Inlägg från: FrökenW |Visa alla inlägg
  • FrökenW

Oktoberbrudar tråd 2

Hej hej, får man vara med här!
    Den 10 okt är den stora dagen!

• FrökenW

Jag tror att vi har allt hyfsat under kontroll......

Vi har inte beställt ring än tex för den juveleraren som ska göra den har semester tills på måndag men jag räknar iskallt med att det inte kan ta mer än två månader att göra den.....på måndag ska vi dit och prata med honom.

Idag beställde jag min klänning från Kina. Den borde komma runt 10 september.....just nu känner jag mig lugn men den 10/9 kommer jag säker ha panik när det visar sig att den ser helt galen ut....

• FrökenW

Idag ska vi titta på ring! Jätte kul!

Hur gör ni med brudbukett? Låter ni blivande maken välja?
    N ska göra det men jag har hintat vad det är som jag vill ha. Den kommer inte vara så komplicerad, bara röda rosor har jag tänkt. När bör man beställa?

• FrökenW

Inga gåtor på lager tyvärr

Igår tittade vi på ring. Jag trodde att jag visste vad jag ville ha, en smal alliansring men nu tvekar jag och tycker kanske att det är finast med en solitär.....jag kan inte ens bestämma mig nu vad som är rimligt att lägga på en ring....
    Hur som helst så var inte guldsmeden där, han hade tydligen fortfarande semester men vi har bokat in en tid med honom den 25 aug.

• FrökenW

Ska ni köra det där nått nytt, nått gammalt, nått ärvt, nått lånat och nått blått?
    Jag tänkte det men jag kan liksom inte komma på nått kul blått som man kan ha.....vad ska ni ha??

• FrökenW

Nu är jag här igen! Vi har bara planerat det här bröllopet i lite över en månad så jag känner mig liksom helt nykär i allt det här planerandet!

Jag kom på att jag nog ska köpa en sån berlock från Thomas Sabo och hänga på mitt armband. Blå alltså!

Nu ska jag bombaderar er med mer frågor:
    Har nån av er tagit en sån bröllopsförsäkring?

Morgongåva - Ska ni ge nån sådan? Jag har bokat in en tid hos en fotograf för att göra ett sånt lite lätt klätt album. Det är inte riktigt min grej men jag vet att N skulle älska det....är ganska nervös inför det men de tjejerna som har stället verkar jätte gulliga och bra. Nu måste jag bara hitta nått sexigt att ha på mig....känns liksom lite fånigt.....
    Själv skulle jag så himla gärna vilja ha en klocka som jag spanat på länge....blir det liksom fel om jag hinter N om det?

Hm, det var nått mer jag funderade på men nu minns jag inte vad det var. Förbered er på fler inlägg

• FrökenW

Vad har du tänkt att "önska" dig?

Tojk skrev 2009-08-05 09:38:12 följande:
    Något nytt, lånat, gammalt och blått har jag inte funderat så mycket på än. Det kanske man kan delegera ut på någon annan :)Blommor sa floristen jag pratade med att ca 1 månad innan var bra om man kom in och visade på ett ungefär vad man ville ha osv. Så de kunde beställa in rätt blommor osvVi har tagit någon bröllopsförsäkring tror inte något kommer hända och skulle vi ta en sådan skulle förmodligen allt hända.. eller iaf känns det så. Att det blir lite "jinx"Morgongåva ville iaf min sambo ha lite hintar om så det ska han få.
  • FrökenW

Välkommen!

Tingli skrev 2009-08-09 20:16:48 följande:
    hej hej!hoppar in här....vi ska gifta oss 24 oktober.så de är alltså 2månader och 2veckor kvar!kan ju säga att vi nyss börjat planera..elleja, JAG planerar *asg*min sambo får väl snart psykbryt på mig om allt tjat om dekorationer mm
    Nu är det "bara" 2 månader kvar tills den 10 okt!
    Just nu funderar jag mest på vilken ring jag vill ha. Det lutar lite åt en sån modell som jag i mitt galleri. 25 aug har vi ett möte inbokat med "vår" guldsmed.
  • FrökenW

fru okt - jag har nog tänkt att ha utsläppt hår fast tillfixat fint på nått sätt.

Man blir grymt nyfiken på hur alla kommer se ut på den stora dagen!

Vi har fått papprena från skatteverket men jag glömmer hela tiden att skicka dem vidare till stadshuset. Kuvertet ligger i min väska.

Ska ni andra gifta er borgligt eller religiöst?

• FrökenW

Vems efternamn ska ni ta eller behåller ni båda era gamla?

Vi tar mitt efternamn. Jag vill jätte gärna heta mitt efternamn. Jag heter Anna så jag är verkligen mycket mitt efternamn. N har ett ganska ovanligt efternamn men har ingen speciell känsla för varken det eller sin släkt.
    Båda våra barn har redan mitt efternamn.

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2