• källerudd

Hu skickar man en askinbjudan

Funderade mycket på hur våra inbjudningar ska se ut..har funderat på allt möjligt, men inte riktigt hittat nått som känns 100...

Idag hittade jag ett jätte smart sätt att vika askar på... så jag var bara tvungen att testa gör dem till inbjudnings kort och jag blev sååå jätte nöjd (hoppas m2b blir lika nöjd när han kommer hem =)) Tyvärr blir de ganska höga, närmare bestämt 5,5cm, så jag har ingen aning om hur man skall skicka dess, är det ens möjligt?? eller någon som har något bra förslag??

de blev ju så bra... :S

• Svar på tråden Hu skickar man en askinbjudan
  • Emmas syster

Asken jag viker är ganska lik din i modell så jag tror inte att det skiljer speciellt mkt

min ask klarar inte postgången och jag inte fodrar den med HÅÅÅÅRD kartong

• JustMeAndMyLove

Hur kan man göra om man vill skicka rullar då? Toarulle känns ju lite trist att ha i mitten... nå förslag?

• Emmas syster

Fick en inbjudan som var instoppad i ett plaströr (med papper utanpå för att bli finare och sätta adresslappen på)

• JustMeAndMyLove

Aha, smart!

Emmas syster skrev 2009-07-04 19:29:01 följande:

Fick en inbjudan som var instoppad i ett plaströr (med papper utanpå för att bli finare och sätta adresslappen på)
  • källerudd

Emmas syster skrev 2009-07-04 19:20:08 följande:

Asken jag viker är ganska lik din i modell så jag tror inte att det skiljer speciellt mktmin ask klarar inte postgången och jag inte fodrar den med HÅÅÅÅRD kartong
    Hur ska du fodra den då?? låter lite vårt =)

Det där med plast rör va ju smart, men gillar det här med ask :)
  • Emmas syster

jag har bara skurit remsor och plattor av kartong och fäst med dubbelhäftande tejp

men det är bara de gånger jag skickat smycken i posten - skulle inte vilja göra massvis med inbjudningsaskar på det sättet. Tar en jäkla tid

Är redan gift sen många år så jag behöver inte fundera på hur man ska göra :D

• Vintra

Jag och min blivande kommer att skicka våran inbjudan i en ask. Jag har beställt askar från www.bagsandboxes.se. Dem kan jag varmt rekomendera, jätte bra service och man måste inte beställa jätte många som det är hos många andra grossist företag. De har dessutom många olika storlekar och färger.
    De anskar som vi ska ha kommer ha måtten 9*14*2,5 cm, så den klarar måttet för att inte vara skrymmande. Däremot så väger den ca. 30g vilket gör att det kommer krävas minst 2 frimärken pga vikten.

• tallkrogen

Prov skicka en ask till dig själv.

Det var en tok-kul idé och jätte fina askar.

Är det okej om jag kopigerar bilderna och sparar i min "brudkista" ?

• källerudd

ja visst det får du gärna göra... vad är det för "brudkista"???

• tallkrogen

Det är en mapp i min mail bara som jag döpt till "Brudkista" och samlar alla mina ideér och länkar i. Jag ska ju inte gifta min görn 2011 men lite vill jag ju kika =)

• zeldae
    Vintra skrev 2009-07-05 19:08:33 följande:
    Jag och min blivande kommer att skicka våran inbjudan i en ask. Jag har beställt askar från www.bagsandboxes.se. Dem kan jag varmt rekomendera, jätte bra service och man måste inte beställa jätte många som det är hos många andra grossist företag. De har dessutom många olika storlekar och färger.De anskar som vi ska ha kommer ha måtten 9*14*2,5 cm, så den klarar måttet för att inte vara skrymmande. Däremot så väger den ca. 30g vilket gör att det kommer krävas minst 2 frimärken pga vikten.
    Vintra, det var snygga produkter där, men hur mkt kostar era askar, såg inte några priser i katalogen. Och hur ska ni posta dem? Adress direkt på asken, stoppa asken i kuvärt el nåt?
  • Vintra

zeldae:
    De askarna som vi köpte är helt vita och kostade ca.9.50 kr/st. En kompis till mig ska ha helbruna askar i samma storlek som jag skrivit tidigare och de kostade lite drygt 10 kr/st. Priser ink moms.

Vi kommer att stoppa asken i en celofanpåse och sedan sätta klisterettiketter med adressen på baksidan av asken. Det finns cellonfanpåsar i perfekt storlek till dessa askar på pysselaffärer för ca 1 kr/st.

Jag håller för tillfället på att pynta asken lite grann. Jag klistrar på två rosa band tvärs över locket och sedan sätter vi även på vårt monogram. Det blir jätte fint. I asken kommer vi lägga inbjudan och den kommer ligga lite inlindat i silkespapper. Det kommer bli super bra tror jag. Hoppas jag. Vad tror ni?

• källerudd

Låter kanon =)

Själv ger jag nog upp det här med askarna nu..får hitta ett annat användningsområde för mina fina askar. Vi hade ju inte tänkt ha någon present till gestern annars kunde man ju använt dem där..men men..Får spåna vidare på inbjudningar..någon som har något annat tips??

Svar på tråden Hu skickar man en askinbjudan