Inlägg från: ToastmasterMarie |Visa alla inlägg
  • ToastmasterMarie

Oktoberbrudar tråd 2

Tack för du starta upp en ny tråd.

Bara tre månader kvar nu snart.

Ja jag håll också på att tappa hakan då jag hörde fotografens pris först men har också hittat en bra till bättre pris.

Bokade även blommorna, rekommenderar verkligen att kolla runt. Jag kollade hos 4 olika och för samma bukett + tärna och cor.. till m2b och bestman varierade det mellan 1200-3500 kr. Hade lite tur igen för floristen jag ville ha och jag tycker är duktig var den som kostade 1200. :)

Bustroll skrev 2009-07-07 15:44:12 följande:
    Själv bokade jag fotograf idag, skönt att ha det gjort faktiskt. Troode aldrig jag skulle hitta ngn skapligt billig.
  • ToastmasterMarie

Har hur vi funderar i din gästbok. Hade också tänkt ha 3 psalmer och 2 solo. Är inte klart ännu men hoppas det får dig att komma ur hjärnsläppet.

Bustroll skrev 2009-07-07 20:18:37 följande:
    sitter med vigselprogrammen nu, har fått hjärnsläpp. vi kommer att ha tre psalmer och två solosånger. Alla mallar jag har hittat har 3 solo och 2 psalmer. Hur tusan blir det då...vill ju inte ha två psalmer efter varann
  • ToastmasterMarie

ooo i går var vi och provade ut kläder till m2b och bestman. Kunde inte låta bli att gå in och tjuvkika lite på dem hur stilliga de blev.

Blev aldeles pirrig i magen då jag såg hur fina de var i kläderna, det var som små glädje fjärilar i maggen och man tänkte oj nu är det på riktigt. Kändes mycket mer nu än när jag har själv provade ut klänning.

OOO vad jag älskar honom.

Är ni nyfikna på hur han ser ut så finns ett dåligt mobilfoto i galleriet.

• ToastmasterMarie

Vi kommer också skicka ut inbjudningarna på måndag. Börjar bli svårt att hålla allt hemligt. Vi har ordnat mycket med de små deltaljerna nu under semestern och jag och m2b pratar mycket om det när vi är själva så det skulle lätt kunna slinka ut något ord då man träffar andra.

Vi har inte träffat prästen ännu. Har fått mallar från kyrkovaktmästaren om hur viglar brukar läggas upp och har talat med kantorn på telefon. Om jag förståt det rätt från kyrkan så brukar detta vara ca 1 månand innan i vår förasamlig efter som det är många vigslar och prästen vill för vår skull och sitt eget minne ha träffat oss så när in på som möjligt. Vi har nästan bestämt psalmer och har bestämt med kantorn att när hon kommer tillbaka efter semestern ska vi träffas efter en gudtjänt så vi fastställer psalmerna.

Tojk skrev 2009-07-09 17:49:43 följande:
    Vi ska också skicka ut inbjudningar ihelgen eller senast måndag! Ska bli så spännande få höra människors reaktioner, vi har ju inget berättat *nerövs*Nu som håller på med vigselprogram, har ni träffat prästen? Vi har inte hört ett ljud om det.. har inte tittat på pslamer eller musik öht till vigseln än.
  • ToastmasterMarie

kolla in deras hemsida nu, en av bolerosen har de nog tagit bort.

Bustroll skrev 2009-07-12 01:11:29 följande:
    Ja, det var den jag var inne på först...sen såg jag att den inte gick att öppna...vet inte om det kan förstöra frisyren...vel vel
  • ToastmasterMarie

Jag tvekar fram och tillbaka vet inte om jag ska köpa en bolero eller inte, kommer inte använda den så mycket men kanske hade varit skönt. Hur kommer ni andra göra?

• ToastmasterMarie

Nu har vi precis varit och lagt inbjudningskorten på postlådan så de bör vara framme hos gästerna senast onsdag. Tror nog jag ska stänga ner mobilen så man inte blir smsbombad.

Berättade för m2b barndomsvännina idag och hon blev aldeles rörd och började gråta, roligt att se någras ansiktsuttryck då de öppnar inbjudan.

Vad har ni fått för reaktioner då ni skickat ut inbjudan?

• ToastmasterMarie

Ja håller tummarna för vacket väder alla lördagar i oktober.

Förra lördagen körde vi förbi en kyrka då brudparet precis kom ut. +28 grader var det i skuggan och nästan vindstilla, då var man glad att man inte valt sommarmånad.

MTTM skrev 2009-07-13 21:46:55 följande:
    Jag har köpt en bolero i spets på Lindex faktiskt - de hade den nu i sommarkollektionen. Men jag har mest köpt den för att inte se för bar ut utanför kyrkan (om det är dåligt väder) - den värmer däremot inte så mycket... Får väl hålla tummarna för fint väder!
  • ToastmasterMarie

Inga reaktioner än, vi posta dem ganska sent så brevlådan blev nog tömd först i dag. Nästan inga vet att vi ska gifta oss, av alla 110 bjudna så viste 8 personer det i måndags.

MTTM skrev 2009-07-14 20:59:48 följande:
    Roligt! Vi skickade våra igår och det verkar som om de flesta har fått dem idag. Ungefär hälften visste redan att vi ska gifta oss, men för många blev det en överraskning! "Roligaste" reaktionen hittills var när jag berättade för min barndomskompis tidigare i våras och hon (precis so din m2bs barndomsvän, ToastmasterMarie) började gråta.
Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2