Inlägg från: Bustroll |Visa alla inlägg
  • Bustroll

Oktoberbrudar tråd 2

Är lite förvirrad idag, det är drygt 2 veckor kvar till bröllopet och igår släppte mamma bomben: min syster är gravid. Hon är 17, fyller 18 i december och är beräknad att ha i mars. Hon lovade att inget syntes, det struntar jag i. Blev så fundersam på gästlistan bara...pappan till barnet är inte bjuden. Det känns dels rätt att bjuda in honom, det är ju trotts allt familjen som ska vara på bröllopet. Dels så känns det lite krystat, och pappa och mormor vet inte om barnet heller så det kan bli lite olustigt för min syster och hennes pojkvän. Pappa och mormor är ju inte direkt kända för att vara förstående och trevliga
    Usch...jag vet inte vad jag ska göra...förslag?

• Bustroll

Idag blev min sambo kidnappad. Åh vad svårt det har varit att inte säga ngt

• Bustroll

Jag väntade mig heller inget, men mina vänner åkte upp och så fick vi en lugn spakväll tillsammans. Alldelles lagom, och trevligt att träffas igen, blir inte så ofta numera.

Sambon kidnappade de och spelade minigolf, körde go-kart, spelade tv-spel och drack öl. Det gulliga var att han blev så orolig när de hämtade honom, han trodde inte att jag visste och att jag skulle bli orolig om han inte var hemma när jag kom hem...bubben då

• Bustroll

Jag börjar bli lite velig, har lämnat en bild på den bukett jag vill ha-tänk om det inte ser likadan ut? Vad gör jag då? Mest sådana saker...om folk inte göt som jag vill

Men just nu är jag mest sur, dels så har jag insett att jag kommer få mens just på bröllopsdagen så det blir att ringa vårdcentralen idag. Sen så har västen vi beställt blivit försenad...eller snarare bortglömd De har inte ens beställt den än, trotts att vi var där för flera veckor sen och prova ut den och skulle komma på bara ngr dagar sen. Ringde igår...nej, vi har ingen sån beställning...morr

• Bustroll

Precis en vecka kvar nu
    Håller på och dubbelkollar det mesta nu men börjar känna mig stressad, har varken gjort brödet eller tårtorna än... Studera med och vi har hur mycket som helst nästa vecka... prov och flera inlämningsuppgifter och allt ska vara klart denna vecka

• Bustroll

Blir så trött, allt bara skiter sig. Vår bestman tackar nej, tostmastern tackar nej, nya toastmastern har brutit revbeben och kan inte vara delaktig som planerat, Morr

• Bustroll
    Proserpina skrev 2009-09-27 18:47:50 följande:
    Hej,jag ska också gifta mig i oktober, närmare bestämt den 10. När jag surfade runt här inne hittade jag er och undrar om jag får ställa en fråga. Jag ska vara ute en del mellan vigsel och middag och har en baraxlad klänning. Jag är rädd att det blir kallt men vet inte riktigt vad jag ska ha över mig, cape, kappa eller nåt liknande. Hur har ni andra tänkt, har ni nåt att ta på er? Vore kul att höra om ni har några tips.
    Hej och välkommen!
    Jag ska ha en stickad sjal att dra över mig om det blir kyligt. Det ingår en sjal till klänningen men den är inte så varm så jag köpte en vanlig stickad som komplement.
  • Bustroll

Vet inte om jag ska skratta eller gråta...de har missat i bröllopsbutiken, IGEN(!!!!) att beställa västen till min sambo. Plus att när han var där nere så fanns orginallappen på deras anslagstavla, ENSAM och de kunde ändå inte hitta lappen när jag ringde eller när de letade nu när han var nere, min smabo såg den på en gång dock...skumt det där...

