• Aleta

Tantvarning 5

Hej på er!
    Oj, vad jag ligger efter - har bara skummat igenom lite snabbt och måste rusa iväg igen.
    Mannen har börjat jobba igen efter fyra månaders föräldraledigt samtidigt med mig, så nu när han är i Stockholm så springer jag runt och fixar och donar. Hugger upp timmerväggar, stängslar, ringer om allt mellan himmel och jord känns det som (DNA-tester på hästar, irländsk afton i Dublin, badrumslampor från 50-talet och sån't.

Lite snabbt:

Heloise - varför så arg?

Soldemor - kul med BIS:en, hoppas de sätter upp bilder på henne.

Veillemoa - de är dumma i huvet och avundsjuka.

Passion - tre försök för priset av två. Så för 40.000:- så får du köra tre gånger (har många kompisar som IVF:at).

Im yours - Kina, det allra roligaste var tidig morgon i tempelparken i Beijing. Det dansas vals, utövas tai chi, sjungs, spelas spel, skådespelas, dansas med solfjädrar osv. osv. Vår rundtur tillät oss bara springa igenom detta fantastiska folkvimmel, jag hade lätt stannat ett par timmar!

Fjällis - jag vill gärna ha frön om det finns kvar.

Cantaton - Stor kram!

Fjosok - snart är du uppe i samma antal klänningar som du hade innan...

Panzerfaust -

Ojojoj, måste rusa!

• Aleta

Jag hyllar också hormonspiralen. Funkar jättebra trots att jag mådde pyton av p-piller.
    Kopparspiral var pest, jag blödde som en gris.

• Aleta

Det blir du automatiskt!
    Och ska man vänta på att bli vuxen, så kan man vänta hela livet, för det blir man aldrig.

Heloise skrev 2009-09-02 13:36:28 följande:
    Jag är ju inte ens nästan vuxen nog, vad tänker jag på hur ska jag kunna ha ett barn, jag klarar ju knappt av mig själv!
  • Aleta

Fjällis wow!
    Och vilka tårtor!!! *impad*

• Aleta

Hur ska vi kunna hålla oss så länge!

Jag hoppas verkligen att det löser sig med era foton!
    Nu har jag önskat mig en bärbar hårddisk i födelsedagspresent. Back up, back up, back up. Vi har ju ALLA våra foton på datorn, vad jobbigt att bli av med dem allihop.

Mitt i-landsproblem är av en helt annan art. Eftersom man numera kan DNA-testa både det ena och det andra så KRÄVS det DNA-koll mot mamma och pappa för att kunna ta föl efter sin hingst.
    Båda hingstens föräldrar är döda. Som tur var fanns ett blodprov sparat på hingsten, men stoets DNA måste vi göra ett försök att rekonstruera med hjälp av andra avkommor och det finns bara fyra totalt.
    Tre av dem har jag koll på, men den äldsta är förmodligen också borta eftersom inga ägare finns inlagda i någon databas.
    Suck, stön, pust.

Sonja68 skrev 2009-09-02 21:13:45 följande:
    Kom just på; skulle inte Blomfamiljen åka till sitt sagohus imorgon torsdag???Vi lär alltså inte få nån rapport ikväll och inte imorgon heller!
  • Aleta

Tjaaa... jag gissar att man nuförtiden tydligen inte kan hålla reda på vilket sto som födde vilket föl och till vilken hingst man skickade henne.
    Dagens människor, vi är ju så förvirrade, så vi kanske tror att det är grannens häst som är mamma till fölet och vi kan ju glömma att vi betalade flera tusenlappar och lämnade vårt sto hos en hingstägare i Göteborg. När fölet väl kommer kanske vi tror att vi var i Stockholm?
    Inte ens när vi måste betala levande fölavgift till hingstägaren fattar vi att det var just den hingsten vi använde.

Eller kanske dagens uppfödare i smyg byter ut hästarna om natten?

De strök hela stamtavlan på en av mina hästar som var född 1967, du vet, då fanns det ju ingen DNA-testning, så den måste ju per automatik vara felaktig...?

TinkerBelle skrev 2009-09-02 21:43:56 följande:
    *kliar mig i huvudet*Och syftet med denna byråkrati är???
  • Aleta

Jippie! Passionsblomman det är ju fantastiskt!

Frulle, bravo, jag hejar på dig!

Och alla ni som håller koll på kosten och fika osv. Fantastiskt, det skulle jag aldrig klara. Jag kan inte motstå något gott om det står framför mig, det är helt omöjligt!

• Aleta

Im yours, japanerna är ju riktiga hejare på animering annars.

• Aleta

Tinker, jag hade blivit tokig! Vadå inte hemma?!
    Är det OK om ingen ser alltså?

Frulle, jobbigt med arbetskollegor in love. Hoppas du lyckas få honom att fatta innan tegelstenen åker fram (fast han lär nog ha huvudvärk ändå efter festen. ).

• Aleta

Oj!
    Nu är ni igång igen.

Underbart Passionsblomman, det blir underbart. Det är en så häftig känsla att gå runt i ett nytt hus och plötsligt inse - "men vänta, det är JAG som bor här!"
    Det brukar alltid finnas en massa projekt också, mitt förslag är att du letar upp ett lämpligt som kan utföras av en massa begåvade tanter och sätter oss i arbete.

Jag tar lite av din champagne Fjällis och firar lite.
    Heja Frulle!

Sonja, jag förfasar mig över din skolgång. Jag var själv mobbad och utanför när jag gick i skolan (fast ditt lät mycket värre).
    Nu har jag flyttat tillbaka och min egen dotter kommer att gå i samma skola. Jag oroar mig redan över om hon ska få det som jag eller om saker och ting har förändrats.

Svar på tråden Tantvarning 5