Inlägg från: TinkerBelle |Visa alla inlägg
  • TinkerBelle

Tantvarning 5

Vet ni vad tanter fick precis telefon. Vännina har åkt in akut med sammandragningar var 10 minut.....
    Så nu gäller det för kung och fosterland att få stopp det hela!!! Vi vill inte se bebisen förrän tidigast på torsdag.
    Då det förhoppningsvis finns maskin ledig.

*kniiip*

• TinkerBelle

Oh ja det lär behövas.
    Tack snälla!

Soldemor skrev 2009-09-01 22:09:47 följande:
    Oj då! Då ber vi intensiva förböner för bebis och mor!
  • TinkerBelle

God morgon, 38 veckor.
    Är inte det som är problemet utan att hon måste förlösas med snitt.
    Bebisens lungor och hjärta har inte utvecklats som dem ska och den behöver hjälp att andas när den väl födds.

Vanlig förlossning skulle innebära för mycket stress och bebisen skull förmodligen sluta andas.

Frulle skrev 2009-09-02 07:57:28 följande:
    Men hur långt har hon gått då??
  • TinkerBelle

Låter som en bra idee att sluta röka, men ta det lite lugnt så att du inte blir dålig istället.
    Abstinens är inte att leka med...

Frulle skrev 2009-09-02 08:16:53 följande:
    Jag har såååån yrsel. Svartnar för ögonen varannan minut. Skakar som en galning.. Usch va jobbigt det är.Jag har ju inte berättat att jag börjat äta mina sluta-röka-piller. Dom är nog orsaken skulle jag tro. Har ätit dom nu i 10 dagar så i MORGON mitt herrskap så är det rökstopp för mig. Idag är min sista rökdag!
  • TinkerBelle

Idag har jag sällskap av lill-skrutt som vaknade rejält täppt i näsan.
    Brukar inte vara en mjäkig mamma, men med allt sk*t som flyger runt kändes det bättre att hålla henne hemma tills och är okej igen.
    Just nu pärlar hon pärlplattor igen.
    Tror jag ska starta en webshop och sälja dem.

Tack alla snälla ord om min vännina. Sitter och väntar på besked. Vi har upprättat "kris" central hos hennes lilla syster för att undvika att alla ringer och sms hela tiden. Det är fruktansvärt påfrestande för dem eftersom utgången är så oviss även om dem får all hjälp som finns att tillgå. Tilläggas bör att det här är den mest ödmjuka, snälla tjejen på vår jord och hon förtjänar absolut inte detta drama.

Som sagt maken är påväg tillbaka.
    Känner mig lite självisk men å vad jag har längtat.
    Ska bli skönt att få hemman och ge han lite ömhet.

Helgen är dock redan nu fullbokade med innebandy cup, träningar och shuffle uppvisningar.

Sonen har skaffat sig ett nytt intresse och dansar för glatta litet.

En för del är att jag behöver inte bona vardagsrumsgolvet.

• TinkerBelle

Du måste skämta!
    Hela syftet med rullator är ju att tanten inte ska ramla och slå sig, att hon ska kunna vara någe så när rörlig utan att ha hemtjänst 24/7.
    Vilket pucko var det som kom med den briljanta ideen?

Ja man slutar aldrig att förvånas.

Fjällbruttan skrev 2009-09-02 09:42:22 följande:
    Sen ska jag skrika åt nån politiker när jag får tag på eländet! Pratade med arbetsterapeuten i dag, toa-stol och sittbräda till badkaret var inga problem att fixa till svärmor, men se rullator att ha ute, det har politikerna dragit in på mellan juni och dec i år! För att spara pengar! Jamen det är ju under sommaren man är ute!Inte ens transportrullstolar finns att låna!Men svärmor är döende, hon finns inte nästa sommar!! Stackars arbetsterapeuter vad skit de får höra för detta! Jag ska skälla på politikerna och sen leta rullator på blocket!
  • TinkerBelle

Och var f**n tar rullatorerna vägen under sommaren?
    För inte är det väl så att de sålde dem på auktion i våras...
    MAO står dem någonstans och samlar dammm!!!

TinkerBelle skrev 2009-09-02 11:53:55 följande:
    Du måste skämta!Hela syftet med rullator är ju att tanten inte ska ramla och slå sig, att hon ska kunna vara någe så när rörlig utan att ha hemtjänst 24/7.Vilket pucko var det som kom med den briljanta ideen?Ja man slutar aldrig att förvånas.
  • TinkerBelle

Usch! Läste om en sån i tidningen.
    Tur att du slapp undan med andan i halsen.

Frulle skrev 2009-09-02 11:49:14 följande:
    Har varit och tagit ut min spiral nu.. Det var TUR att jag kom idag sa hon. Den var nästan inne i livimodern så hade jag väntat några dagar till hade det blivit operation för min del
  • TinkerBelle

Jag kan komma upp till dig och hjälpa dig bygga ett special förråd för puckade politiker.

Fjällbruttan skrev 2009-09-02 13:09:20 följande:
    Rullatorer är föstås inte säsongsbundna Men, uterullator och innerullator är två olika manicker... och jag räknar inte med att svärmor tar sig runt i snödrivor i mars, om hon ens lever då...Men nu är uterullatorerna inlåsta i nåt förråd så  politikerna spara ex antal kronor... Kanske dags at låsa in dem i ett förråd...Frön finns kvar , inboxa adressen bara Skönt att få ut hamska spiralen frulle.. *ryser*Heloise, gör som BM säger Så du kan gå ner innan du blir tjock Blomman...hohoooooooo
  • TinkerBelle

Fjällbruttan - vad för frön är det du pratar om?
    Vad har jag missat?

Svar på tråden Tantvarning 5