• Vintra

Hu skickar man en askinbjudan

Jag och min blivande kommer att skicka våran inbjudan i en ask. Jag har beställt askar från www.bagsandboxes.se. Dem kan jag varmt rekomendera, jätte bra service och man måste inte beställa jätte många som det är hos många andra grossist företag. De har dessutom många olika storlekar och färger.
    De anskar som vi ska ha kommer ha måtten 9*14*2,5 cm, så den klarar måttet för att inte vara skrymmande. Däremot så väger den ca. 30g vilket gör att det kommer krävas minst 2 frimärken pga vikten.

• Vintra

zeldae:
    De askarna som vi köpte är helt vita och kostade ca.9.50 kr/st. En kompis till mig ska ha helbruna askar i samma storlek som jag skrivit tidigare och de kostade lite drygt 10 kr/st. Priser ink moms.

Vi kommer att stoppa asken i en celofanpåse och sedan sätta klisterettiketter med adressen på baksidan av asken. Det finns cellonfanpåsar i perfekt storlek till dessa askar på pysselaffärer för ca 1 kr/st.

Jag håller för tillfället på att pynta asken lite grann. Jag klistrar på två rosa band tvärs över locket och sedan sätter vi även på vårt monogram. Det blir jätte fint. I asken kommer vi lägga inbjudan och den kommer ligga lite inlindat i silkespapper. Det kommer bli super bra tror jag. Hoppas jag. Vad tror ni?

Svar på tråden Hu skickar man en askinbjudan