• Troll1

Tantvarning 5

Låter gottogott med paj! Är fortfarande på närmare 7 kg + efter bröllopet... De där rackarna trivs på min kropp har jag märkt.
    Det är livsfarligt att gifta sig, sanna mina ord!

• Troll1
    Soldemor skrev 2009-08-01 12:10:43 följande:
    I den riktigt södra delen av landet är det jättefint, sol och 20 grader och måttlig vind, precis enl beställning av dagens brudpar, som jag skall viga kl 15!
    Ohhh, är det på väg mot Gbg tro??? B-)
  • Troll1
    Soldemor skrev 2009-08-01 12:43:45 följande:
    Det kan vi väl försöka ordna, efter vigseln!
    Ok, det tackar jag för! Hoppas på en härlig vigsel...
    Vi ska snart åka till landet (sö om Gbg) och NU skiner solen i allafall. Tyvärr blåser det, men det kan man ju stå ut med.
  • Troll1

Det blev ingen färd idag till landet. Vi har rykt ihop här hemma så stickor o strån har rykt!
    Stackars lilla Lisa...

• Troll1
    passionsblomman skrev 2009-08-17 14:19:49 följande:
    Jag har fått mitt flyttbryt nu.jag har hela tiden vetat att jag aldrig i livet skulle kunna bryta upp härifrån och ta farväl av hela vår tillvaro här och allt vi byggt upp i form av nätverk och så, utan att gråta. Idag är gråtdagen. Jag storbölar bara jag tänker på att skolan startar på onsdag och att det bara blir några futtiga veckor till för min son här.Har idag pratat med mäklare, bilverkstad, bebiskliniken, rektorn på sonens nya skola och alla möjliga andra personer...Det är lämna bilen på verkstad imorgon-LÅNGT att köra, skolstart på onsdag plus hämta ut nya hormoner och börja behandla med dem,och göra brudbukett torsdag-fredag och så visning här på söndag. Sedan spola äggledarna på måndag, bilbesiktning på tisdag, VUL, blodprov och ny insemination under slutet av nästa vecka...Lite många olika saker nu känner jag. Och framförallt måste jag fortsätta s-t-ä-d-a.Men nu har jag snyftat ur mig lite så jag kanske kan ta mig samman och fortsätta.
    Goa, söta Blomma! Gråt du, det läker... Du får en varm kram av mig.
    Jag har flyttat SÅ många ggr (precis som min äldsta dotter blivit tvungen till) och jag har gråtit många tårar inför uppbrotten. Där mina stora barns pappa fortfarande bor var tidigare väldigt mkt "mitt". Jag hade röjt en stor trädgård efter 6 års misskötsel, sågat, beskurit, vårdat och planterat. Jag grät ut under min älskade, gamla bok när vi blev tvungna att flytta. Än idag ilar det till i magen när jag ser trädgården framför allt.
    Hoppas din son förstår att det är ok att känna sorg inför det gamla som försvinner och allt det nya som kommer. Minnena finns ju kvar och det kommer att bli så bra i det nya, fina huset!

Bara ett "litet" inlägg från mig....
  • Troll1

Fjosok: "Och vad ska jag göra med rubbet? Gillade klänningarna bara, typ ... "
    Dy får väl gå åstá... Det var bannemej ett klipp om man som du gillar maränger (m grädde)!

• Troll1

Hej på er!
    Jag har inte en chans att läsa bak allt ni skrivit. har ändå läst 5 sidor nu...
    Hoppas ni har det bra!

• Troll1

I´m yours: Skönt att du fann ängeln där!
    Kram till Sonja och till er andra med...

Här är min må-bra-låt för tillfället:

• Troll1
    Cantaton skrev 2009-09-27 22:01:40 följande:
    Jag går ju ner just nu, med hjälp av Xtravaganza (jag har inte glömt din fråga, passion) så jag är på gång! Det roliga är (det tar till meningens slut innan poängen kommer) att man ju bara får äta tre soppor om dagen samt dricka vatten och te så här i början, MEN idag, på femte dagen har jag råkat SYNDA!!! Helt ogenomtänkt... och vet ni med vad? Nattvarden! Lite kul att nattvarden fick bli min synd... Jag insåg det när jag hade den i munnen och tänkte "Mm, vad gott vin". Eh, vin??! Det ingick inte i dieten...

Hej alla tanter och tanzer!

Nu har vi firat vår första bröllopsdag och det blev så myyysigt!

Passionsblomman: Hur går det i nya huset?

Hinner inte hänga här så mkt och missar såklart massor av allt som händer här.

Kram till er alla!
  • Troll1
    passionsblomman skrev 2009-09-28 11:24:53 följande:
    Heeej mitt favorittroll! ÅÅÅH vad kul att se dig!Hur har du det och vad gör du mer än firar bröllopsdag?I nya huset sitter jag och latar mig efter att ha varit på massage nu på morgonen-min GRANNE tvärsöver gatan har massage och SPA, ganska bra va?!! Bamsekram till dig!
    Nämen, en så´n tur du har!
    Jag är ngt stressad över att tiden rinner ut för mig (i akasseväg alltså ) och jag måste få igenom ett "starta eget bidrag" hos AF. Det är så mkt att tänka på och kolla upp. Lokaler är svåra att få tag på här i Gbg (om du inte betalar cash under bordet har jag förstått. )
    Spännande med nya huset! Kan du maila lite bilder?

KRAM!
  • Troll1

...Förresten, har du ngn bra hemsida du kan rek mig att fixa med?

• Troll1
    Heloise skrev 2009-09-29 15:52:31 följande:
    Han är charmig inte sant
    En riktig mr Prince charming har du fångat.

Kram Passionsblomman, som ni kanske förstår så har jag "missat" den heta diskussionen som utlöste allt. Lika bra det kanske...
  • Troll1
    Fjosok skrev 2009-09-29 17:52:04 följande:
    dfk: En man som inte är giftbar varken kan eelr ska gifta sig, simple as that.Mao, nej
    Menar du att du är giftig?

Stanna du här ihop med alla tanter åsså prince charming tanzerpanzer. Här finns väl ändå plats för många gräddbakelser?!

Jag tror inte Blomman kan skriva här på ett antal timmar, men jag noterade också att knappen lyser...
  • Troll1

Jag har börjat dekorera med silver girlander och har redan dukat med fina rosor i härliga färger. Chokladen har jag nallat på måste erkännas.

• Troll1

Välkommen "hem" Passionsblomman!

Villemoa: Jag vet verkligen hur det känns! Har varit med om det tre ggr (i rad), fast nu är det längesen och jag har fått två barn efter mina MF och MA. Men då trodde jag att jag skulle ge upp, ingen hittade ngt fel och jag var SÅ ledsen, men höll skenet uppe. Gör inte det misstaget... Om du känner för att gråta, stampa eller svära så gör det. Kram på dig!
    Min inbox är också alltid öppen...

• Troll1

God förmiddag!
    Här skiner solen med lite moln här och var. Igår ösregnade det däremot i Gôtet.

Blomman: Vi har strul med elementen ibland och måste lufta våra emellanåt. Hänger en gardin framför "saken man skruvar på" så blir det också kallt. Ni har väl gamla element precis som vi har här.

Svar på tråden Tantvarning 5