Inlägg från: ToastmasterMarie |Visa alla inlägg
  • ToastmasterMarie

Oktoberbrudar tråd 2

Välkommen in i oktobergänget

Jag kommer ge min m2b whishyprovarglas och en fin whisky till detta.

Funderat på massa olika, smycken och klockor använder han inte, plånbok med gravyr, en spa behandling på hotellet vi sover över, secret box, träd att ha i trädgården som man ser varje dag.

Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-08-16 06:26:08 följande:

nä va kul, hittade nån annan av en slump som också skulle gifta sig samma datum. 3 ger tur helt enkelt . jag är faktiskt glad för att vi valde att ha det så plötsligt så det planeras intensivt för att sen bli av . tycker om när planer sätts i verket .har ändå funderat lite på en morgongåva till min sambo, ska ni också ge och vad?? tycker det är lite taskigt att männen alltid har lättare att hitta present till kvinnor . tänkte oss inga svindyra presenter, men något ville vi ge varandra
  • ToastmasterMarie

Oj vad det har hänt mycket i forumet.

Jag har två favoritsorter han älskar som är (ursäkta stavningen) laphrogh och bowmore, mycket rökiga sorter gillar han främst. Har du något tips hade det varit bra, roligt att komma med en ny sort. Han har ett skåp med kartonger och några flaskor så har varit där och snokat lite.

Glas vet jag att han har spanat in några som är mer som tulpanformade och inte vanliga whiskyglas så det blir nog detta jag köper till honom.

Kickis skrev 2009-08-17 12:53:22 följande:
    Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-08-17 11:15:32 följande:[citat]ToastmasterMarie: ååh min sambo älskar whiskey så det kanske vore nå't . fast jag är inte så haj på whiskey så jag vet inte va man ska köpa för nån sort.Whisky är min grej - älskar det verkligen! Bara att fråga om du vill ha tips.
  • ToastmasterMarie

Med vanliga whiskyglas menade jag typ tumbler glas, med rak kant runt lite lägre glas.

Tulpanformade menar jag som ett litet vinglas som är lite bollformat ner till och smalnar av uppe. Talar kanske om samma sak men benämner det olika.

Det är just det som är det kruxiga jag kommer inte riktigt ihåg var vi sett dem. Ska bege mig ut i Malmö då festivalyran är över och leta lite. Finns säkert även på nätet, har inte börjat leta ännu.

• ToastmasterMarie

Vad vi ska ha på borden har varit lite fram och tillbaka. Just nu lutar det mot

Att klä in oasis bollar med mossa med hjälp av guldfärgad tråd och sticka i några kvistrosor.
    Som ljusstakar kommer vi ha äpple som man borrar ett håll i och sticker ner vita ljus.

lingon09 skrev 2009-08-19 22:25:01 följande:
    Hej hej!Vi gifter oss också 3 Oktober- det är full fart i planeringen nu....Klurar ut vad vi ska ha på borden- efterlyser förslag på blommor på borden och ljuskälla.
  • ToastmasterMarie

Ileach var en nyhet den finns inte med på hyllan, tack för tipset

Kickis skrev 2009-08-20 15:40:51 följande:
    Håller helt klart med Tojk om Ardbeg och Lagavulin! En annan storfavorit är Caol Ila. Ileach, som jag tipsade om förut, är också en riktig "rökbomb" som fått fina priser.
  • ToastmasterMarie

känner igen det där med är du gravid. Hur roligt är det att få frågan gifter ni er av någon speciell anledning en liten på gång kanske. Inte så spännande heller att någon frågar om man är gravid om och om igen. Hoppas på inte allt för många antydningar i talen på bröllopet men får väl se.

Vi har börjat prata så smått om det men det får nog bli kanske först nästa år vi kanske försöker.

• ToastmasterMarie

MTTM
    Vi har bokat hotel Tylösand mån-tis med spapaket och lite extra romantiskt. Hade tänkt åka på en veckas semester i februari mars sedan, troligtvis skidor.

Ja oj vad tider går, har nästan inte alls gjort något på sista tiden men får nog komma igång igen så smått, har lite smått kvar att boka och fixa med.

• ToastmasterMarie

sitter och funderar på hur man ska placera borden i festlokalen, någon som vet hur mycket utrymme man bör ha mellan borden så att både stolar och servicpersonalen får plats?

• ToastmasterMarie

till helgen kör jag igång igen med bröllopsplaneringen, har haft det lite på is sedan inbjudningar gått ut.

Åker till guldsmeden och ska prova ut ring, men har nog redan bestämt mig. Nästa helg igen blir det tysklandsresa med shoping. Och givitvis de sista detaljerna och träffa präst, kantor och cateringfirman. Ska bli skoj att komma igång ignen.

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2