• Bustroll

Vi kommer inte att ha morgongåvor, men jag funderar på att ge honom ngt litet i alla fall. Bara för att jag vill

• Bustroll

Nu har jag köpt morgongåva till sambon
    Blev detta: www.bluebox.se/showinfo.asp&page=2&countrs=12&size=12&method=kat&kat=k%E4rlek%2Dpassion
    Vi skulle ju inte köpa ngt egentligen så det blev bara ngt litet, nåt vill jag ju ge

• Bustroll
    FrökenW skrev 2009-09-30 17:22:35 följande:
    Min svärmor ringde precis, de ska vara barnvakt när vi åker till Rom fred-sönd helgen efter bröllopet. Nu sa hon att de inte orkar ta hela helgen och frågade om inte min pappa kunde ta halva helgen. Varför sa de från början att det funkade? Lill-killen har inte sovit borta förut (bröllopsnatten blir premiär) så jag vill helst inte bolla runt honom när vi inte är hemma. Nu pratade jag med pappa och han kan bo här och ta hela helgen, stackarn, han är liksom inte pur ung direkt, han kommer verkligen vara helt slut. Jag ska se till att laga alla måltider innan och lägga i frysen så han inte behöver tänka på nått sånt. Sorry, lite ot men jag kände att jag behövde skriva av mig! Snart ska jag ge mig av och fota, jag är skit nervös....ser liksom framför mig att de säger "se sexig ut nu"...."nej, sexig sa jag, inte arg" typ så..... ångest!
    Vad jobbigt med krånglet, hoppas att det löser sig för er.
    Vad roligt med fotografering, hoppas att bilderna blir bra. Jag tror inte att du behöver vara så nervös.

Våran ena bestman(den som vi frågade först) ringde idag och sa att han ev inte kommer på lördag...IDAG!!! Så nu har vi antagligen ingen av våra första vals bestmans kvar
  • Bustroll

Ja det är märkligt...men verkar vara vanligt tyvärr

Proserpina skrev 2009-09-30 23:59:12 följande:
    Fröken W, berätta hur fotona blev! Vad märkliga folk är som först lovar och sen inte håller! Om man lovat nåt inför ett bröllop så håller man väl det? Tydligen inte, knepigt!Hoppas på sol alla helger i oktober!
  • Bustroll

Har precis bakat klart tårtbottnarna till på lördag, ska göra tårtan i morgon
    Känner mig faktiskt inte nervös än, det har krånglat så dant med så mycket så jag är på krigsstigen fortfarande. Skulle hellre vara nerbös faktiskt

• Bustroll

Nu är man gift då
    Allt blev jättebra, inget bråk och ingen fylla som jag oroade mig över innan. Riktigt skönt att det är över dock

Det spöregnade här igår nästan hela dagen så vi kunde inte fotograferas ute som var planen, men vi tog bilderna inne i stället och det blev nog lika bra det skulle jag tro. Regn betyder tur har jag hört så jag är nöjd

Hela dagen var jätte rolig, hade mina systrar här natten till igår så vi gjorde iordning oss och så åkte vi och fotades och sen möttes vi upp i kyrkan igen sen ngr minuter innan det skulle börja. Maken ( ) glömde bort mitt namn i kyrkan stackarn, han var så nervös....gulligt... Själv skakade jag som ett asplöv så fort allt skulle börja och typ halva vigseln. Hade varit ganska lugn om man frågar mig(mina systrar kallade mig bridezilla hela förrra veckan dock ) men när vi skulle in och musiken började då kom pirret, och det med råge.

• Bustroll

Vi hade det så här:
    8.00 duschning
    8.30 frukost
    9.00 naglar, smink och hår
    12.20 lunch
    12.45 påklädning (blev lite sent...skulle ha börjat tidigare...)
    13.00 chauffören kom
    13.30 åkte till fotografen
    14.00 fotografering
    14.20 åkte hem igen
    15.40 åkte mot kyrkan
    16.00 vigsel
    16.50 åkte till festlokalen
    välkomstdrink...buffe...prestentöppning...tårta...plus en massa tal lite här och var

de började städa lite vid 23 och vid 24 så åkte vi hem. Första gästerna åkte vid 21-tiden ungefär.

• Bustroll

Nu finns det ngr bilder, alla jag har fått tag på än så länge...jag jobbar på det

• Bustroll

Är det ngn av er som vet hur lång tid det tar innan nya efternamnet är registrerat hos skatteverket?

Svar på tråden Oktoberbrudar tråd 2