Inlägg från: Kickis |Visa alla inlägg
  • Kickis

Oktoberbrudar tråd 2

Nu har jag köpt skort! Återstår bara att se om klänningen blir bra - den ska visst skickas om 2 dagar! Och så ring förstås... ska kontakta en guldsmed efter semsestern. Och bestämma psalmer.. måste kontakta kantorn. Och fixa musik till festen--- DJ eller på dator? Och dubbelkolla maten. Börjar bli mycket nu Men kul är det fortfarande!

• Kickis

Riktigt läckra! Och grattis till lilla magen.

HelenaOlivia skrev 2009-07-26 17:36:45 följande:
    nu har jag laggt upp bild på mina skor i galleriet :)
  • Kickis

Fick min klänning + tärnklänningar och mammas klänning från Kina igår. Tordes knappt öppna paketet! Klänningarna var riktigt välsydda och tunga - vägde 6 kilo tillsammans. Dock var det lite konstig färg på tärnornas klänningar och mammas var lite tight över ryggen. Men i det stora hela är jag jättenöjd. 4 fina klänningar, inkl frakt för bara 4700 kr.

• Kickis

Ska se om jag kan ta några bilder någon dag när sambon är ute... Köpte från Landybridal. Tog ca 1 månad från beställning till leverans.

Tojk: Var köpte ni brudgummens kläder? Vi var och letade idag utan att hitta något riktigt bra. Men han är rätt kräsen min kära sambo...

Sista semesterveckan nu, så på måndag blir dags att dra igång bröllops-dieten och lägga in extra träningspass för att komma i "högform" till den stora dagen. Någon mer som har sådana planer?

• Kickis

Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-08-17 11:15:32 följande:
    [citat]
    ToastmasterMarie: ååh min sambo älskar whiskey så det kanske vore nå't . fast jag är inte så haj på whiskey så jag vet inte va man ska köpa för nån sort.

Whisky är min grej - älskar det verkligen! Bara att fråga om du vill ha tips.

• Kickis

The Ileach Single Malt (nr 515) är en riktigt fin och otroligt rökig whisky som inte är jättedyr, 339 kr, personlig favorit. Vill man ha ännu billigare är Mor (fast med en plutt över o:et) väldigt god för att inte vara en single malt, tror den kostar 199 kr. Vill man lägga mer pengar tycker jag det kan vara kul att köpa den enda svenska whiskyn - Mackmyra, pris från 508 kr.

• Kickis

Har tyvärr inte så stor koll på hur man köper del i tunna i Skottland. Borde dock inte vara så svårt att kolla upp. Har hört om flera som gjort det. Återkommer om jag hittar något. Vi köpte en tunna svensk Mackmyra till pappa i 50-årspresent. Mycket uppskattat! Man bestämmer själv tunn-sort, får vara med vid tappningen, spika fast sin egen skylt på tunnan och sedan komma och provsmaka 1 gång/år tills man tycker den är rätt lagrad. Och den är faktiskt jättegod - mycket bättre än de som hittills kommit ut på systemet.

HelenaOlivia skrev 2009-08-18 18:26:36 följande:
    du som gillar whiskey kanske har koll på om man skulle vilja köpa en del i en whiskeytunna på skottland hur man gör det? Tänkte det kunde va en kul bröllopspresent. Du kanske inte alls vet men tänkte fråga kan man alltid:)
  • Kickis

Håller helt klart med Tojk om Ardbeg och Lagavulin! En annan storfavorit är Caol Ila. Ileach, som jag tipsade om förut, är också en riktig "rökbomb" som fått fina priser.

ToastmasterMarie skrev 2009-08-19 18:33:50 följande:
    Oj vad det har hänt mycket i forumet.Jag har två favoritsorter han älskar som är (ursäkta stavningen) laphrogh och bowmore, mycket rökiga sorter gillar han främst. Har du något tips hade det varit bra, roligt att komma med en ny sort. Han har ett skåp med kartonger och några flaskor så har varit där och snokat lite. Glas vet jag att han har spanat in några som är mer som tulpanformade och inte vanliga whiskyglas så det blir nog detta jag köper till honom.
  • Kickis

FrökenW: Jättefin klänning. Varifrån har du köpt den?

• Kickis

Nyfiken - vad är osthjärtan? Låter gott.

Hjartafró skrev 2009-08-28 16:15:35 följande:
    [citat]
    Idag ska jag testbaka osthjärtan till välkomstbubblet och provbinda buketten, för att se om jag ska våga mig på det.
  • Kickis

Blev möhippad igår!!! Helt fantastiskt roligt. Började med att någon ringde på dörren 07.35. Hoppade upp med hjärtat i halsgropen medans min kära sambo borrade ned huvudet i kudden och somnade om... Utanför stod två påsar, en till mig och en till sambon, med instruktioner, dryck, karta och slöja. Sambon skulle snällt sitta kvar hemma medans jag fick leta mig iväg, iförd slöja, ut på stan. Alla tjejer, 16 st, mötte upp vid ett hotell där vi njöt av god frukost. Sedan följde konstnärligt arbete i en glashytta, lunch i slottsträdgården med uppdrag om min m2b, gokart, stickning av penisring..., drinkar, tjejsnack, fotografering i vågade underkläder, 3 rätters middag och dans halva natten. Är så nöjd med min fantastiska möhippa! Tänk vilka underbara vänner man har! Sambons svensexa blev lite annorlunda då hans kompisar störtade in och försedde honom med bindel och hörlurar. När musiken var slut var han själv igen med en videokamera och kuvert med uppdrag i. Han skulle filma sig själv medans han byggde kinder-figurer med 1 hand, badade bubbelbad sjungandes Var är tvålen broder... etc. Efter det skulle kameran låsas in en låda. Sedan hände ingenting.... Sken-svensexa!! - m.a.o inte lika söta vänner som jag.... Skrattade så jag grät när jag fick höra om detta, hahaha. Får väl se vad som händer nästa helg...

• Kickis

Nu har han allt lite nervös för vad som komma skall... om kompisarna orkar lägga så mycket energi på en sken-svensexa kan ju "the real thing" sluta hur som helst, haha. Ska bli otroligt roligt att se filmen från sken-svensexan, har en liten känsla att det kan bli på bröllopet.

• Kickis

På lördag är det dags!!! Ska bli så himla roligt. Idag har jag ägnat mig åt riktigt tjejiga saker; vaxning, naglar, ny parfym... och bara tagit det lugnt. Torsdag och fredag blir det massor att fixa med i lokalen, så jag tyckte jag kunde unna mig lite lyx idag .

• Kickis

Nu har jag börjat landa efter helgen. Inte ens regnet kunde göra vår dag mindre underbar! Allt var helt perfekt! Under vigsel chockade vi alla genom att ha en säckpipare som kom in och spelade utgångsmarschen. På bussen som skjutsade gästerna till festen underhöll våra toastmasters med sång och filmvisning samt körde runt med lilla "flyvärdinne-vagnen" och delade ut dryck och tilltugg. Festen var fullspäckad med sång, tal, skålar, dans och mycket skratt. Är såååå lycklig och håller tummarna för er som har bröllopet framför er att ni får det lika bra.

Mitt bästa tips så här i efterhand: Ta ledigt måndagen efter och ta en hotellnatt sön-mån. Det gjorde vi och det gav oss tillfälle att varva ned, landa, njuta av helgen och varandra i lugn och ro.

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2