Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Tantvarning 5

DÄR ÄR DU!!!

Jag undrade just hur länge du tänkt hålla dig frånvarande!
    Välkommen hem, är allt bra?

Diz skrev 2009-07-29 11:05:51 följande:
    HONEY; I'M HOOOOOOMME! Semester, databyte, festival, böcker, you name it... Allt har hindrat mig från att sitta här senaste tiden, men nu e jag tillbax Grattis blomman!!! Jag sa ju att det nog var menat så. I've missed you guys!
  • passionsblomman

Milde himmel! Jag och sonen fick alldeles nu se en HAVSÖRN precis utanför! Den var så nära att jag såg exakt hur den såg ut! Och ovanför svävade den andra i paret, högt högt så det nästan såg ut som ett flygplan.
    Det var ett gäng andra fåglar som försökte köra bort den, men VILKEN luftakrobat alltså! Bar aliten vinkling på ena vingen och så gled den bara vidare. Den flög verkligen jättelågt härutanför, så jag rusade ut och tänkte att nu jäklar tar den en kattunge! Men jag kan säga att det bra rasslade till härute så försvann alla kissar in under huset i trygghet.

Så HÄFTIGT att få se ett så mäktigt djur så nära!

• passionsblomman

Ytterligare ett sådant där tecken min vän. Lyssna på kroppen! Den ropar! Och den struntar i om DU tycker att du tagit det ovanligt lugnt. Ge dig så mycket utrymmme att vila du någonsin kan.

Cantaton skrev 2009-07-29 17:01:52 följande:
    Oj vilken konstig dag... Hade svårt att komma upp. Började sedan jobba i EN TIMMA. Tog lunch och sov en timma.. jobbade två timmar och har nu sovit 2,5h. Nu är jag alldeles mosig.
  • passionsblomman

Kanske kan jag komma och pausa lite hos dig den dagen jag ska köra ner min lilla minicooper 30 mil till sin nya parkering...

Fortfarande så tycker vi det hade varit kul att få med Kolmården innan hösten, men det får vi se nu, hur tiden räcker.

• passionsblomman

Härligt att et gick bra Mulle!

Cantaton: sova tror jag!

Hej Aleta!

Usch, jag blev helt yr och svag här nu mitt i all målning. Jag fick lov att pausa. Idag har inte varit en effektiv dag alls. Känner mig nästan lite febrig. Det passar dåligt in isåfall.

• passionsblomman

Vaddå vaddå vadå?

Heloise skrev 2009-07-30 00:40:31 följande:
    jag*tror jag vet vem akademiker söker fru är på BT.
    [/citat]
    Aleta skrev 2009-07-30 10:04:21 följande:
    [citat]
    Passionsblomma, du är så himla duktig! Önskar jag var åtminstone hälften så driftig som du.
    Jo tjena! Jag är övertygad om att jag i själva verket ligger stort i lä bredvid dig. Men nu är det bråttom så då får man ta fram organisationsförmågan och ösa på.

Färgen är giftfri och ingen fara alls att sniffa. Vila får jag göra en annan gång faktiskt, för annars blir det ingen försäljning av det här lilla torpet.
    Men, jag är matt och konstig även idag så jag får ta det varligt.

har varit inne på kliniken och påbörjat den här månadens försök till bebis, och när jag skulle till apoteket och ta ut sprutan som ska tas ikväll hade deras datasystem brakat så det inte gick att få ut recepten.

Jag har fått hålla på i timmar nu extra bara för att få ut det där, så jag kom inte hem vid tolv som jag planerat, utan NYSS.

Kontraktet har kommit i brevlådan nu, så jag håller på att försöka få tag i bankkvinnan så hon för över handpenningen.

SEN kan jag måla lite mer. Under tiden äter jag pasta. Det är bra bränsle...
  • passionsblomman

Jag orkar inte-jag måste. Det är en monumental skillnad.

dfk skrev 2009-07-30 17:42:57 följande:
    soldemor- åh, mera kattbebisar. cantaton-kram från mig!passion-det kommer löna sig att du är så flitig, men förstår inte att du orkar! heloise-jag väntar på inbox.... nyfiken så jag spricker!Åh, vi har ätit parmainlindad fläskfilé med ugnsrostade honungslaserade grönsaker och balsamvinägersås. Det ni, gick inte av för hackor.
  • passionsblomman

Ni har så rätt båda två, kloka kvinnor.

Vad piskan anbelangar, så har grannarna häpet frågat min sambo om han fått spader.
    "Nej, jag har fått slut på ursäkter" är hans sanningsenliga svar. Han är värlsdmästare på att skjuta upp allt till ett fjärran "sedan" som oftast aldrig kommer.

Mycket av det vi gör nu har behövts i åratal.
    Men, det är klart, nu finns sporre att något BRA är på väg att hända. Då är det skillnad.

Nu har jag målat andra varvet på halva rummet och mer blir det inte idag. Jag har nämligen lyxat å det fetaste. Jag har köpt Svenska färska KRÄFTOR på ica, en hel HINK och det ska jag ta fram till mig och min son och sörpla och tugga på resten av kvällen snart. Så det så.
  • passionsblomman

Skit i sambon! Jag har i alla år köpt egna-till bara MIG och nu vill sonen ha ockåså, så han får nådigast också några stycken. sambon gillar smaken men avskyr pillet.

Jag brukade gå till saluhallen och köpa sådär en fem sex stycken och njuta av i min ensamhet när jag var singel och bodde i stan också.
    Livskvalité och njutning på hög nivå!

Cantaton skrev 2009-07-30 19:07:35 följande:
    Åhhh vad gott! Jag vill också ha! Suktade över kräftdisken igår. Men sambon tycker inte om
Svar på tråden Tantvarning 5