Inlägg från: Vi Som Drömmer Om Bröllop |Visa alla inlägg
  • Vi Som Drömmer Om Bröllop

Oktoberbrudar tråd 2

ToastmasterMarie: aha nu har jag lite mer koll på whiskeyglas. såna tulpanformade blev jag sugen på . får nog ge mig iväg till Gävle eller Uppsala för min del o spåna...

igår blev det att beställa klänningen o hon kunde lova mig att jag kunde få den om tre veckor. jippi!! var lite orolig då vi var ute ganska sent..

Tojk: jag letade upp lite bilder här. jag hade bara inte sett såna glas, bra mycket trevligare än vanliga låga . kan tänka mig att smaken blir bättre.

FrökenW: tyckte klänningen var jättefin

usch ja prata inte om svininfluensan. är gravid och nojar mig en massa och så är handspriten slut här på apoteket. går och tvättar mig extra mycket, men värre med sonen som inte kan hållas lika ren hela tiden.

idag beställde vi ringarna, var en massa bök om det här med ringmåtten och gravyren att kunna bestämma sig, men nu är det fixat

FrökenW: jättefin korsett . våra ringar är de som jag har som bild här. tror även jag lade in bilden i bildgalleriet. vi skrev "Din För Evigt" och så datumet i våra ringar .

är så himla glad!! stod på hemsidan där vi beställde våra ringar att leveranstiden var 10-14 dagar, men har nu fått reda på att de redan är på väg och borde då komma imorgon eller i övermorgon, jippi .

FrökenW: men gud va häftigt att du bara hittade din klänning sådär!! den var förresten såå himla snygg oxå, va kul

HelenaOlivia skrev 2009-09-02 22:15:48 följande:
    jag är oxå gravid och funderar lite men har tur att jobba på förskola där vi har massor med handsprit så nu spritas det mkt!Man vill inte bli sjuk i vanliga fall och ännu mindre nu och sen i oktober.Vi får hålla tummarna!Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-09-01 21:48:05 följande:
    ja absolut, vi måste verkligen hålla tummarna för att man inte hinner bli smittad inom en månad nu. fick höra idag att folk tydligen har hamstrat handsprit, människor som köpt flera lådor så det är ju inte så konstigt att det är slut .

oj va kul att det är sån aktivitet här nu

angående blommor så känner vi en utbildad florist som ska fixa en rund bukett med vackra rosor, lite murgröna, hjärtan på tråd, något vitt i mm. hon får ganska fria händer och hon skulle köpa hos grossist i Stockholm så med corsage så skulle allt typ gå på 400kr eller nå't .

till dukningen har vi köpt svart tyg och så ska vi ha gröna, lite glittrande löpare. vårt tema blir svart, grönt, rosa, silver. det där med rosa är inte riktigt hundra än, men det var något sådant vi tänkt oss. sen har vi gröna organzapåsar som vi ska använda både som gåva och bordsplacering. tänkte vi skulle fylla dessa med goda karameller.

jo måste bara berätta att klänningen kom. den var jättefin, men sitter inte så bra pga att mitt gravidillamående gjort så att jag minskat drastiskt i vikt. försöker äta lite mer nu så jag kan öka lite i vikt. hoppas att det blir bättre på en månad .

ToastMasterMarie: men herrejisses människa, hur klarar du av att vänta om du inte vet . brukar den vara sen då?? jag testade jättesent, men kände dock på mig såpass att jag visste .

FrökenW: kul att du också har en 2-åring . ja det är klänningen, men vad som inte syntes på bilden var att en massa strass var kring brodyren och var jättefint!!

dock var den lite skrynklig eftersom den blev skickad från Kina, vågar man stryka den på svag värme eller vad ska man gör måntro??

Tojk: tack för tipset, ska jag prova .

