ska gå att skicka med vanlig post.

• källerudd

hade tänkt lägga dem i cellofan påsar så man slipper skriva på askarna lika dant med frimärken...

hmm ja tål att funderas på..dessutom är de lite höga 5 cm innebär skrymmande och kostar då porto plus 12 kr..blir dyrt porto det :S Men det kanske går att fixa till..måste bara lösa det här med att skicka...

• Emmas syster

Jättefina askar!

Går det inte att vika dom så de blir 1½-2½ cm höga? Då går de som vanlig post... Jag viker en ask till smycken, godis mm som går att vika i vilken höjd som helst när man lärt sig knepet...

Tyvärr kommer de plattas till oavsett om de stämplas för hand eller i maskin eftersom de ser ut att vara av ganska tunt material

• källerudd

Emmas syster skrev 2009-07-02 21:02:42 följande:

Tyvärr kommer de plattas till oavsett om de stämplas för hand eller i maskin eftersom de ser ut att vara av ganska tunt material
    Jo detta är bara en "skiss" tog det papper jag hade hemma vilket var dekorväv =) hade tänkt göra dem i något struktur papper sen...Vad viker du för ask då..för dessa va väldigt lätta att göra...
  • Linnnsan

Håller med ovanstående ang posthanteringen. Även om de handsorteras först så hamnar de ofta i stora tunga postsäckar ändå och då kommer de bli platta. Om de är tunnare kanske de kan hamna i lådor men det är ändå vanligt att posten buntas ihop med spännband i plast. Hårdplast är nog bäst, tänk så tråkigt om allt arbete som du har lagt ned går förlorat! Jag själv hade blivit jätteledsen om jag fått se en helt tillplattad inbjudan när den väl kommit fram.

Svar på tråden Hu skickar man en askinbjudan