• Soldemor

Tantvarning 5

Panzerfaust skrev 2009-09-10 22:19:32 följande:
    till Frälsis och Svettis och jobba bort mina synder
    Ja, jympA kan ge fantastiska upplevelser om kombinationen ledare-musik-rörelser stämmer, man kan faktiskt känna sig frälst! Halleluja!

Och dessutom är brocccoli faktiskt gott!
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-09-10 22:46:44 följande:
    , för det lär bli min död.
    Tala om för mig när du skall gå på första passet, så jag kan boka in en ledig tid för begravningen...
  • Soldemor

Den här tanten känner sig en aning trött. Det är mycket att sätta sig in i på nya jobbet, jouren på sjukhuskyrkan samt att jag vickar som kyrkoherde i min förra församling den här helgen som är min lediga helg. Så konstigt att jag är trött?

Idag var Amaretto husligt, han tvättade gardiner - i Soldes drickabrunn. De hängde på köksstolen och han lyckades knöla ner dem i vattnet. Sedan tittade han på mig ungefär som: "Var det bra så?" Men man kan inget annat än att älska honom reservationslöst!

Grattis på namnsdagen, Mulle! Åslög är ett vackert fornnordiskt namn!

• Soldemor
    TinkerBelle skrev 2009-09-12 20:47:21 följande:
    Nix ingen trygg gata inte!Kan tävla med Rosengården i Malmö...Som sagt synd att man ska behöva hota små barn med stryk.Dottern undrade om dem inte förstod att fönstrena skulle gå sönder om dem träffade.... Hon är som sagt bara sju och har vuxit upp i skyddad verkstad, men där stannar hon tills hon är stor nog att klara sig själv.
    Håller inte riktigt med om Rosengård...när vi bodde i Malmö var vi ofta där och handlade, kändes tryggare än inne i centrala Malmö. Visst, det är stökigt där om nätterna periodvis, men det är större ligister. De mindre barnen hålls ordentligt efter av sina föräldrar. Kanske för hårt ibland?
  • Soldemor

Hej alla tanter!

Först kommer här en krya på er-hälsning till de förkylda och elända.

Har haft en relativt effektiv ledig dag, tvättat och hängt ut massa handdukar samt varit och tränat. Har en axel som inte är helt samarbetsvillig, men kanske styrketräningen kan syresätta musklerna där lite?

Ikväll skall vi på debatt inför kyrkovalet, yes, säkert lika roligt som det låter. Men en kompis till oss skall vara med och debattera, därför åker vi dit och hejar på honom.

Låter käckt det där, Blomman, rensa golvbrunn *ryser*

• Soldemor

Dfk: Vi har liksom inte riktigt vinproblematiken hos oss, för det är ingen som dricker, alla doppar (eller intinktion som det heter på kyrkiska). I min förra församling finns det starkvin i en av kyrkorna, för övrigt alkoholfritt. Men visst, det kan finnas de som doppar fingarna i vinet också. Vet inte riktigt hur vi har det med vinsorterna i nya församlingen. Men som sagt, tror det är en större diskussion i de församlingar där många dricker av vinet.

• Soldemor

Grattis gamla Pansartanten! 32 var en ljuvlig ålder för alltför länge sedan...suck!

• Soldemor

Jo förresten, det måste jag berätta, blev så glad: En mamma till ett barn jag döpte förra sommaren har ringt och vill att jag skall viga henne och hennes fästman nästa sommar!

Svar på tråden Tantvarning 5