• lillaj

Restaurang på Avenyn

Jag spenderade många somrar i Göteborg när jag var yngre och min syster bodde där men på senare år har jag tappat lite koll på vilka ställen som är bra. Så, jag behöver lite hjälp för jag tänkte överraska min älskling när vi ska köra ner till Malmö om ett par veckor med att stanna till i Göteborg och äta, vilka är era tips på bra ställen på Avenyn? Gärna både middag och lunchställen! Vi kommer har vår son med oss på resan ner, barnvakten väntar i Malmö innan vi farvidare Vi fick ju en ballongtur i bröllopspresent förra året men turen blev inställd pga vädret så vi gör ett nytt försök i år istället!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-06 09:42
    Jag glömde skriva att det gärna får vara en restaurang med härlig uteservering för det rätta semesterkänslan!!

• Svar på tråden Restaurang på Avenyn
  • J D

Grill del Mundo som ligger vid Storan är väldigt populärt nu. Dock har jag hört att en del av maten kan vara lite sisådär. Och vid fint väder är väntetiden lång och man kan inte boka bord.

• jojoånick09

vad är det för typ av mat du är ute efter??
    har flera förslag och vad det får kosta också.

• lillaj

Vi äter allt från sushi till italienskt så eg spelar inte det någon större roll, är mer ute efter atmosfären, en trevlig uteservering, ett ställe där det är okej att ha ett barn och vad det kostar spelar ingen större roll! Hittade www.avenyn.se där det fanns en del tips och jag känner ju så klart igen en del ställen men det är alltid värdefullt att få uppdaterade åsikter!

jojoånick09 skrev 2009-07-06 09:48:57 följande:
    vad är det för typ av mat du är ute efter??har flera förslag och vad det får kosta också.
  • jojoånick09

dinner 22
    www.dinner22.se

om ni vill äta fisk om ni ändå är på västkusten rekomenderar jag

fiskekrogen

eller varför inte heaven23.

det finns flera fina ställen men dessa är mångas favoriter.

• jojoånick09

restaurangerna jag har sagt ligger inte direkt på avenyn de som ligger närmast är heaven23 och dinner22 skall tilläggas.. men det är en skön promenad upp till något annat ute ställe senare.

fiskekorgen ligger mer åt lillatorget till,ut mot havet/hamnen.

• Morfrumatte

Heaven 23 är fantastiskt men jag hade inte tagit med mig barnen dit. Svårt att bara hålla sig till Avenyn, men rekomenderar annars:

* El Corazon - spanskt precis i början av Avenyn www.elcorazon.se/
    * Dinner 22 - Södra vägen www.dinner22.se/
    * Tranquilo - vid Saluhallen www.tranquilo.se/
    * Istället - Linné restaurangguiden.se/gbg/linnesta/istallet/valkommenRG.aspx
    * Henriksbergs - Stigbergsliden (en bit från centrum men fantastisk utsikt från deras terrass) www.restaurangguiden.com/gbg/linnesta/henriksb/valkommenRG.aspx

• Jonti

Vi åt i helgen på La Gondola, italienskt........MUMS va gott det var!! Boka bord, för det är nog populärt. Vi fick tyvärr plats inne trots att vi bokat bord.

Svar på tråden Restaurang på Avenyn