Jaa men det är rätt.. Jag säger sällan fitta nu för tiden när jag svär.. Ok KANSKE om jag slår i tån eller nåt, men kuk är bättre!
feministbrud skrev 2009-07-09 17:54:23 följande:
Nu måste jag ju bara berätta en kul historia på det temat:Jag bodde i Österrike och en kväll när jag och mitt gäng var lagom lulliga och på väg hem träffade vi en fransman. Han frågade varifrån vi kom och när han hörde Sverige från mig så sa han att han kunde en mening på svenska: - Hej din jävla fitta! Jättekul (not) och jag översatte för de andra. Sedan fann jag mig och sa till honom att jag visste något mycket häftigare och grövre att säga (jag blinkade lite så att han verkligen skulle fatta att han skulle få höra något bra): - Hej din jävla kuk!Min feministiska kompis från Slovakien sa åt mig att man aldrig ska svära med sitt eget könsorgan och hon var mycket glad över att jag lärt honom att säga kuk istället för fitta. En vecka senare brände jag mig på spisen och skrek högt: - Jävla fitta! Min slovakiska vän var uppmärksam och sa till mig: - Nein Hanna, jävla kuk.Så rätt!