Tantvarning 5
Tillräckligt stor för att min livmoder skulle säga "stopp och belägg"....
Vet inte säkert men som en enkrona?
Tillräckligt stor för att min livmoder skulle säga "stopp och belägg"....
Vet inte säkert men som en enkrona?
Jag var vaken och det va okej. Satte in efter att barn nummer två fötts. Det var efter som h-vetet började.
Hade en sån kramp att jag trodde jag skulle föda barn igen.
Att ta ut den var hemskt.
Dessutom skickade dem hem mig omedel bums med påföljd att jag tuppa av på gatan.
Mamma är gammal sjuksköterska och desstuom jobbade hon på gyn vid denna tidpunkt. Barnmorskan som tagit ut min sprial fick sig en avhyvling som hette duga.
Tranbärssaft!!!
Jag hinkar i mig tranbärssaft och citronvatten när jag får känningar.
Det som kommer ut sen är så surt så jag tror inget kan överleva.
Men akta dig så att det inte är en massa socker tillsatt!!!!
Inte bra alls...
Been there! Done that!
Blev liksom ingen sex alls i slutändan och då kan man lika gärna vara utan...
Precis som Fjällbruttan skriver du är inte ensam.
Har också varit där och jag skulle göra om det igen just för att saker och ting var som dem var.
Det var när lill-skrutt var knappt ett år och jag sakta börjat inse att jag behövde komma bort från ärkeaset. Ett fjärde barn hade inte precis underlättat situationen.
Ojoj! Nu tror jag jag läst ikapp.
Ni är så himla aktiva när man är borta.
Måste gnälla lite å min vänninas vägnar (som omväxling till mina egan familjeproblem) hon ksulel ha snittats idag. Det här är samma vännina vars bebis inte har utvecklats som den ska.
Fick sms för en stund sedan att dem blivit hemskickade imorse.
Kan tillägga att hon var jääättte nervös igår eftersom sannolikheten att barnet överlever är bara 50% så hon sov med stäörsta säkerhet inte mycket.
Anledningen till att dem blev hemskickade var att lungmaskinen som behövdes till bebisen är upptagen.....till patienter som har influensan.
Dem har ny tid på torsdag.
Undrar just hur sjukhuset tänkt lösa det här?
Dem kan inte förlösa hemme utan att dem har lungmaskin eftersom bebisen kan tänkas behöva den. Och dem kan inte vänta så länge till eftersom bebisens lungor och hjärta inte klarar den påfrestning som en normal förlossning innebär...
Ja grejen är ju den att är dem upptagan så är dem.
Inte direkt så att man placerar en person i den sortens makskin för skojs skull.
*suck*
Är det inte det ena så är det det andra...
Skönt att höra dock att hna/hon fick ett fridfullt slut.
*kram*
Tranbärssaft varm?
Låter inte so men höjdare... tror nog tungan vrider sig ett helt varv.
Vad är extravaganza?
Snälla upplys mig!
Ja du kompisen har det nog värre än jag kan man lugnt säga. Jag har alla barn i behåll och inte behövde jag gå igenom det h-vete hon nu upplever. Hoppas hoppas att maskinen är ledig och ja att den som ahr den har blivit frisk.
Maken kommer på FREDAG!!! Räknar nätter gör jag - trallala...
Han har bokat biljett och det ska nog krävas något extra ordinärt för att han inte ska komma hem nu.