Tantvarning 5
Tinker, jag har en perfekt begravningsklänning à la Jackie Collins. Svart, enkel, raka snitt. Tidlös klassiker. Jättesnygg. Hade du bott närmare hade du fått låna den
Tinker, jag har en perfekt begravningsklänning à la Jackie Collins. Svart, enkel, raka snitt. Tidlös klassiker. Jättesnygg. Hade du bott närmare hade du fått låna den
Bruttan; "Häxan surtant" Ser att vi har samma repertoar på TV därhemma, haha. En riktig surhagga låter du som idag. Men det är rätt, ut med det bara! Vi finns här och lyssnar
Men jag förstår att man kunde få en bättre start på morgonen. Jag var så där igårmorse. Min man vräkte ur sig nåt knäppt och på vägen till jobbet hade jag hunnit fundera och elda upp mig över den där kommentaren och de där suckarna att jag fick blixthuvudvärk.
Jag tänkte också på det du skriver att den där 10åriga killen blir ju också understimulerad med våra sexåringar! Alltså, det är ju inte rätt mot pojken som BEHÖVER sin resurslärare och det är inte rätt mot våra sexåringar som behöver SIN lärare. Ekvationen går inte ihop och i slutänden blir det som det brukar bli: Barnen blir lidande.
Bra föredöme också för småttingarna, se en kille som klättrar på väggarna och river ut lokalen gång på gång. Varje dag. De kollar ju hela tiden på de äldre barnen och hur de beter sig.
Nåja, jag ska nu först ta den här fajten ang ryskan. SEn, om det verkar gå över styr på sexårs, och ingen annan förälder tar tag i det, så blir det väl Superjobbiga Sur-Sonja som får härja med rektorn om den saken också... Trött jag blir.
Tack tanter för ert stöd ♥!
Villemoa, det märks att du jobbar inom skolan Tack för fakta och tips, min vän.
Jo, jag inväntar nu samtal från ryskaläraren vad rektorn sagt åt henne. Sedan ska jag ta reda på lite ang antal finska o ryska barn på förskolan som anmält sitt intresse för modersmålstöd och så ska jag prata med rektorn efter det. Ett litet brev till BOG i kommunen och så ska jag ringa Skolverket igen och fråga hur man går vidare. Nån sorts anmälan måste jag ju göra om inget händer.
Ska vänta och se hur/om föräldrarna på sexårs reagerar, om de gör det ska jag be dem också ringa Skolverket eller om vi skriver ihop något (det blir väl jag som får göra det då...).
Jag fattar inte, kommunen har fått hård kritik ang att det är så dåliga studieresultat mm, de har satt upp som mål att bli en av de ledande skolorna och förskolorna i landet och så gör man så här... Vi ska vara så multikulturella och interkulturellt tänkande ska genomsyra verksamheten i förksolan bla bla bla. Men vad gör man?!
Blomman *hoppar jämfota av spänning* Vilken nagelbitare din husförsäljning kommer bli! Men det verkar ju onekligen lovande!
Alltså beloppet jag ska betala är betydligt mer än 2000 kr, men vi bråkar om 2000 spänn. Därför tycker jag att min uträkning som gör att jag får "backa" på 850 kr och han på 1150 kr är rimligt. I det stora hela. Fönstren med jobb kostade 132700 kr före ROT-avdrag... Sedan har de gett oss en totalsumma muntligt vad det skulle bli EFTER ROT-avdraget och där går meningarna isär. Men jag har en faktura på Fönster med material så då är det ju enkelt att räkna ut... Vilket jag gjort.
HOJT HOJT, jag hojtar med dig Tjohooooooo!