Oktoberbrudar tråd 2
ToastmasterMarie
Jag vet att jag någonstans läste om avstånd när man dukar, ska se om jag hittar det igen
ToastmasterMarie
Jag vet att jag någonstans läste om avstånd när man dukar, ska se om jag hittar det igen
Nu har vi varit i tyskland över helgen och även då handlar på oss alkohol
Ska försöka få färdigt festhäfter nu i veckan och då även häftet till kyrkan, eller iaf så mycket jag kan av kyrkohäfter iaf. Vi har fortfarnade inte hört något ifrån prästen. Gissar på att vi bör för höra någon inom 2 veckor iaf.
Klänningen börjar ta form också, ska tillbaka på fredag och då skulle hon ha klippt ut och format överdelen så ska vi passa in den. Är så himla glad att jag valde att göra så här, är verkligen med och bestämmer minsta lilla söm !
Solisten är äntligen bokad också! Det blev bättre än vad vi hade väntat oss så vi är så himla nöjda! De ska även repa in "vår" låt och framträda i kyrkan.
Har köpt in köttet till buffén. Fick veta ihelgen att en av de bjudna är vegetarian så nu måste vi klura ut några fler lite mer matiga vegetariska alternativ. Är lite lurig buffe vi ska bygga samman, tror den enda stora grej vi inte prickat in nu är någon vegan eller nötallergiker. I övrigt har vi nog de stora allergierna med bland gästerna.
Börjar gå lite snabbt fram nu men det känns som vi har bra koll och ligger fint i tidschemat
Kulmen på svininfluensan beräknas komma innan vaccinationen. Men däremot så vill de att man vaccinerar sig så att man har ett skydd då de tror att den kommer tillbaka till våren.
Jag blir lite trött på media här i sverige de blåser verkligen upp detta och skrämer upp folk till max.
Är man bara lite försiktig av sig och håller en bra handhygien (som man alltid ska) så är det nog ingen större fara.
Riktigt snyggt !
Gud vad tiden går fort!
Prästen ringde idag också så nu börjar det kännas att det verkligen närmar sig!
Ska försöka göra färdigt festhäftena till början på nästa vecka. Har lite svårt att bestämma mig för format men ändrar jag mig så går det enklet och smidigt att ändra
BLOMMOR tjejer, har ni några funderingar där? Jag vill ha lite höstigt men tror inte jag vill ha rosor. Tittar på buketter tills ögonen blir fyrkantiga och jag hoppar hej vilt mellan vad jag vill ha och inte. Måste ju ta tag i detta nu så man kan beställa.
Jag vill ha en rund så mycket har jag bestämt mig för. Gillar visserligen en hel del andra modeller men jag är barnsligt kär i de runda, täta buketterna.
Vilken underbar historia att få knyta samman allt med!
Dina funderingar på dekoration låter fantastisk! Jag gillar lite naturdekoration och skulle gärna ha med lite havstema men vi har valt lite mer skog nu. Är uppvuxen vid vatten och skog medans sambo är uppvuxen vid skog. Älskar skogen också och då vi spenderar rätt mycket tid i den så passar den bättre till oss. Funderar på att plocka vackra höstlöv och kastanjer och ha på borden.
Får nog ta och provduka någondag så man kan prova olika varianter.
Vi som drömmer..
Lämna in dem eller prova att häng den ovanför badkar med riktigt varmt vatten. Tänkt bara på att klänningen INTE får hamna i vattnet
Våfflor är ju så gott! Fast jag skulle nog inte grädda själv när jag står uppklädd på ett bröllop.
Nu blev jag sugen på langos!
Blomsteraffärer har ibland större fina stenar, byggvaruhus kan också ha och en del inredningsbutiker. Djuraffärer som har saker till akvarium/terrarium kan man också hitta sånt på.
Ikea hade stenar förr.. de kanske har det fortfarnade
Jag har försökt få igång några här att ordna svensexa men det verkar gå trögt. 90% av gästerna har ju rätt långt att åka men tänkte att det kansek vore roligt för honom att iaf få ha en liten svensexa med några vänner som bor i samma stad som vi. Har inte hört ett enda ljud och nu är det bara 2 helger kvar sen gifter vi oss..
Vill ju gärna veta lite om vilken dag det kan tänkas bli så man kan planera om.
Vet jag ju att blivande mannen inte bryr sig varesig han får en svensexa eller inte, men vore ju iaf roligt om han fick någon lite suprise
Bustroll
Har du pratat med din syster om hur hon och pojkvännen vill göra? Vill de hemskt gärna gå som en familj fast bara du och eran mamma vet så kan ni väl hitta på någon liten bortförklaring varför pojkvännen helt plötsligt är bjuden.