MTTM: jag vet inte riktigt eftersom den är gjord i Kina. ska kanse skicka ett mail till säljaren o fråga. min balklänning var gjord i siden och det känns inte exakt som samma material iaf. bra idé, ska kolla med tygaffären.

Jag är så himla glad för vi lyckades av misstag hamna i en festbutik vi inte har sett innan i Gävle och där hittade vi en fin liten caketopper (hade först tänkt skippa helt då vi har liten tårta), jättefina servettringar, en svart plastduk vi ska använda på barnbordet, silvriga plasttallrikar och så placeringskort . är lite stressad eftersom jag pluggar så mycket så jag har inte hunnit med allt man ska...börjar också bli sjuk o jag är gravid så det känns lite jobbigt, men bara 1½ vecka kvar till bröllopet . tyvärr sa vår granne till att hon fått förhinder och jag förstod ju hur också. hon är 78 år och är i farten jämt, men lite trist och antalet vuxna gäster dök ner till 10..

vi gifter oss om en vecka och jag känner att jag inte har koll på någonting alls faktiskt. är gravid, varit illamående, tur att min sambo verkar ha koll iaf . jag känner mig mest nervös över bröllopsfrisyren, för att jag inte vet exakt hur den kommer att se ut. kommer nog att bli fint, men nervöst över lite allt möjligt börjar man känna av nu...

frökenW: usch va jobbigt med sjukdomar så nära bröllopet,stackars både dig och lill-flickan!!

bustroll: nä va tråkigt att de tackat nej så sent. här var det två som tackade nej relativt sent varav den ena skulle på dop fastän hon visste om bröllopet innan. tycker själv inte dop står högre i kurs än bröllop, men men..deras förlust får man ju tänka, bara jobbigt med planerna .

prosperina: har sett jättefina cape's som är lite längre, men de brukar tyvärr ofta vara så dyra. men kofta eller varmare sjal/bolero fungerar väl det också lika bra om man hittar nå't fint . skönt om du har en hemma i så fall.

idag kom en kompis med strykjärn och försökte fixa klänningen och det gick jättebra att få bort skrynklorna. vet inte vad det är för material i tyget, men den tålde högsta värmen som faktiskt krävdes för att få klänningen slät. puh nu kan jag pusta ut . bara allt annat som behövs fixas

så här såg schemat ut:

7.00: steg upp och åt frukost. lite illamående pga graviditeten
    8.00: iväg till frissan med buss
    11.00: klar hos frissan och skulle bli hämtad av en kompis.
    11.30: hemma, påklädning & sminkning
    13.00: vigsel
    13.30: fotografering (som vänner gjorde)
    13.50: hemma igen (bara 2 minuter från kyrkan) och då var det mat, tårta, paketöppning, ett tal mm som blev.
    17.30 tror jag de första åkte hem för ungarna började då bli trötta.

vi var jättenöjda bortsett från att coop konsum ringer på morgonen och säger att konditoriet de beställt från hade gjort fel så vi fick mindre tårta och fick istället välja en stubbe i tillägg. inget man önskar höra på sin bröllopsdag, men tårtan räckte ändå . och utgångsmarchen blev inte änglagård som vi valt och det var också lite trist. men annars var det en gudomlig dag som man aldrig kommer att glömma!! vi hade alkoholfritt bröllop, men det var en som trodde det var alkohol o sa hur stark bubblet var . det var 6 barn med och de 3 tvååringarna var knäpptysta under hela vigseln, min somnade nog lite ett tag. de var så duktiga efteråt och lekte själva i barnrummet. det var en helt underbar dag som sagt .

jag har inte hunnit att lägga upp mer än två bilder, ett på oss och ett på vårt bustroll

vilka härliga bröllop ni andra verkar ha haft . kan ju lätt säga att min röst inte bar sig och när vi skulle pussas blev det en snabb puss fastän vi hade sagt att vi skulle ta en långsam. allt var så himla nervöst o nästan skönt när vigseln var över .

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2