• Cantaton

Tantvarning 5

haha, jag också.

Sonja68 skrev 2009-08-20 13:11:45 följande:
    Jag läste "mjukt tunnbröd, Bregott, mosad färskpotatis och lite lök och en klar är godare ÄN en jäst firre". Fniss, det var det jag svarade på! Nä, jag vill inte vara utan firren på surströmmingsfest.
  • Cantaton

Mm, äntligen Det är ju sååå gott. Men det har inte blivit av att äta eftersom sambon inte tycker om. Han skulle ut o roa sig med kompisarna idag, så då gör det inte honom nåt om en liten tjejliga är hemma o äter kräftor

• Cantaton

Jag tänkte sätta igång och göra vinbärsgelé, men så insåg jag att jag inte har några burkar att hälla den i... Och ingen sil att sila avkoket i heller...! Alltså skulle jag behöva åka in "till stan" o handla diverse innan jag kan göra min gelé.

• Cantaton

Det får man väl inte?

Aleta skrev 2009-08-22 14:29:13 följande:
    Jättespännande ju!!!Ska ni vara hemma när alla kommer?
    Varför är det inte en enda butik som har glasburkar som passar för gelé?!?!?! Vet inte hur många jag varit inne i... Och när en kassörska tom säger: "Det är många som har frågat efter det"... varför tänker man då inte som butiksinnehavare: "Aha! Inte en enda butik på hela Fridhemsplan har en glasburk som passar för gelé, men folk efterfrågar det. Jag bör kunna tjäna pengar på att vara den enda som har.."?
  • Cantaton

Såna man kan göra gelé i. Typ löjromsburkar.

TinkerBelle skrev 2009-08-22 20:39:00 följande:
    Cantaton ? vad för burkar är det du vill ha?
  • Cantaton
    TinkerBelle skrev 2009-08-23 10:28:22 följande:
    Min mamma brukade spara på löjroms burkar när vi växte upp. Drev min pappa till vansinne, men dem kom oftast till användning.Jag har ett gäng med små burkar som ser ut som små mini sufflé formar, men dem är utan lock så det går ju inte.
Svar på tråden Tantvarning 5