Inlägg från: HelenaOlivia |Visa alla inlägg
  • HelenaOlivia

Oktoberbrudar tråd 2

Man kan välja att ha väldigt korta förlängningar men vet inte vilket som är bäst av gel och acryl.
    Ja det är fint med naglar men tror jag hoppar det då vi åker på bröllopsresa direkt efter.
    .Funderar på om man ska fixa naglarna inför den stora dagen, har lite svårt bestämma mig. Jag har ju nästan aldrig något till naglar då jag ogillar ha skit under dem och det får jag ju varje dag. Det ser ju så fint ut men jag skulle nog inte kunna ha så långa som man ser.. kan man ha bara en liten tipp? Och vet någon av er vad som är bäst? gel eller acryl.. ?
    [/citat]

• HelenaOlivia

Man kan oxå bara förstärka sina egna naglar om man skulle vilja det.
    Händerna är ju i fokus den dagen men man ska ju trivas oxå.
    Tänkte att bara måla dem med genomskinligt nagellack för att få exrta glans. Hoppas dock att mina naglar ska må bättre då för nu är dom jätte skruttiga.

Tojk skrev 2009-08-13 07:21:25 följande:
    Okej tack :)!Ska klura lite mer på det, det är ju som sagt fint men väldigt opraktiskt för mig.
  • HelenaOlivia

En del har egna med sina namn eller datumet eller nåt skrivet på men vet inte om det är symboliskt.
    På några ställen där jag jobbat som servitris så har vi bundit ihop brudparets glas med ett sidenband, lite fint.
    Tycker ni ska ha era egna om ni vill, det blir ju ett mysigt minne.

FrökenW skrev 2009-08-14 14:25:46 följande:
    På endel bröllop som jag har varit på så har brudparet haft egna champagneglas som de druckit ur. Är det nått symboliskt att man just ska ha sina egna, köper man de själv eller är det nått man bör önska sig....Konstig fråga kanske men jag gillar idén om att ha ett par finare champagneglas hemma som vi kan ha när vi ska fira nått senare i livet.
  • HelenaOlivia

Dom var jätte fina! Tycker ni ska köpa dem så kan ni ta fram dem då och då och unna er champagne och minnas eran dag

FrökenW skrev 2009-08-15 07:51:13 följande:
    Känns mysit att skåla första gången i nya fina egna glas! Jag funderar på dessa:www.misshome.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl
  • HelenaOlivia

jag ska ha lilaskor vi har oxå lila som tema, finns bild i mitt galleri

Cisslan skrev 2009-08-17 23:04:10 följande:
    fru okt skrev 2009-08-17 22:38:21 följande:
    Ja skorna ja! Har fortfarande inte hittat fina. Men jag har funderat på att busa till det lite och inte ha vita skor till min vita klänning... utan lila som är vår tema färg. Men vet inte riktigt om jag vågar ännu. Fegar jag ut kanske det blir silver istället.
  • HelenaOlivia

du som gillar whiskey kanske har koll på om man skulle vilja köpa en del i en whiskeytunna på skottland hur man gör det? Tänkte det kunde va en kul bröllopspresent. Du kanske inte alls vet men tänkte fråga kan man alltid:)

Kickis skrev 2009-08-17 12:53:22 följande:
    Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-08-17 11:15:32 följande:[citat]ToastmasterMarie: ååh min sambo älskar whiskey så det kanske vore nå't . fast jag är inte så haj på whiskey så jag vet inte va man ska köpa för nån sort.Whisky är min grej - älskar det verkligen! Bara att fråga om du vill ha tips.
  • HelenaOlivia

Ni som funderar på whiskeyglas så har de fina och goda på en skottskbutik på fridhemsplan,flemminggatan tror den heter skottish huose.

• HelenaOlivia

Åh det låter ju jätte trevligt! Kanske till och med roligare med en tunna i Sverige som man har råd att åka till oftare:)
    Tack för hjälpen

Kickis skrev 2009-08-20 15:34:29 följande:
    Har tyvärr inte så stor koll på hur man köper del i tunna i Skottland. Borde dock inte vara så svårt att kolla upp. Har hört om flera som gjort det. Återkommer om jag hittar något. Vi köpte en tunna svensk Mackmyra till pappa i 50-årspresent. Mycket uppskattat! Man bestämmer själv tunn-sort, får vara med vid tappningen, spika fast sin egen skylt på tunnan och sedan komma och provsmaka 1 gång/år tills man tycker den är rätt lagrad. Och den är faktiskt jättegod - mycket bättre än de som hittills kommit ut på systemet.
  • HelenaOlivia

dom whiskeyglasen har vi och dom är jätte goda att dricka ur :)

MTTM skrev 2009-08-22 19:22:32 följande:
    Oj vad det hade hänt mkt här när man har varit borta någon vecka... Kul att ni håller tråden igång! ToastmasterMarie: jag TROR jag vet vilka glas du menar.. Om du kan tänka dig att köpa på nätet så kolla in sidan www.scottishhouse.se/ Om du går in under rubriken Whiskyprovglas, så ser du vilka jag menar. Dessa har jag ev tänkt köpa till min m2b, tydligen är just dessa utvalda till "internationellt standardglas för whisky" av destillerier och whiskykännare. Själv vet jag ingenting om whisky... Fröken W: härligt att ha fått klänningen, va? Idag är det bara sju veckor kvar till 10/10....
  • HelenaOlivia

jätte fin klänning! Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig att sy in den.

FrökenW skrev 2009-08-20 19:18:24 följande:
    Min klänningar har kommit! Tyvärr var den jätte mycket för stor. Det hade jag iof räknat med. Tog en bild på den när jag har på mig den som ni kan se i mitt galleri!
Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2