• Tojk

Oktoberbrudar tråd 2

Bild ska du få Just nu ligger allt i påsar i väntan på besök hos sömmerskan. Är SÅ sjukt nyfiken och förväntansfull själv *skratt*

Kan ju avslöja att den blir grön

HelenaOlivia skrev 2009-07-24 16:47:28 följande:
    hihihi, ja han kan nog ha fått bröllopshjärna ;)Ska bli jätte kul och se bild på din klänning när den är klar.
  • Tojk

HelenaOlivia
    Jättefina skor!

kickis
    Vad roligt! Vart ifrån köpte du dem?

----
    Här har vi köpt kostym eller om det var frack. Ska bara hitta slips och näsduk..
    Jag tror jag har köpt de skor jag ska ha. Och så var jag och lämnade allt tyg hos sömmerskan idag.

Känns som nästa steg blir att bestämma oss om maten och ta itu med det. Har börjat fila lite smått på festprogramet också.

• Tojk

kickis
    Jag vet mycket väl butiken men kan för mitt liv inte komma på vad den heter. Hojtar till när det dyker upp i minnet eller så får jag fråga sambon

Har också en kräsen sambo men han har problemet också att han har för stora armmuskler (och axelparti) för att vanligen platsa i normala kläder. Finns ibland i större storlekar man då han inte har magen till det ser det hel knasigt ut. Trodde vi skulle få bli tvungna att måttbeställa så vi blev jätteförvånade att de hade en som satt bra så han provade inga fler. Stilig blev han också!

FrökenW
    Hej hej !
    Hur långt har ni kommit i planeringen?

ToastmasterMarie
    Nja.. ser helst inte att tiden går så mycket fortare vi har en hel del kvar att ordna. Däremot känner jag igen mig på att inte vara stressad. Har sista dagarna faktiskt suttit och läst massor av planeringsguider just för att jag börjar fundera på om jag missat något enormt.

• Tojk

Något nytt, lånat, gammalt och blått har jag inte funderat så mycket på än. Det kanske man kan delegera ut på någon annan :)

Blommor sa floristen jag pratade med att ca 1 månad innan var bra om man kom in och visade på ett ungefär vad man ville ha osv. Så de kunde beställa in rätt blommor osv

Vi har tagit någon bröllopsförsäkring tror inte något kommer hända och skulle vi ta en sådan skulle förmodligen allt hända.. eller iaf känns det så. Att det blir lite "jinx"

Morgongåva ville iaf min sambo ha lite hintar om så det ska han få.

• Tojk

Ja just ja svaret ovanför var till frökenW

• Tojk

FrökenW
    Jag försöker klura ut det själv funderar på en ring till att ha utöver de andra. Men så är jag klockfanatiker också och det vore ju inte helt fel med en ny fin klocka.

Jag vill gärna ha något som kommer finnas kvar livet ut iaf :)
    Men det var ju inte så enkelt lyckas komma på grejer att hinta om direkt *skratt*

• Tojk

Välkommen :)
    Vad spännande att vara precis i början av planeringen. Vi har planerat ganska länge nu, ibörjan var det jättespännande sen var det helt dött ett tag i mitten och nu emot slutet börjar det bli spännande igen!

Tingli skrev 2009-08-09 20:16:48 följande:
    hej hej!hoppar in här....vi ska gifta oss 24 oktober.så de är alltså 2månader och 2veckor kvar!kan ju säga att vi nyss börjat planera..elleja, JAG planerar *asg*min sambo får väl snart psykbryt på mig om allt tjat om dekorationer mm
  • Tojk

Jättefin ring!

Vi tar ett nytt efternamn då vi både har -son namn och det finns en uppsjö mer spännande och roligare efternamn i släkterna

Vi gifter oss kyrkligt

FrökenW skrev 2009-08-12 18:45:46 följande:
    fru okt - jag har nog tänkt att ha utsläppt hår fast tillfixat fint på nått sätt. Man blir grymt nyfiken på hur alla kommer se ut på den stora dagen! Vi har fått papprena från skatteverket men jag glömmer hela tiden att skicka dem vidare till stadshuset. Kuvertet ligger i min väska. Ska ni andra gifta er borgligt eller religiöst?
    Hindersprövningen fick vi förra veckan om jag minns rätt, och just nu kan jag för mitt liv inte minnas vart jag lagt den!

Håller på med festhäftet, någon som har några tips eller lite inspiration?

Vi hade tänkt åka ner till tyskland och handla lite alkohol, inte för att det kommer bli särskilt billigare men det blir en liten weekend bara vi två.

Funderar på om man ska fixa naglarna inför den stora dagen, har lite svårt bestämma mig. Jag har ju nästan aldrig något till naglar då jag ogillar ha skit under dem och det får jag ju varje dag. Det ser ju så fint ut men jag skulle nog inte kunna ha så långa som man ser.. kan man ha bara en liten tipp? Och vet någon av er vad som är bäst? gel eller acryl.. ?
  • Tojk

Okej tack :)!

Ska klura lite mer på det, det är ju som sagt fint men väldigt opraktiskt för mig.

HelenaOlivia skrev 2009-08-12 20:15:36 följande:
    Man kan välja att ha väldigt korta förlängningar men vet inte vilket som är bäst av gel och acryl.Ja det är fint med naglar men tror jag hoppar det då vi åker på bröllopsresa direkt efter..Funderar på om man ska fixa naglarna inför den stora dagen, har lite svårt bestämma mig. Jag har ju nästan aldrig något till naglar då jag ogillar ha skit under dem och det får jag ju varje dag. Det ser ju så fint ut men jag skulle nog inte kunna ha så långa som man ser.. kan man ha bara en liten tipp? Och vet någon av er vad som är bäst? gel eller acryl.. ?[/citat]
  • Tojk

De jag tittat på har kostat omkring den summan eller lite mer för första gången.

fru okt skrev 2009-08-14 21:12:06 följande:

Vi kommer att ha kyrklig vigsel.Har oxå funderat på naglarna, kollade upp de då vi var hemma (där bröllopet kommer att hållas), 80 ? att fixa alla naglar (förlänga + fransk manikyr). Är detta normailpris eller?!?!Tyvärr kommer hon som har
Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2