Inlägg från: HelenaOlivia |Visa alla inlägg
  • HelenaOlivia

Oktoberbrudar tråd 2

hej alla oktober brudar nu hittade jag er igen :)
    Vi postade inbjudningskorten i fredags och de verkar ha kommit fram ordtligt, tur. Nästan alla våra gäster viste då vi kommer ha ett litet bröllop, blir 40 totalt med oss och barn.
    Vad ska ni ha för psalmer?? Tycker det är svårt.
    Solosångerna är klara och tjejerna har börjat öva.
    Ja nu börjar det dra i hop sig, roligt och lite nervöst.

• HelenaOlivia

jag gillar 411 ska kolla upp de andra ni valt.
    rätt ordning? låter lite krångligt. Lycka till och tack

Bustroll skrev 2009-07-15 19:09:25 följande:
    Vi har valt psalmerna 410,411 och 834b.Ska "bara" sätta dem i rätt ordning nu med då. Kantorn tyckte att vi skulle sätta dem i ordning efter deras innehåll och betydelse...skitkul...morr...monstret inom mig vaknar, haha...stackars sambon Letar just nu med efter vilka bibelstycken som ska läsas, urk...
  • HelenaOlivia

jätte roligt!!

Tojk skrev 2009-07-16 10:26:53 följande:
    Nu har inbjudningarna börjat dimpa ner och folk blev minst sagt chockade Två vågade ringa direkt till oss men många har ringt varanda för att få bekräftelse på att det är på riktigt Stackars pappa skulle komma äver igårkväll men skjutsade först hem mamma och de tittade då posten. Han var knappt talbar och rejällt chockad. *skratt*
  • HelenaOlivia

jag fundera på stay ups men knästrumpor räcker ju. Är det kallt blir det strumpor för mig oxå.

Bustroll skrev 2009-07-16 13:53:43 följande:
    Jag gick och funderade på en grej förut idag, det här med strumpor... blir det inte kallt utan det? Jag funderar på att ha ett par knästrumpor istället för strumpbyxor just för om det är kallt, plus att det är skönare i skorna...är så frusen av mig. Tro ni det är okej? Ser det dumt ut?
  • HelenaOlivia

Jätte fina skor!!!

Bustroll skrev 2009-07-20 22:41:07 följande:
    Så...nu finns det bild på skorna. Det är mina gamnla student skor. Supersköna!
  • HelenaOlivia

Sneakers är coolt! Roligt och lura mamma lite:)
    Spännande med din klänning!

Tojk skrev 2009-07-21 10:13:19 följande:
    Just ja.. på onsdag ska jag träffa sömmerskan, vågade inte vänta på att svärmor kommer hem eller beställa från kina så nu syr jag upp en genom en sömmerska!Vad gäller skor funderar jag på ett par snygga sneakers.Min mor förbjöd mig att ha stövlar, så det har jag kollat upp och tänkte skaffa bara för att skoja med henne. Behöver iaf ett par nya stövlar så de kommer ju tillanvädning ändå
  • HelenaOlivia

Jag hittade skor i Göteborg när jag var där på semester, ska lägga upp bild snart.
    Jag har blivit gravid, dock bara i 7:e veckan men vet inte vad min kompis som skulle sy min klänning känner nu när min kropp kommer att ändras en hel del. Så kanske får jag hyra eller köpa.
    Ringen som jag valt är på gång, har bara sett den på bild på nätet men min guldsmed ska ordna en åt mig.
    Kul att det går bra för er alla med inbjudningskort, strumpor, skor och allt

• HelenaOlivia

Tack bustroll och tojk!! Ja det är jätte roligt och spännande och lite läskigt.
    Ja man vet ju inte riktigt hur fort jag kommer växa men det går säkert att lösa, har inte kunnat träffa min vän som ska sy klänningen då hon är på semester men kanske i helgen och då får vi se vad hon säger.
    Jag kommer väl vara ca v20 tror jag vid bröllopet.
    Tack igen tjejer

• HelenaOlivia

tack så mycket!!

ToastmasterMarie skrev 2009-07-23 19:19:10 följande:
    Grattis jätte roligt för er.
  • HelenaOlivia

hihihi, ja han kan nog ha fått bröllopshjärna ;)
    Ska bli jätte kul och se bild på din klänning när den är klar.

Tojk skrev 2009-07-24 07:40:52 följande:
    Idag ska jag köpa det sista tyget till klänningen, har varit runt och letat som en galning. Blir ingen traditionell vitaktig och att då hitta tyg som färgmässigt passade ihop blev till ett lite större pyssel än jag först trott. Men nu är allt klart Sen kom m2b igårkväll och hade kommit på 3 personer till som han ville bjuda, mest för att vara snäll. Trodde jag skulle få en liten härdsmälta, vi har sållat hårt bland gästerna och avstått en del så hur i hela fridens namn han kan komma med ett sånt förslag. *suckar* Han kanske drabbades av någon bröllopshjärna.. om det ens finns
Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2