• dfk

Tantvarning 5

Hej och hå!
    Här kommer en till tant på språng. Arbete över öronen och hinner
    liksom inte ikapp.

Till alla sjuklingar. Honungste, mycket vitlök, extra mycket c-vitamin, fläderte och lite gottis har jag nu laddat en bricka till var och en.

Soldemor- har ni bytit ut nattvardsvinet till starkvin? Läste i en tidning att det skulle göras i vissa församlingar i svininfluensatider. Men starkvin stoppar nog inte det.

Tinker- vad du kämpar.

• dfk

Mäh! Nu spökar det i tangetbordet. Skrev och så bara försvann texten.

Tinkler- vad spännande men vad är det för typ av företag du vill starta?

Passion- Många kramar till dig, du har ju slitit jättemycket hela sommaren, men nu säger kroppen ifrån!
    Hoppas att allt går bra och att spiseländet kommer att fungera trots allt.

• dfk

Babou kramar till dig! Men jag tycker också att om du har möjlighet åka och hälsa på så gör det. Du kan ju vara tillgänglig till arbete när du kommer hem. Men jag förstår, räkningar ska betalas och resa till pojkvännen är inte gratis.
    Så du har svängt förbi Nynäshamn minsann. Synd att jag inte hann bjuda dig på lite fika då!Pojkvännen såklart med.

Fjällbruttan- huva, med illamående! Jag led av det första graviditeten och mådde skitdåligt. Kunde knappt äta. Jag gick inte upp som jag borde i vikt. Andra graviditeten däremot svällde jag som en spärrballong och åt friskt. Där var det inga problem med illamående inte.
    Är det fönsterputsning du har som bisyssla?

Frulle- det kommer nog gå bra!

Sonja, ni har också mycket kring er men glöm inte "efter regn kommer solsken"!!
    Kan du inte tuppa av i soffan ändå fast du har dina gäster där.
    På med pyjamasen bara!

Spännande Aleta att du var i Dublin, dit skulle jag också vilja åka någon gång.

• dfk

Ja må han leva!!! till panzer. Jag hoppas att du håller dig borta från fler stegar på ett tag.

Aleta! Tack för lite styrka! Jag kände mig så bläää.

Heloise, synd med middagen men hälsan kommer före!

Sonja snart så kan du få svängrum, så håll ut! Vad bra gjort att du stack iväg till träning där vid middagen.

• dfk

Vad kul Soldemor att hon kontaktade dig!
    Det måste kännas som en ära att dessutom få viga dom.

• dfk

Grattis Mulle! Vad härligt, du ser det ordnar sig!
    Sonja- jaha är det din tur att ha skitdag idag! Jag hade min häromdagen, man vill bara gå och lägga sig igen och gråtmild blir man. Då lämnar vi över en bägare full med styrka till dig idag!
    Det måste vara jobbigt med dessa avsked när din man ska åka!

• dfk

Jag skulle göra vad som helst för att kunna sjunga. Nej, jag har verkligen ingen sångröst. Jag sjunger så tyst jag bara kan om jag måste för att inte skrämma någon. HiHi! Men i skolan var det en riktig pina, när vi skulle sjunga tillsammans. Jag var världsbäst på att mima med inlevelse, jag skämdes så över min dåliga röst.
    Nu skrålar jag ju hemma när jag är själv och det är en skön känsla!
    Älskar ju idol och är så imponerad över alla med talang. Däremot är jag grym på att dansa!
    Lillabruden-hur går det med zumban?
    Im yours- sockersöt klänning! Åh,Fina bilder i galleriet!!

• dfk

Im yours- aj, aj, aj! Jag kan nästan känna din värk. Vad säger din läkare om foten?
    Diz- oj, vad härligt med så mycket beröm! Det är du värd.
    Solde- åh!! Jag vill också ha en liten till misse.

passion- kom tillbaka nu, vi saknar dig!
    Fjällbruttan- Vilken kanon man du har!

Heloise- jag skrattar när du berättar om fräset där hemma. Jag förstår precis! Har två flufftjejer här hemma och om någon skulle
    leka så med dom skulle det fräsas högt kan jag lova. Nu visserligen är mammakatt väldigt speciell, lite fräsig redan och absolut en "queen". Hon håller ställningarna här hemma.
    Det är så roligt för hon beter sig som en hund nästan. När maken är borta på kvällarna så ligger hon vid fötterna. Om hon hör något utanför i mörkret springer hon fram till ytterdörren och morrar och väser. En riktig vakthund alltså!
    Om tjejerna eller vi pratar, skrattar eller väsnas för mycket kommer hon springande och jamskriker tyst åt oss. Hon spänner ögonen i oss och vrålar med sitt jam. Hon ska hålla ordning på oss alla verkar det som , en riktig mammakatt.
    När hon har uppfostrat oss färdigt så lägger hon sig förnöjt ner på avstånd och bevakar oss på håll. Beredd att komma och skälla igen om vi inte skärper oss.
    Fast den här katten är också världens kelgris! Hon vältrar sig runt på rygg och rullar sig fram och tillbaka, vill bli klappad och varje kväll ska hon ligga i knä och spinna.

• dfk

Idag känner jag mig hösttrött. Läste att det är många som blir lite smådeppiga och trötta på hösten.
    Ibland vill jag lägga mig ner och svimma en stund, men det går inte för då funkar ingenting. Så det är väl bara att köra på.
    Men jag och maken hade lite mys igår med chokladdoppade jordgubbar,kex, ost och vin på kvällen. Tände upp massor av ljus och så satt vi inlindade i plädar framför en bra film.
    Så jag har bestämt att vi ska bli duktigare på att få in lite vardagsmys oftare.

Fjällbruttan, vad tufft för hela familjen! Jag ber allt jag kan härifrån!

Sonja hoppas att allt går bra nu fortsättningsvis!
    Men vad märkligt att det går så bra nu då, när det var så omöjligt förut. Vad hemskt det är när man hamnar mellan stolarna! Tänk alla som kan vara för sjuka för att jobba och för friska för att vara sjukskrivna. Det är inte lätt om man skulle bli drabbad av någon sjukdom eller en skada. Vart är vi på väg egentligen? Ska de som redan har det jobbigt bara få det värre? Ska man behöva bli hemlös om man inte kan betala sina räkningar för att man inte får en ersättning? Det är så man blir mörkrädd....

Svar på tråden Tantvarning 5