Inlägg från: Söderlundskan |Visa alla inlägg
  • Söderlundskan

Bjuder inte min styvfar =(

Å jag har såå jäkla dåligt samvete för det, men neej, han sak baske mig inte få förstöra en av de viktigaste dagrana i mitt liv.. Men alltså, hur sk aman tänka för att kunna rättfärdiga sitt beslut för sig själv..

Problemet e att han är alkoholist, o det e så illa att även om jag skulle be han att vara nykter så kommer han ju ändå ta sina öl, för det e ju ingen som kommer märka, tror han..
    Mne jaa, mina bröder förstår mig, men det eviga dåliga samvetet över att man skiter i å bjuda han gnager i en..
    Jag kan tänka på all skit han gjort, men ändå, o jag klarar inte av att se han onykter i kyrkan, särskilt eftersom varken jag lr sambon dricker längre =(
    Å jag e för gen för att tala om för styvpappa att han inte är välkommen pga detta, så istället får han ingen inbjudan =( Va fasen gör man???

• Svar på tråden Bjuder inte min styvfar =(
  • Söderlundskan

jaa ni,,mitt dåliga samvete tog överhanden, och dessutom det att jag ändå känner att det är en viktig dag för mig/oss, som jag gärna vill att han ändå delar..
    Bjöd honom, men tänkte att hanfår vara med på det fiak vi har efter vigseln,men sedan när vi ska vidare ut på restaurang och äta så får han nog åka hem med mina två yngsta bröder.

Pratade med mina yngsta syskons familjehem, o de sa att han har faktiskt följt regeln med att var anykter när de e med, så jag litar på det.. Men va jobbigt det är bnär det ska behöva bli så att man inte ska bjuda en del..

Har däremot dragit tillbaka en inbjudan för min lillasyster, men där känner jag inte ett dugg dåligt samvete!

Tycker inte om at man ska behöva fundera ens över vilka man bjuder, det ska vara självklart, tycker iaf jag, att alla ska kunna bete sig..Alla man känner eg. är ju människor som man ska vilja ha med i alla skeden av livet, utan att man ska behöva sålla bort dem pga olika anledningar..synd, emn bara att konstatera fakta att det uppenbarligen e så då..

Men resten flyter ju på iaf =)

Svar på tråden Bjuder inte min styvfar =(