Inlägg från: Boomtown |Visa alla inlägg
  • Boomtown

Hjälp mig med blommor, röda

Jag har pratat med en florist och kommit fram till att en röd brudbukett passar oss bäst. Jag hade tänkt rosa först men det skär sig rejält med gubben som är rödhårig, så den iden gick i stöpet. Men jag hittar ju knappt några röda blommor. Blodröda rosor har jag hittat, och röda nejlikor. Och en till vanlig sort jag inte kommer på namnet på

Vet ni om det finns såna här dubbelblommiga rosor eller vad det heter, röda? Andra sorters blommor?? Jag hittar mest bara buketter med enbart rosor i och det vill jag nog inte ha. Hade tänkt mig lite i det stuket som är i mitt galleri men jag hittar inget liknande i rött. Någon som har några tips?

• Svar på tråden Hjälp mig med blommor, röda
  • Boomtown

Tack för fin hjälp ToastmasterMarie.

Jag har bara stuckit in huvudet hos en florist och pejlat läget. Vi har inte haft ett riktigt samtal än då jag inte riktigt vet vad jag är ute efter. Och det vill jag ta reda på först då de tar 200 kr i halvtimmen för samtal! Den första buketten var ju jättefin. De i ditt galleri med. Men jag ska ha en enkel rund "budgetbukett". Olika nyanser på rosorna lät som en bra ide. Det blir lätt lite tråkigt med bara vitt och rött, eller bara samma röd. Nej, det vill jag inte ha.

• Boomtown

tack passionsblomman!

Det är alltid lite lättare när man har lite namn att gå på och söka bilder.fresia och Alstromeria gillar jag verkligen.

Svar på tråden Hjälp mig med blommor, röda