• anoli

Kan vi göra så? För sen inbjudan?!

Jag och min sambo hade tänkt ha gemensam fest i början av nästa sommar, i början på juni. Vi har då tänkt att lämna ut bröllopsinbjudningarna på festen, eftersom det är samma gästlista till båda. Bröllopet skall vara i slutet av augusti. Blir det för kort varsel tycker ni? Har läst i flera bröllopstidningar att inbjudan skall skickas 2-3 mån innan, men de flesta här inne verkar skicka inbjudningarna tidigare?!

Hade varit så roligt att ge alla sina inbjudningskort på festdagen :) ..Dessutom hade vi tänkt att ha lite annorlunda format på inbjudningskorten, så då skulle vi slippa problemen med att posta dem ;)

Så, vad tycker ni? Bör vi tänka om?

• Svar på tråden Kan vi göra så? För sen inbjudan?!
  • Imma

Ur en etikettaspekt är det verkligen inte fel att lämna inbjudningarna som du vill göra, tvärt om!

Risken, såklart är att det mitt i semestertider och folk riskerar att ha andra planer redan. Planer som de kanske hade hoppat över om de hade vetat tidigare att ert bröllop skulle gå av stapeln.

Gör som ni känner! Om det är några gäster som ni absolut vill ska kunna komma kanske ni kan hinta något om datumet redan tidigare?

• Svanboet

Många har jag sett använder "save the date"-kort i de tider som kan risker krocka med semestrar m.m. Inte kul om man vill överraska men ett sätt att slippa skicka inbjudan men vill göra tänkte gäster uppmärksam på datumet.

• kdaug2008

Hej!

låter som en kul idé - men tänkt på att augusti är stora bröllopsmånaden så en del kanske redan har blivit bjudna på bröllop det datumet och tom tackat jag när det är juni... . Vi skickade våra inbjudnigar i maj och tyvärr hade 5 personer då redan tackat ja till bröllop samma dag :(

Svar på tråden Kan vi göra så? För sen inbjudan?!