Inlägg från: Cisslan |Visa alla inlägg
  • Cisslan

Oktoberbrudar tråd 2

Vi har lagt av oss lite med planeringen, vi gjorde så himla mycket i början men den senaste tiden har det inte hänt nånting! Men nu är det dags igen. I veckan ska vi börja med placeringskorten och festprogrammet.

Jag tror inte jag ska ha bolero, möjligtvis en lite tjockare sjal, har inte tänkt färdigt här riktigt ännu...

• Cisslan

Idag var vi på Gunnebo och bestämde meny och dryck för festen! Oj, vad roligt det var och vad verkligt allt kändes helt plötsligt! Har inte varit speciellt nervös innan men nu börjar det kännas som det snart är dags. Nu är det ju inte ens tre månader kvar....

• Cisslan

fru okt skrev 2009-08-17 22:38:21 följande:

Finns inget annat ställe där hemma där vi skall gifta oss (en liten ort, som ni säkert kan gissa )Får fundera lite hur jag gör det....I helgen så ligger skor till mig och sonen som prio nr 1. Hoppas verkligen hitta snygga och billiga (och bekväma såklart).Har alla färdigt sina kläder inför den stora dagen?
    Ja skorna ja! Har fortfarande inte hittat fina. Men jag har funderat på att busa till det lite och inte ha vita skor till min vita klänning... utan lila som är vår tema färg. Men vet inte riktigt om jag vågar ännu. Fegar jag ut kanske det blir silver istället.
  • Cisslan

Idag ska vi iväg och provfotas med vår fotograf! Det ska bli riktigt spännande. Vår fotograf undrade om det var några speciella poser vi ville göra men jag kan inte komma på så många. Är det någon som har några tips eller hemsidor med fina kort på brudpar?

• Cisslan

Jag har tänkt men en lite spretig bukett där det hänger lite neråt. Färgerna ska vara lila, silver och vit. Mer än så vet jag inte!
    Vi ska inte ha presenter till gästerna!

• Cisslan

Åhh vad roligt det lät! Vilka snälla vänner du har! Jag tror att min är på gång oxå, det smusslas mycket här hemma och min syster verkar lite mystisk....

• Cisslan

Idag blev min mb2 kidnappad i en stor blå skåpbil! Jag och några av hans kompisar hade lurat i honom att vi skulle på scoutläger och han misstänkte ingenting! Han såg helt chockad ut men blev glad.

• Cisslan

Jag blev hippad igår! Blev bokstavligen tagen på sängen när en massa tjejer vällde in i sovrummmet klockan 8 på söndag morgon med en flaska skumpa! När jag väl vaknat blev det champagnefrukost och sedan fick jag en lista på saker jag skulle packa med. Sedan blev jag inskuffad i en bil som körde till en rolig 5-kamp. Vi gjorde bland annat vertikal bungyjump, toa-race och sumobrottning! Grymt kul! Efter det skulle jag på stan och klippa tvättråd från killars kalsonger, stackars killar säger jag bara...

Efter att ha jagat killar på stan tog tjejerna med mig till en musikstudio där jag fick spela in en av mina favoritlåtar, You are not alone med Michael Jackson. De andra tjejerna fick också vara med och sjunga som min bakgrundskör... Helt fantastikst roligt! Trots att jag sjunger värre än en kråka blev resultatet ganska hyfsat... Efter det belv det ost och vin och lite senare midag på grekisk restaurang! Helt slut efter denna dag men riktigt lycklig.

• Cisslan

Det låter ju knasigt att prästen inte vill ha kameror i kyrkan! Jag hade blivit jättearg och vägrat gå med på det!! Det här gör man ju bara en gång i livet (förhoppningsvis) och så ska man inte få dokumentera det? Tokigheter!

• Cisslan

Nu är det inte lång tid kvar tjejer!! Vilka är det som gifter sig om 1 vecka? Hur går det för er, är allt klart! Och hur känns det? Själv har jag två veckor kvar...

• Cisslan

Lycka till imorgon alla 3 oktober brudar!! Hoppas att er dag blir sagolik! Det kommer att bli helt fantastiskt! Jag ska tänka på er! Kram!

• Cisslan

Hur ser er bröllopsdag ut? Är lite nyfiken på hur ni har lagt upp det. Så här ser det ut för oss:

08.00 Frisören för mig och mina tärnor som har lovat skumpa och frukost :) Bastu och bada för min m2b och hans bestman.
    11.00 Sminkning
    12.15 Påklädning
    12.30 Vi åker till Gunnebo Slott
    13.00 Fotografering inne i Slottet och ute i trädgården om vädret tillåter.
    14.30 En liten paus och något att äta
    15.00 Vigsel! /borglig) Toastmaster hälsar välkommen. Min far följer mig fram.
    15.45 Såpbubbelblåsningen ute på terrassen
    16.00 Champagneskål med tilltugg, fotografering av gästerna
    17.00 Middag!
    20.00 Bröllopstårta
    21.00 Brudvals
    21.10 Party
    01.00 Dagen är slut :(

Söndag 16.00 Presentöppning med de som vill närvara

Måndag: Då åker vi på Spa

• Cisslan

Vad härligt att era dagar blev så underbara! Och var fina ni var! Nu är det väldigt snart dags för oss... Allt är fixat så nu är det bara att vänta. Har inte blivit nervös ännu men det kanske kommer! Bara 3 dagar kvar...

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2