• J D

Medelkostnad för bröllop

Efter att ha uppfattat ett intresse för en omröstning om vad medelkostnaden för ett bröllop i Sverige (på BT ) är idag startar jag härmed en omröstning för detta.

Frågan är alltså hur mycket pengar ni spenderade på ert bröllop (inklusive eventuell bröllopsresa).

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Medelkostnad för bröllop
  • Heloise

när jag röstade så la jag mig i 40-50( eftersom det ser ut som om vi hamnar runt 40) så då kan en kort smekmånad räknas in. Den längre tar vi nästa år efter min examen!

• J D
    Aleta skrev 2009-07-07 23:20:54 följande:
    Utan resa, för vi prioriterade helt enkelt bort det.Är det inte bättre om man svarar utan resa, det är ju enkelt att kolla vad en resa kostar och alla har så olika val av resmål. Fest och allt runtomkring är ju svårare.Shit, nu inser jag att jag glömde bort att lägga till de pengar vi fick i present av våra föräldrar som gick till festen. Tusan! Jag skulle gissa att alla glömmer någon post, så man ska nog lägga på lite om man vill ha detta som riktlinje.
    Mja, anledningen till att jag valde att be om budget inklusive resa här var att vissa undrade om hur mkt man totalt skulle beräkna bröllopsbudgeten till men du har helt klart en poäng.
  • agtiwi

Röstade med bröllopsresan inräknad.

• tomlinn

röstade utan bröllopsresa, vi vet inte var, när eller hur mycket om den än.

• valkyriana

Starta en ny omröstning, eller rättare sagt två omröstningar:
    Hur mycket kostade ert bröllop exklusive resa
    Hur mycket kostade er bröllopsresa.
    Och bara för att jag är nyiken Hur mycket kostade era ringar

• Aleta

Jättebra idé!
    Och man ska skriva i vad det kostade oavsett vem som betalade.

valkyriana skrev 2009-07-08 19:26:41 följande:
    Starta en ny omröstning, eller rättare sagt två omröstningar:Hur mycket kostade ert bröllop exklusive resaHur mycket kostade er bröllopsresa.Och bara för att jag är nyiken Hur mycket kostade era ringar
  • J D
    valkyriana skrev 2009-07-08 19:26:41 följande:
    Starta en ny omröstning, eller rättare sagt två omröstningar:Hur mycket kostade ert bröllop exklusive resaHur mycket kostade er bröllopsresa.Och bara för att jag är nyiken Hur mycket kostade era ringar
    Fast då behöver vi bara en till för det står i TS att det ska vara inkl. bröllopsresa i denna.

Våra vigselringar kostade 25' ca.

• Aleta

Vi ska inte åka på någon bröllopsresa, så den posten gick bort i vår budget. Annars hade jag följt instruktionerna JD!
    J D skrev 2009-07-08 19:52:05 följande:

Fast då behöver vi bara en till för det står i TS att det ska vara inkl. bröllopsresa i denna. Våra vigselringar kostade 25' ca.
  • J D
    Aleta skrev 2009-07-08 20:01:11 följande:
    Vi ska inte åka på någon bröllopsresa, så den posten gick bort i vår budget. Annars hade jag följt instruktionerna JD! J D skrev 2009-07-08 19:52:05 följande:
    ...men då följde du instruktionerna för det står "eventuell bröllopsresa"
  • Aleta

Det har du förstås rätt i!
    J D skrev 2009-07-08 20:02:45 följande:

...men då följde du instruktionerna för det står "eventuell bröllopsresa"
  • J D
    Aleta skrev 2009-07-08 20:05:56 följande:
    Det har du förstås rätt i!J D skrev 2009-07-08 20:02:45 följande:
    Jajamen, jag vägde mina ord noga innan jag skrev dem ska du veta men det verkar ha blivit en mess ändå, så typiskt!
  • Heloise

Våra ringar kostade 10 000kr, alltså 25% av budgeten.

• mittid

För att snittpriset skall vara vägledande måste man ju veta hur många personer summan täcker... Kanske borde man titta på snittkostnaden per festdeltagare istället och om man har hyrt lokal och gjort allt själv eller om man köper tjänsterna med service omkring... ?

• Waldekranz

röstade utan bröllopsresan, den är i en budget för sig som vi sparar ihop efter bröllopet

• BlivandeFruPettersson

Inklusive resan kommer det landa mellan 200-300' för oss.

• Eran

Inklusive resan till Maldiverna går det på 150-200

Erik 2011-07-30
  • Snart Andersson

Oj! Såg inte att det var inklusive bröllopsresan. Då måste jag lägga på 60 000 kronor. Alltså 30 000 för bröllopet och 60 000 för resan.

Svar på tråden Medelkostnad för bröllop