Kan ju även vara så att de inte vill ändra något utan hon går själv precis som ni tänkt från början
Idag har jag beställt alla blommor. Är så himla nöjd!
Blommor till allt (buketten, corsage, dekoration) kommer gå på 640 kr troligtvis ännu mindre!
Tog en chansning och uppsökte en trädgårdsaffär som jag vet säljer vanliga såna buntar med rosor (10 pack ala köpa på coop/ica) och frågade om de kunde ta in andra blommor. Det kunde de göra! Är så fruktansvärt nöjd
1/4 av priset vad jag annars skulle betala för exakt samma blommor *nöjd*
Här hemma har vi gått och blivit sjuka så det händer inte så värst mycket, vilket lätt kan bli en katastroff. Har massor att göra men det får skjutas lite på.
Försökte oss på att göra bordsplacering idag och efter timmars funderande hade vi spikat den och lyckats få till allt i festprogramet då får vi ett sms där en flickvän absolut INTE kan tänka sig sitta brevid någon annan än sin pojkvän.
Blev så trött på allt så det känns som de lika gärna kan dra lott om vem som ska sitta vart.
Feber, huvudvärk, bordsplacering och särskilda önskemål i sista sekund går inte riktigt samman idag *suckar*
Har också en vecka kvar nu
Är sjuk men försöker göra saker iaf. Vi träffa prästen igår så nu har jag kunnat göra färdigt vigselhäftet. Måste ringa och prata med kantorn så det blir rätt med musiken bara.
Har en hel del att dubbelkolla också men har delegerat ut massor. Lokalen får min mor titta in en extra gång och titta borden osv. Maten hoppas jag på att inte behöva göra en enda sak. Hoppas på att i matväg är det bara tårtorna jag ska göra.
Har min lista och utan den skulle jag nog vara rätt förvirrad men framför allt stressad
Jag har inte blivit hippad, trodde att det kanske kunde vara något igår då det varit mycket hemliga samtal till sambon men så är jag ju sjuk så vet inte hur det blev med den saken.
Sambon hade de svensexa för i fredags! Han hade en toppenkväll och var så himla glad över att en del av de som har 2½ timme i körväg enkelväg dök upp iaf! Jag trodde bara de i närheten skulle dyka upp men tji fick jag
På fredag börjar det droppa in lite folk, framför allt de som har lång väg. Ska bli så himla roligt få träffa alla igen och få lite tid innan det är efter man gift sig. Är nog mer spänd över att få träffa släkt, vänner igen än själva bröllopet, just nu iaf
Busstroll
Fy vad dåligt att tacka nej så här sent!
HelenaOlivia
Man kan alltid byta tärna men vill du verkligen göra det? Känns det fel så fråga någon annan! Gifta sig är inget man gör ofta/någongång mer så då ska man ha det som känns bäst för en själv !
Proserpina skrev 2009-09-27 18:47:50 följande:
Fru okt
Lista/Listor är ett måste. Kör jag med på jobbet också eller i hemmet om det är mycket som ska ordnas. Ser man så tydligt vad som behövs och vad som är ordnat. Jag är annars väldigt duktig på att missa grejer här och där.. blir nog så med många bollar i luften
HelenaOlivia
Knepigt att jobba istället och framför allt att inte kunna höra av sig och säga det. En tärna är ju ändå någon som står bruden nära och som håller i/hjälper till med planerna för en möhippa utöver det övriga.
3 tärnor går alldeles utmärkt!
Själv har jag en men så är det också bästaste bästaste vännen mer som en syster för mig
Idag är jag nervös! Shit vad nervös jag är mår illa så nervös är jag. Har inte varit nervös annars men så igårkväll på väg till sömmerskan blev jag nervös men det gick över ganska fort. Men så imorse när jag vakna så kände jag hur nervös jag var.
Sitter och väntar på att coop ska öppna, givetvis tog häftklamrarna slut igårkväll och så behöver jag lite annat smått. Hade tänkt baka bullar så här på morgonen. Sen vid 10 sätter allt igång då ska alla blommor hämtas till dekorationen och så kommer vi in i lokalen. Spännande! Men jag tror vi har ett bra tidsschema
Vi fick också en jättebra dag ! Lite nervositet men inte alls så farligt som jag trodde. Sen blev det givetvis lite gråt i kyrkan från min sida men allt gick bra och rösten bar sig under själva akten
Själva festen var också riktigt rolig, de hade kommit på massa tokiga lekar och alla hade roligt även fast många inte kände varandra.
Dagens schema var inte så avancerat
0800 Frukost
0900 Brudgum & Bestman dekorerar bilen, checkar in på hotellet,
1000 Fixa blommorna
1100 Håret
1300 Smink
1530 Avfärd mot kyrkan
1600 vigsel
ca 1700 Brudskål och fest