• Tojk

Oktoberbrudar tråd 2

Vad spänanade! Vi gifter oss samma datum fast vi har planerat sedan december, fast då har det ju nästintill stått still i planeringen mellan varven

Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-08-15 09:17:08 följande:

hej!! hoppar in här i tråden. vi ska gifta oss den 3:e oktober så det är inte långt kvar. det bestämdes hux flux för en månad sedan så en del planering på kort tid . dock ska vi ha litet bröllop, men ändå...
  • Tojk

Slänger mig in lite i whiskeydiskussionen

Tipsar om Dalwhinnie (nr 572) som inte är så rökig av sig men otroligt len och god i smaken. Old Pulteney (nr 10465) är ett annat lite billigare tips, även denna är inte så rökig av sig.
    Gillar din sambo rökiga whiskeysorter så kanske de inte riktigt går hem, men jag som uppskattar rökiga tycker dessa är riktigt trevliga

Mackmyra är säkert skoj att köpa men drickbar är den ju inte enligt min mening

Vi Som Drömmer Om Bröllop skrev 2009-08-17 16:19:58 följande:

jag vet ju iaf hur whiskeyglas ser ut så den biten är inga problem, puh. fast jag tänkte att glasen skulle bli den dyra delen så finns det nå't billigare whiskey som är gott??
  • Tojk

cisslan
    Våga ta de lila!

Vi Som Drömmer Om Bröllop
    Då tycker jag du ska vara lite egoistisk

FrökenW
    Vad spännande! Hoppas den är som du önskat dig!

• Tojk

Fröken W
    Vilken snygg klocka!
    Klänningen var jättefin och det kommer ju bli jätteläckert med röda skor till

Vi Som Drömmer..
    Är det snörning baktill så går det ju att justera lite så. Grattis till graviditeten

Jag sitter och pillar festhäfte, är både trist och roligt på samma sätt. Funderade på hur ni andra gör med lekar. Finns ju en del upptåg och lekar som folk ibland har med i sina festhäften.. men det är ju kanske inte lika roligt om man gör häftet själv?

• Tojk

Välkommen!

Vi gifter oss också den 3, börjar närma sig med stormsteg nu!

Måste måste man väl inte.. men de bröllop jag varit på har det varit små "lekar" eller upptåg. Dels där brudparet själva deltog men också där alla gästerna gjorde saker.
    Vi har ingen tärtna eller bestman men kan ju lägga detta med lekarna på toastmastern. Där bör det ju höra hemma

Nasse ior skrev 2009-08-18 13:13:27 följande:

hej alla oktober brudar har lettat så -hoppas man får hoppa in här-vi ska gifta oss den 3oktober på gotland så det mesta är fixat( bor på fastlandet) men nu är det nerver och små fix kvar bara.Tojk har oxå gjort festhäfte-ska man ha lekar???? oj då dom bröllop som jag varit på där det har varit lekar i så är det bestman och tärna som fixat det lägg över ansvaret där.
  • Tojk

Nu fråga du iof inte mig men som förrut är jag fräck iaf och rekomenderar lite jag med

Ardbeg, Lagavulin

Tulpanformade låter spännande? Du har ingen bild? För mig är riktiga whiskeyglas såna som ser ut som mindre vinglas eller åt det hållet... om ni förstår vad svamlar om

ToastmasterMarie skrev 2009-08-19 18:33:50 följande:
    Oj vad det har hänt mycket i forumet.Jag har två favoritsorter han älskar som är (ursäkta stavningen) laphrogh och bowmore, mycket rökiga sorter gillar han främst. Har du något tips hade det varit bra, roligt att komma med en ny sort. Han har ett skåp med kartonger och några flaskor så har varit där och snokat lite. Glas vet jag att han har spanat in några som är mer som tulpanformade och inte vanliga whiskyglas så det blir nog detta jag köper till honom.
  • Tojk

Vi Som Drömmer
    Det finns de som är låga också och princip utan fot men de är som toastmastermarie benämnde dem tulpanformade
    Men sen finns det ju massor av andra typer av glas också som går under benämningen whiskeyglas. Men whiskeyprovarglas gör whiskeyn mer rätt tycker jag blir en helt annan upplevelse då dofter och smakar kommer fram på ett annat sätt.
    Goggla på whiskeyprovarglas så får du fram hur de ser ut

ToastMasterMarie
    Då pratar vi om samma sak

• Tojk

Den var ju verkligen jättefin!

FrökenW skrev 2009-08-20 19:18:24 följande:
    Min klänningar har kommit! Tyvärr var den jätte mycket för stor. Det hade jag iof räknat med. Tog en bild på den när jag har på mig den som ni kan se i mitt galleri!
  • Tojk

Hoppas det gick bra hos sömmerskan! Är riktigt trist när man känner sig svullen och dann.

Bustroll skrev 2009-08-21 23:05:02 följande:
    Ska till sömmerskan i morgon, borde ju vara i extas...men nej, känns inget roligt. Vaknade jättesvullen i morse av ngn anledning och känner mig alldelles höggravid. Känns skittrist att prova klänningen när jag ser ut så här usch... magen som hade hållt sig så fin ett tag...
  • Tojk

Bustroll skrev 2009-08-23 20:50:49 följande:

Det gick bra som tur var, tydligen så var jag smalare än förra gången och då var jag inte svullen så jag vet inte Hon frågar varje gång därimot om jag är gravid, så får svara varje gång; inte vad jag vet. Kan ju inte avslöja att vi försöker för då vet hela släkten på en sekund sen. Hon umgås med en släkting till sambon och de kan PRATA skvallertanter
    Vad skönt!
    Känner igen det där med att känna sig svullen, varje gång jag har äl så känner jag mig som en liten ballong.

Lycka till med barntillverkandet!
Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2