• Heloise

Tantvarning 5

Grattis Aleta!
    Lite avundsjuk på ditt födelsedagsfirande Sonja, låter jättemysigt
    Säger som Tinker, Mulle du är för snäll, nångon måtta får det väl ändå vara. Usch DFK hoppas du mår bättre snart, precis som VIllemoas Moa.
    Bi är för härliga(ang bebisverkstad) klart jag inte lyssnar på puckopappa men jag är ju så nojjig och orolig ändå blir inte bättre av att han gör mig ännu mera orolig. Jag har liksom inte berättat för ngn utom er och bästa kompisen H att jag har tagit ut spiralen, men det gör inget för Panzer har sagt det till sin mamma så nu vet hela Gävle Svärmor är underbar, men kanske inte så där superbra på hemligheter om man säger så.

Min hemtenta lades precis ut och den är förvånandsvärt lätt, (säger jag nu)men jag trodde det skulle vara mkt värre. Bara 3 frågor och ca 4-6 sidor, iofs så är det ju en pytteyttekort kurs så det vore ju underligt om tentan var enorm.

Panzer och jag jobbar hela helgen jag hatar att jobba helg, det är så himla tråkigt!
    Men du har rätt Bruttan fatta så kul vi ska ha det i verkstaden. Fast vi måste vänta ett par månader... man kan ju ha kul så länge oxå bara inte under ÄL

• Heloise

Men va fan är det där för miffo?

Bra gjort tjejer, ni formulerar er alltid så bra.

Ni tanter som kan det mesta vad fasiken är ett uppsatsmoln? Min handledare( utgår jag ifrån haha) skickade ett mail i dag där hon frågade efter ett moln, knarkar lärarna i Uppsala? Uppsatsmoln, det var det dummaste jag någonsin hört under min 4 år som student.
    Antar att det är en mind map hon är ute efter, men moln seriöst uppsatsmoln Kommer ta lååååång tid innan jag kan släppa det, tror jag ska kalla henne professor moln, miss cloudy åh möjlligheterna är oändliga.

• Heloise

Ja väldigt synd att Panzer har en ny dator och ett nytt dataspel att leka med Men han vart lite intresserad av att ge sig in i leken, fast ni klarar er galant, don't mess with the tants'!

och visst är det särdeles korkat, uppsatsmoln. Hej du masterstudent jag skulle vilja att du skickar mig ett moln hahahahahahahahhahahahaha , yupp fortfarande skitkul.

• Heloise

ja precis eller vad är det för fel på uppslag? Fundering, det finns hur mkt som helst men jag är inte 5 år. Uppsatsmoln låter som nått man säger till ett barn.

Först gör vi ett stor mjukt fluffigt moln, sen sprider sig det molnet i små tunnare oregelbundna moln, men det är fortfarande samma moln, det är viktigt att komma ihåg...

Nä nu ska jag kika på tv lite och sen sussa!

• Heloise

I smurfhuset där Panzer och jag bor lagas det lunch och byggs datorbord, Panzers syrra ringde nyss och berättade att hon har gått vilse i skogen bakom det lilla torpet som hon just köpt, dessutom är det jaktsäsong, rookie!

Vi börjar jobba kl 14 så det blir lunch, och sedan iväg till härliga jobbet. Jag hatar verkligen att jobba helg

Blomman, Tirza har erbjudit sina snickeri kundskaper och hjälper glatt panzer att skruva ihop datorbordet

• Heloise

Han är överfötjust, speciellt när hon vill leka med skruvarna haha, men han sjunger glatt en truddelutt nu hör jag så humöret måste vara på topp.

Panzers syrra jagar inte, men det pågår jakt i skogarna. Jägarna hade sagt åt henne att hon hade mil att gå innan hon var hemma igen haha.

Svärmor är rolig hon sa att det var ju tur att hon gick vilse så pass tidigt för hon har ju många timmars solljus än så länge. Panzer är mer praktisk och sa åt henne att sluta ringa folk och spara batteri

• Heloise

Panzer skruvar fortfarande på datorbordet, neverending story verkar det som.
    Jag har tagit en promenad samt gjort mat tills imorron, jobbar heldag imorgon

Har lite funderingar men vet inte om jag ska posta dem( i vänta med sex tråden)vill inte stöta mig med ngn men är nyfiken på hur det där vänta med sex med hänsyn till gud och åktenskapet fungerar. Alltså jag förstår att man itne har sex, så långt är jag med men sen då? Om man skiljer sig är nästa äktenskap mindre värt då, eftersom man redan haft sex med någon annan?

• Heloise

Hello!
    Nu är äntligen den evighetslånga och vansinningt tråkiga helgen över och jag ska fira med en promenad.
    Har diskuterar mens med H( läkaren), Panzer och jag ville veta hur det kunde komma sig att kvinnor som bor ihop under en längre tid( och som inte anv sig av hormoniella p-medel) får samma cykel. Att döttrarnas cykel påverkas av mammans förstår vi, men om man låser in 4 25 åriga kvinnor så kommer 3 av dem troligtvis att få mens samtidigt som den 4, vad är det som avgör vilken av kvinnornas cykler som "vinner"?

H kunde inte svara på det men lovade att ägna sin framtid åt att ta reda på varför

Menspratandet kan ha något med att göra att jag har gått från ingen mens alls i 10 år till mens 2 ggr på en månad, jag känner mig defekt och anemisk!

H sa att det nog skulle ordna upp sig nästa månad, jag hoppas verkligen det, annars åker den där spiralen in snabbt som attan igen.

Panzer tror att jag får betala tillbaka nu, med ränta som till banken ungefär, fast det här är till mensbanken.
    Snabb matte 10x12x5=600 dvs jag är skyldig mensbanken 1.66 år...

Vi kommer aldrig få någon Julle om det ska vara så här.

Nä men jag tänkte släpa ut mitt anemiska arsle och ta en rask promenad, H säger att det är bra mot mensvärk, hon är äckligt hurtig

• Heloise

hemma igen!

Blomman jag hoppas huvudvärken går över och att alla ni andra tanter med krämpor känner er bättre.

Strongt kämpat Cantaton! Jag hatar verkligen shakes med passion, men de fungerar

• Heloise

Det gäller väl åt bägge hållen då hoppas jag!

Jag har en tenta som ska skrivas, ett hus som ska städas och allt jag vill göra är dricka rom och cola samt röka på altanen. Försenad tonårsrevolt?

Svar på tråden Tantvarning 5